[Ervaring] Packard Bell

Pagina: 1
Acties:
  • 6.501 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:00

sanzut

It's always christmas time

Topicstarter
Hoi,

door het recente nieuws omtrent Packard Bell, en de relatief lage prijzen van deze systemen, vroeg ik me af hoe het nu op dit moment is gesteld met de kwaliteit van deze systemen?

Het enige dat ik nog kan herrinneren is de uitspraak Pack en Bell, als weergave van de kwaliteit, is dit nog steeds zo, en wat kunnen jullie hier nu over zeggen?

gr Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het recente spul wat ik van ze in handen heb gehad was echt zwaar brak. Kwalitatief is het niet beter geworden, misschien de allernieuwste lijn die nu ongeveer wordt gereleased, daar kan ik niet veel over zeggen, maar verder is het redelijk goedkoop aandoende zooi (nu heb ik het over de notebooks, niet de desktops).

Ik zou gewoon zelf wat bouwen als ik jou was, dan ben je goedkoper uit en heb je nog meer kwaliteit ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:13
Veel verschil zit er niet meer tussen alle A-merken of zelfbouw. Ook Packard Bell gebruikt tegenwoordig alleen maar moederborden van MSI of Gigabyte. Enige negatieve uitschieter is Acer, welke zo op het oog geen leveringscontracten heeft met 1 van de grote mobo-fabrikanten.

Packard Bell maakt al jaren gebruik van FSP voedingen, welke superstil zijn en ook nog eens betrouwbaar.

Nee, ik werk niet bij Packard Bell, maar wordt een beetje kotsziek van mensen die bepaalde PC-bouwers afkraken zonder een degelijke onderbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Laatst online: 23:00

sanzut

It's always christmas time

Topicstarter
Acer is bij mij idd ook niet goed bevallen, negatieve ervaringen met laptop reparaties. Dus die vallen ook allemaal af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 20:17

Nik

Ik heb hier 2 PB notebooks draaien, en die draaien werkelijk als een zonnetje. Ik hoor mijn zusjes nooit klagen, alles werkt perfect. We hebben 1x gebruik moeten maken van de verlengde garantie (nieuwe HDD). Dit was binnen 4 dagen opgelost (bellen, rma nummer krijgen, kostenloos op de post, en binnen 4 dagen weer terug in huis, met nieuwe HDD).

Niets anders dan lof voor Packard Bell op dit moment... Mijn ervaring in het verleden was minder (desktop uit 1998, waar geen nieuwe videokaart in paste). Nu is dat dus wel anders (en nee, ben geen fanboy).

Trouwens, die systemen draaien nu 3 jaar. Je krijgt echt een hoop waar voor je geld als ik het vergelijk met andere merken. Kwa hardware en prijs zit dat wel goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Nik op 29-08-2007 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

mad-dog schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:29:
Veel verschil zit er niet meer tussen alle A-merken of zelfbouw. Ook Packard Bell gebruikt tegenwoordig alleen maar moederborden van MSI of Gigabyte. Enige negatieve uitschieter is Acer, welke zo op het oog geen leveringscontracten heeft met 1 van de grote mobo-fabrikanten.

Packard Bell maakt al jaren gebruik van FSP voedingen, welke superstil zijn en ook nog eens betrouwbaar.

Nee, ik werk niet bij Packard Bell, maar wordt een beetje kotsziek van mensen die bepaalde PC-bouwers afkraken zonder een degelijke onderbouwing
Als we het hebben over de desktops klopt dat, daar zit gewoon A-merk spul in (al is het dan in OEMvorm). Echter, de notebooks komen volgens mij nog steeds van Mitac af, en dat spul is vaak van mindere kwaliteit dan veel andere merken. De notebooks die ik langs heb zien komen in de winkel hadden veel last van brakke scharnieren, slijtage van de behuizing etc. Imho niet echt degelijk.
Tel daarbij de extreem slechte ervaringen die ik met hun service heb en ik blijf heel ver weg van het merk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Ach, zo kan ik ook een blik open trekken over Acer (scheurende behuizingen zie google, notebook opsturen die 3 maanden in reparatie is, beschadigd tijdens transport, en dan ook nog eens op een niet bestaand adres wordt aangeboden, 5 dagen in de week, met de melding "ontvanger niet aanwezig voor bevestiging"), Toshiba (Engelse helpdesk buiten kantoor uren, slechte accu's), Sony (onwijs duur, ook bagger accu's), HP (slechte service, hepldesk met heikneuters), naja welk merk heeft er géén nadelen.

