Toon posts:

internetprobleem binnen netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij op weg helpen?
Ik heb weinig ict ervaring, behoudens meest basale kennis.

Op mijn praktijk draait een server ( 2003serv pack2, met div cients). Ip instellingen heb ik niet veranderd. Lan werkt goed.Op een of andere onduidelijke manier werkt internet en outlook ( met exchange) op alle clients niet meer.
Als ik explorer of firefox op de server draai dan is er geen probleem. Probleem moet dus vlgs mij op server niveau zijn
Is het een firewall probleem? Bij ip routing etc heb ik niets veranderd.
Wel heb ik enkele dagen geleden een soort spysweeper geintallerd , maar weer verwijderd omdat ik dacht dat dit de fout zou hebben veroorzaakt.

Wie kan mij opweg helpen?

Verwijderd

Een beetje onduidelijk als je het mij vraagt. Misschien wat betere uitleg?
Als ik het goed heb is er een server die voor een lan verbinding met de clients verbonden staat. Op de server doet internet het gewoon maar op de clients niet?
Correct me if I'm wrong.

Verwijderd

DNS-probleem?

Verwijderd

Topicstarter
??
DNS instellingen heb ik niet veranderd.TCP/IP adressen heb ik niet gewijzigd.
Op de server staan 3 pc aangeloten via een LAN verbinding. Op de server staan 3 verbindingen ingesteld: internet, Huisartsinformatiesysteen( die verbinding maakt met server bij apotheek) en Lan.
Huisartsinformatiesysteen werk op de aangeloten pc's prima,LAN verbindingen doen het goed. Op de server werkt internet prima. Op de aangesloten pc's niet. Instellingen explorer niet gewijzigd.
Ik heb de server en pc's opnieuw gestart. gb. Krijgt geen ip conflictmeldingen of zo iets.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:16

sanzut

It's always christmas time

offtopic:
Misschien moet je systeembeheer overlaten aan een Pro, aangezien hier gewerkt wordt met vertrouwelijke informatie

Wat gebeurt er als je op de server inlogt(dus achter het kastje zelf, of via remote controll/terminal server) kan je dan wel op internet?
En als je vanaf de clients het ip adres van de server pingt, wat gebeurt er dan?

Verwijderd

sanzut schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:17:
offtopic:
Misschien moet je systeembeheer overlaten aan een Pro, aangezien hier gewerkt wordt met vertrouwelijke informatie
offtopic:
Naar mijn weten is dit niet waar. De informatie wordt ergens gehost op een server en hetgeen waar de server van meneer mee bezig is is het zorgen voor een verbinding met die server. Op zijn server zijn dus geen dossiers te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op de server inlog via VNC of extern bureaublad: gb
Ping server: verzonden en ontvangen 4. Dus Lan werkt toch goed? Op server kan ik wel op internet. Op lokale pc's niet

• Peter_italia
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:54:
[...]

offtopic:
Naar mijn weten is dit niet waar. De informatie wordt ergens gehost op een server en hetgeen waar de server van meneer mee bezig is is het zorgen voor een verbinding met die server. Op zijn server zijn dus geen dossiers te vinden.
Offtopic: Bij huisartsen worden vaak de gegevens wel op een interne server gehost.

• BasKrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-01 19:54
Misschien kun je nog even vermelden welke spysweeper je hebt geprobeerd, kan zijn dat door de exacte naam ineens bellen gaan rinkelen.

Verder is het imo niet zo interessant of de dossiers lokaal of elders draaien, de systemen kunnen er bij, dus als er malware draait dan kan dat er ook bij. In dit soort gevallen is het nooit handig om zo maar wat software te proberen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zou eerder contact opnemen met de leverancier van de app. De patiëntinformatie wordt in ieder geval niet lokaal opgeslagen, dus dat zal geen probleem zijn.

/Edit, dit kan wellicht een server van cblr oid zijn, bovengenoemde leveren volgens mij geen W2K3 server.
Peter_italia schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:03:
[...]

Offtopic: Bij huisartsen worden vaak de gegevens wel op een interne server gehost.
Onzin...

[ Voor 53% gewijzigd door Exorcist op 14-10-2008 14:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
IIk had op server 2003 geinstalleerd spyware terminator. Installatie verliep prime, geen conflicten oid. Toch weer verwijderd omdat ik dacht dat hierin het probleem zat. Geen effect.
Probleem is dus dat inetrnet via server goed doet. Op lokale pc's niet zonder dat ip instellingen oid zijn veranderd.
Zit het in een firewall of service instelling misschien. Wie weet raad.

Verwijderd

Topicstarter
Ook printfunctie vanaf lokale pc's lukt niet. dus moet er toch een blok of iets van firewall opzitten, toch? Welke kenner helpt me uit de brand?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:41:
Ook printfunctie vanaf lokale pc's lukt niet. dus moet er toch een blok of iets van firewall opzitten, toch? Welke kenner helpt me uit de brand?
Herstart de server eens. Wie heeft die server daar nu in beheer?

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk heb ik de server meerkeren opgestart.
weet iemand of op server 2003 ook een systeemherstel mogelijk is. Zoals op XP?

