Toon posts:

speedtouch 780 wachtwoord probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 5.055 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetwaekers,

:( Ik zat gisteren in de software avn mijn modem en wilde een wachtwoord instellen om in het modem te komen. Nu heb ik zelf waarschijnlijk iets verkeerds gedaan want ik kan nu niet meer in mijn modem komen. Hij vraag om een gebruikersnaam en wachtwoord en die heb ik niet.

Het gaat hier om een speedtouch 780 WL.

Hoe krijg ik dit eruit? Er zit op de achterkant van het modem een resetknop maar ik vraag me af als ik die gebruik dat alle settings er ook uit zijn? Ik heb hier op het moment internet van kpn. En heb al even op internet gezocht maar kon er zo gauw niks over vinden.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:50
Gaat terug naar fabrieksinstellingen (zoals die geleverd wordt bij je thuis), als je alleen wat lullige beveiligingsinstellingen hebt gewijzigd is dit geen probleem dus, want dat zet je zo weer terug.

Verwijderd

Topicstarter
Is gelukt hoor het werkt weer

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:12
toevallig IE7?

http://www.speedtouch.nl/hotitems.html#ie7
Internet Explorer 7 en geen toegang tot webpagina's van SpeedTouch

November 2006 - Gebruikers van Internet Explorer 7 die willen surfen naar de webpagina's van een SpeedTouch ADSL modem met firmware R5.3.x of R6.1.x en met een wachtwoord op de modem zullen geen toegang krijgen tot de SpeedTouch. Dit is een gevolg van de stricte toepassing van veiligheidsregels door Internet Explorer 7.
Oplossingen zijn:

SpeedTouch modem upgraden naar firmware release R6.2.x

gebruik een andere browser voor toegang tot SpeedTouch: Firefox, Opera, ea.

verwijder het wachtwoord
Het wachtwoord verwijderen kan op twee manieren gebeuren:
1. met een andere browser via de webpagina's bij de Toolbox en User Management en klik op
de Username van de default user en wijzig het password naar geen/leeg password
2. via een telnet sessie en op een Windows PC gaat dat als volgt:
kies via Start >> Uitvoeren
>> type (zonder quotes) 'telnet 192.168.1.254' >> kies OK
>> er verschijnt een scherm met Username >> type Administrator of de eigen username
>> er wordt een password gevraagd >> type het geldende password
>> type 'user config name=Administrator(of eigennaam) password="" '
>> type 'saveall'
>> type 'exit' (voor beëindiging van de telnet sessie)
Opmerking: Het niet toepassen van een wachtwoord is voldoende veilig indien de betreffende SpeedTouch is ingesteld met behulp van de KPN-CD, de SpeedTouch-CD of de ConfiguratieWizard van deze website (zie SOFTWARE/DRIVERS pagina).
Firmware versies R3.x, R4.x, R5.2 en R6.2.x en hoger hebben dit probleem niet.