Toon posts:

[Asus EN8600GT 512Mb] horizontaal gestreept beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van het weekend heb ik een nieuwe pc in elkaar gezet en win xp geinstalleerd. Systeemspecs:
  • Asus Geforce 8600 GT Silent 512 Mb DDR3 videokaart
  • Intel Core 2 Quad Q6600 processor
  • 2 * 1 GB DDR2 PC6400 800 Mhz Corsair geheugen
  • Asus P5k-E/Wifi-Ap, P35 moederbord
  • 2 * WD 320 Gb SATA II
  • 2 sata optische drives (Nec en Asus)
  • Arctic Cooling Freezer 7 Pro
  • Antec Sonata III behuizing
  • (oudere) HP L1720 17inch LCD monitor
Na installatie heeft het systeem een paar dagen als een zonnetje gedraaid. Ik heb nog geen tijd gehad om de pc echt op de pijnbank te leggen, maar ben er zeer tevreden over. Tot er vanavond horizontale strepen in beeld verschenen. De strepen komen al in beeld bij het bootlogo en ook in Windows XP is het helaas niet anders. Tevens is het beeld hier en daar wat verschoven. Zie foto:

Afbeeldingslocatie: http://www2.wau.nl/vf/quattro/P8290279_klein.JPG

Eigen bevindingen in de zoektocht wat de oorzaak kan zijn:
- de videokaart voelt niet overdreven warm aan
- op analoge monitor hetzelfde probleem
- reeds bij booten, lijkt me dus geen driver probleem
- kaart in ander PCI-E slot geeft hetzelfde probleem

Ik weet het verder niet meer en vraag me af of de kaart er niet de brui aan heeft gegeven. Wie heeft nog tips?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 21:12 . Reden: fixed - bestandsrechten ;x ]

Verwijderd

Artifacts... Videogeheugen op de kaart is kapot, de temperatuur is te hoog, of je voeding is instabiel..

• Milenko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01-2024
hey ik neem aan dat je hebt gekeken of de plug goed vast zit. kijk even of er pennetjes krom staan.
ik heb dat in het ver geleden eens gehad namelijk :P eerst geprobeerd de plug ondersteboven d'r in te steken 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Snelle reacties, dank _/-\o_
Milenko schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:44:
hey ik neem aan dat je hebt gekeken of de plug goed vast zit. kijk even of er pennetjes krom staan.
..
De plug zat goed vast, de pinnetjes na de tip gelijk gecontroleerd. Hier lijkt niks mis mee, voor de zekerheid 2 kabels geprobeerd. Dus toch scherpe opmerking :X
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:42:
Artifacts... Videogeheugen op de kaart is kapot, de temperatuur is te hoog, of je voeding is instabiel..
Is er een manier om het videogeheugen te testen? Tooltje downloaden of zie je dat direct bij booten
(als het leesbaar is)?

De voeding is een 500W Antec, standaard geleverd bij de behuizing. ik neem aan dat die voldoende is. Van voedingen weet ik het minst af; berekenen hoeveel watt etc. Is de stabiliteit van een voeding te testen of te meten?