Ik denk dat het persoonlijk is en blijft en dat ook 90% van de mensen kuddedieren zijn (op een verjaardag gehoord dat...).

Overigens merk je tegenwoordig dat mensen gewoon dom zijn. Zo ook de consumentengids. Men doet een oproep voor "slechte ervaringen met Vista". Uiteraard zit daar geen positieve reactie bij, waardoor Vista ineens slecht is (en een Indesit wasautomaat beter presteerd t.o.v. een Miele).

Maar er staat hier wel een Toshiba notebook waat ik dit op typ, 2x een Packard Bell notebook voor mijn zusjes, een Medion desktop als mini server, een HP printer, Vobis (zelfbouw) systeem. Alles draait perfect.

Kortom: ervaring, kuddedieren, massamedia...

[ Voor 30% gewijzigd door Nik op 29-08-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik heb slechte ervaringen met Packard Bell. Ik heb er nu drie desktops van geïnstalleerd. Niet voor mezelf, voor anderen. Even kort zijn de ervaringen:
  • Slechte hardware: Toen Core 2 duo een beetje op gang kwam en Dualcore bekend werd, maakten ze gebruik van de situatie om nog wat P4 HT modellen weg te werken die ook twee dingen tegelijk konden doen.
  • Allerlei trials voorgeïnstalleerd, je kunt bij een gloednieuwe pc net zo goed even een verse installatie doen.
  • Geld besparen waar dat kan: een PC leveren met vista, en dan wel de basic versie waar de meeste gebruikers toch wel premium willen hebben.
  • Waardeloze support: PC opgestuurd voor garantie, bij terugkomst is de antenne van de WiFi kaart (Linksys, dus niet zomaar een zwak kaartje ofzo) gewoon afgebroken. Een andere pc die terug is gestuurd bleek een defect moederbord te hebben. Mobo vervangen was evenduur als een nieuwe pc heb ik begrepen, dus hebben die mensen maar een nieuwe PC gekocht (wel met korting, maargoed, vervolgens kregen ze ipv een P4 die ze hadden een Celeron aangesmeerd).
Ik zou persoonlijk nooit een merkpc kopen, ik zet ze lekker zelf in elkaar ;) Als je dat niet kunt zijn er altijd nog winkels als MyCom waar je sowieso beter advies krijgt dan bij de meeste dozenschuivende winkels die PB verkopen.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Nik

Nik

marcieking schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:54:
Ik heb slechte ervaringen met Packard Bell Acer / HP / Compaq / Dell / Toschiba. Ik heb er nu drie desktops van geïnstalleerd. Niet voor mezelf, voor anderen. Even kort zijn de ervaringen:
  • Slechte hardware: Toen Core 2 duo een beetje op gang kwam en Dualcore bekend werd, maakten ze gebruik van de situatie om nog wat P4 HT modellen weg te werken die ook twee dingen tegelijk konden doen.
  • Allerlei trials voorgeïnstalleerd, je kunt bij een gloednieuwe pc net zo goed even een verse installatie doen.
  • Geld besparen waar dat kan: een PC leveren met vista, en dan wel de basic versie waar de meeste gebruikers toch wel premium willen hebben.
  • Waardeloze support: PC opgestuurd voor garantie, bij terugkomst is de antenne van de WiFi kaart (Linksys, dus niet zomaar een zwak kaartje ofzo) gewoon afgebroken. Een andere pc die terug is gestuurd bleek een defect moederbord te hebben. Mobo vervangen was evenduur als een nieuwe pc heb ik begrepen, dus hebben die mensen maar een nieuwe PC gekocht (wel met korting, maargoed, vervolgens kregen ze ipv een P4 die ze hadden een Celeron aangesmeerd).
Zie dikgedrukt.

Oftewel, slechte hardware, is een P4 HT dan zo slecht? Want dan moet ik die van mij maar eens het raam uit gooien. Trials zitten tegenwoordig op ieder merk (en is ook zo te de-installen hoor). 99% van de systemen die ik in winkels zie, zijn voorzien van Premium, tenzij je zo'n systeem hebt waar de interface niet lekker op draait (lees: 512mb modellen). En spullen kunnen beschadigen tijdens transport, of het nou een "merk" pc is of zelfbouw. Alles kan stuq. Mag je ook gewoon wat van zeggen, dan sta je volledig in je recht. Dat jij (of die mensen) een nieuwe pc koopt is gewoon jouw fout. Daar ben je als consument goed voor beschermd.