• Peter_italia
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
Toch wel, bijna alle huisartsenpraktijken die met het systeem van tetrahis werken slaan de gegevens lokaal op. En de oudere systemen van euroned die nog draaide op unix en sloegen de gegevens ook lokaal op.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Peter_italia schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:21:
[...]

Toch wel, bijna alle huisartsenpraktijken die met het systeem van tetrahis werken slaan de gegevens lokaal op. En de oudere systemen van euroned die nog draaide op unix en sloegen de gegevens ook lokaal op.
Jij zegt in je vorige post "vaak". Hoeveel huisartsen maken gebruik van Tetrahis? ok naar mijn weten. Dat een x aantal het nog lokaal doen is dus niet "vaak", en tevens achterhaald.

/ Gevaarlijk trouwens, er wordt nog weleens ingebroken in een praktijk en systemen meegenomen. Die zijn dan de patiëntinformatie kwijt?

[ Voor 4% gewijzigd door Exorcist op 14-10-2008 14:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:51:
Kan iemand mij op weg helpen?
Ik heb weinig ict ervaring, behoudens meest basale kennis.

Op mijn praktijk draait een server ( 2003serv pack2, met div cients). Ip instellingen heb ik niet veranderd. Lan werkt goed.Op een of andere onduidelijke manier werkt internet, outlook( met exchange), aansturen netwerkprinter op alle clients niet meer.
Als ik explorer of firefox op de server draai dan is er geen probleem. Probleem moet dus vlgs mij op server niveau liggen
Is het een firewall probleem? Bij ip routing etc heb ik niets veranderd.
Wel heb ik enkele dagen geleden een spyware terminator geinstalleerd, maar weer verwijderd omdat ik dacht dat dit de fout zou hebben veroorzaakt.

Wie kan mij opweg helpen?
Kan het misschien aan in remote access/vpn instellingen liggen?
Bij remote access policies?

Verwijderd

wellicht dat internet sharing is uitgezet.

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-03 18:51
Weet je zeker dat je DNS nog goed staat op de cliënts?

Verwijderd

van microsoft:
How to Configure the ICS Host Computer
The ICS host computer provides a connection through the second network adapter to the existing TCP/IP network. Log on as member of the Administrators group to set up the ICS host computer.
1. Click Start, click Control Panel, and then click Network Connections.
2. Right-click Local Area Connection (the network card that you just installed), and then rename it The Internet Connection.

In the Network and Dial-up Connections dialog box, two connections are displayed (for different network adapters): The Internet Connection and Local Area Connection.
3. Right-click The Internet Connection, and then click Properties.
4. Click the General tab, and then verify that Client for Microsoft Networks and Internet Protocol (TCP/IP) are displayed.
5. Click the Advanced tab, and then click to select the Enable Internet Connection Sharing for this Connection check box.

NOTE: Make sure that firewall software or other Internet sharing software from any third-party manufacturer have been removed.
6. Click OK, and then return to the deskto

• bverwijs
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:12:
van microsoft:
How to Configure the ICS Host Computer
The ICS host computer provides a connection through the second network adapter to the existing TCP/IP network. Log on as member of the Administrators group to set up the ICS host computer.
1. Click Start, click Control Panel, and then click Network Connections.
2. Right-click Local Area Connection (the network card that you just installed), and then rename it The Internet Connection.

In the Network and Dial-up Connections dialog box, two connections are displayed (for different network adapters): The Internet Connection and Local Area Connection.
3. Right-click The Internet Connection, and then click Properties.
4. Click the General tab, and then verify that Client for Microsoft Networks and Internet Protocol (TCP/IP) are displayed.
5. Click the Advanced tab, and then click to select the Enable Internet Connection Sharing for this Connection check box.

NOTE: Make sure that firewall software or other Internet sharing software from any third-party manufacturer have been removed.
6. Click OK, and then return to the deskto
Exchange werkt ook niet, dus heeft niets met ICS te maken. Het lijkt volgens mij meer op een DNS probleem.

Verwijderd

Als het een DNS probleem is zou je de server ook niet moeten kunnen pingen tenzij je op ip adres pingt en aangezien de server wel kan internetten lijkt het me of een firewal probleem of een ICS probleem.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 12:21 . Reden: typo ]

Verwijderd

Je zou de firewal even uit kunne zetten en kijken wat het effect daarvan is.

• bverwijs
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:00:
[...]

Kan het misschien aan in remote access/vpn instellingen liggen?
Bij remote access policies?
Doe eens een ipconfig /all op 1 van de cliënts en check wat de 1e DNS server is. Deze moet gelijk zijn aan het IP van de 2003 server. Ik ga er natuurlijk vanuit dat deze DC is en de clients in het domein hangen.

Verwijderd

ik ga morgen even testen n kom er graag op terug.
DNS op clients kunnen toch niet verkeerd staan als deze als automatisch staan ingesteld?
Hoe controleer ik of inetrnet sharing nog aan staat? op server? en hoe zou die in eens uit kunnen staan?
ICS = internet connect sharing?
Ik heb de server inderdaad op ip adres gepingt : gb/goed.
Hoe controleer ik firewall instellingen op server. Ms firewall staat uit, ipnat werkt dan toch als firewall. Ik weet alleen niet hoe dit benaderd en evt instellingen verander of uitzet.
Pagina: 1