Noem het mierenneuken, maar je post is totaal overbodig :)

Heb je specifieke eissen, ben je inderdaad beter af met zelfbouw. Voor 90% van de consumenten is een voorgeinstalleerd systeem gewoon een verademing. Geen gedoe met lastige installaties (wat nou, raid drivers, help!). Gewoon inpluggen, even wat vragen beantwoorden (username en pass), connecten met internet, en direct beschermd zijn met een AV programma, direct aan de slag kunnen met pre-installed software. Wil je iets er niet op, klik je er niet op, of haal je het er simpel vanaf. Daar ga je niet dood van hoor.

[ Voor 12% gewijzigd door Nik op 30-08-2007 19:41 ]

• marcieking
  • Niet online

marcieking

proller schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:38:
[...]

Zie dikgedrukt.

Oftewel, slechte hardware, is een P4 HT dan zo slecht? Want dan moet ik die van mij maar eens het raam uit gooien.
Ik zou er niet meer een durven verkopen tegenwoordig. Volgens mij zijn er in de MyCom waar ik werk nog maar erg weinig P4's te koop.
Trials zitten tegenwoordig op ieder merk (en is ook zo te de-installen hoor).
Dan is dat inderdaad niet een specifiek PB probleem, maar een algemeen merkpc-probleem
99% van de systemen die ik in winkels zie, zijn voorzien van Premium, tenzij je zo'n systeem hebt waar de interface niet lekker op draait (lees: 512mb modellen).
Vandaar dat ik het ook zo vreemd vond dat deze dat niet was, overigens zag ik pas ook een aantal compaq PC's met Home Basic.
En spullen kunnen beschadigen tijdens transport, of het nou een "merk" pc is of zelfbouw. Alles kan stuq. Mag je ook gewoon wat van zeggen, dan sta je volledig in je recht.
Tja, maar als je zelf een pc bouwt, of dat laat doen, dan hoeft die pc niet helemaal teruggetransporteerd te worden, maar kan het gewoon in de winkel gebeuren (of thuis :P)
Dat jij (of die mensen) een nieuwe pc koopt is gewoon jouw fout.
Daar ging dat stukje niet specifiek over, het ging erover dat de kosten voor een nieuw moederbord dusdanig hoog waren dat een nieuwe pc voordeliger was. Ik heb zelf de evil gedachte dat ze er nu alsnog een nieuw moederbordje indoen en hem lekker terugzetten in de winkel :P
Noem het mierenneuken, maar je post is totaal overbodig :)
Ik noem het zeker geen mierenneuken, je komt met argumenten waarom jij vind dat mijn post overbodig is. Ik ben het niet met je eens, ik vind mijn post nog steeds zinnig omdat er mijn ervaringen instaan met Packard Bell, zoals gevraagd in de TS. Dat jij andere ervaringen hebt kan natuurlijk, en dat jij een andere mening hebt over merkpc's in het algemeen ook. Hoe meer reacties hoe beter je een gemiddeld beeld krijgt.

• Nik

Nik

marcieking schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 20:17:
[...]

Ik zou er niet meer een durven verkopen tegenwoordig. Volgens mij zijn er in de MyCom waar ik werk nog maar erg weinig P4's te koop.
Iedere fabrikant, of het nu een "merk" is, of de pc boer om te hoek, gaat de P4 cpu's die hij of zij nog op voorraad heeft liggen, zo snel mogelijk proberen te dumpen. Daar hoef je geen merk voor te zijn. Ik zie in winkels als BCC en dergelijke ook helemaal geen P4 systemen meer. Dus hoe je daar bij komt... Tegenwoordig zie je alleen maar Dual Core of Core 2 Duo systemen, af en toe nog een Celeron (budget systemen). Non-argument dus.
[...]

Dan is dat inderdaad niet een specifiek PB probleem, maar een algemeen merkpc-probleem
Tja, als een systeem goedkoper kan omdat er Google toolbar bij wordt geleverd (die je notabene eerst moet activeren!), dan vind ik dat niet zo'n probleem. Maar wat te denken van anti-virus software, brandprogramma's, foto edit programma's, video edit progjes... Allemaal retehandig voor de huis-tuin en keuken consument. En nogmaals, wil je het er niet op, deinstallatie ga je niet dood van.
[...]
Vandaar dat ik het ook zo vreemd vond dat deze dat niet was, overigens zag ik pas ook een aantal compaq PC's met Home Basic.
Dat zijn de budget systemen ja, met 512 mb ram en een Celeron 430 ofzo. Daar wil je geen Premium op draaien. Daarnaast, wat moet iemand met die mooie glans en doorzichtige menu's, als hij toch alleen maar Word, internet en e-mail gaat gebruiken?
[...]

Tja, maar als je zelf een pc bouwt, of dat laat doen, dan hoeft die pc niet helemaal teruggetransporteerd te worden, maar kan het gewoon in de winkel gebeuren (of thuis :P)
Dat maakt een zelfbouw systeem (vaak) ook wat duurder :) Logisch dus.
[...]

Daar ging dat stukje niet specifiek over, het ging erover dat de kosten voor een nieuw moederbord dusdanig hoog waren dat een nieuwe pc voordeliger was. Ik heb zelf de evil gedachte dat ze er nu alsnog een nieuw moederbordje indoen en hem lekker terugzetten in de winkel :P
Volgens mij gaat die pc de stapel met "spare parts" op. Maar waarom zouden de kosten zo hoog zijn? Consumentenrecht enzo. Valt dus makkelijk wat van te zeggen.
[...]

Ik noem het zeker geen mierenneuken, je komt met argumenten waarom jij vind dat mijn post overbodig is. Ik ben het niet met je eens, ik vind mijn post nog steeds zinnig omdat er mijn ervaringen instaan met Packard Bell, zoals gevraagd in de TS. Dat jij andere ervaringen hebt kan natuurlijk, en dat jij een andere mening hebt over merkpc's in het algemeen ook. Hoe meer reacties hoe beter je een gemiddeld beeld krijgt.
Even kort samengevat, ik denk dat het helemaal afhankelijk is van wat je zoekt. Wil je een systeem naar wens, zonder voorgeïnstalleerde programma's, stel je zware eisen aan service (je wilt het systeem afdroppen en een dag later weer ophalen), dan moet je een zelfbouw systeem halen. Voor de overige consument is een "merk" pc ruim voldoende. :)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik ken iemand met een Packard Bell notebook waarbij een verticale rij pixels in t scherm alleen nog maar groen weergeven ongeveer anderahlf jaar na aanschaf, daar vragen ze dus 400 euro voor reparatie.

Aan de andere kant denk ik dat andere merken dat ook doen buiten de garantie, maar 1 jaar op een notebook is wel erg kort..

Voor de rest geen ervaringen ermee.

[ Voor 5% gewijzigd door Dutch_Razor op 30-08-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:43
Heb zeld een vier jaar oude flaptop van PB. De HDD is een keer kapot gegaan en that' it. Ze blinken inderdaad niet uit in de nieuwste onderdelen, maar ik denk ook niet dat ze slechter zijn dan andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Laatst online: 00:43
Is er iemand die dit model al heeft PACKARD BELL EasyNote SB86-P-010 notebook. Specs zijn erg goed en de prijs is zeker niet verkeerd als ik het ga vergelijken met BV de HP9595ED.

Wat is jullie mening hierover. Ik wil de PB morgen halen, gewoonweg omdat hij goede specs en prijs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:13
Notebook gehad van Packard Bell en voor mij nooit meer. In één jaar:
  • Drie keer harde schijf kapot
  • Behuizing twee keer gescheurd
  • Scherm 1 keer vervangen
  • Moederbord vervangen
Ik moet zeggen dat het altijd netjes gerepareerd is, maar erg veel heb ik niet op gewerkt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183367

De helpdesk suckt, nog voor ze iets weten is de conclusie al gemaakt, de site biedt een 'alle updates in 1 cd', die mislukt te branden, blijkt zonder dat je maar iets kan instellen alleen te simuleren voor 10 minuten en produceert dus een lege cd. Nieuwe naam voor ze Packard Hell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:58
Greekmaster schreef op woensdag 05 september 2007 @ 12:34:
Is er iemand die dit model al heeft PACKARD BELL EasyNote SB86-P-010 notebook. Specs zijn erg goed en de prijs is zeker niet verkeerd als ik het ga vergelijken met BV de HP9595ED.

Wat is jullie mening hierover. Ik wil de PB morgen halen, gewoonweg omdat hij goede specs en prijs heeft.
Zou je je bevindingen eens kunnen posten? Ben erg benieuwd namelijk. Een vriendin van me wil deze notebook namelijk ook aan gaan schaffen. Aangezien ik in het verleden slechte ervaringen gehad heb met Packard Bell ben ik erg nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-05 19:40
hier wisselende gedachten over PB. Ik heb 2 desktops, de ene aleen maar problemen meegehad. Kapotte hardeschijf, bagger videokaart en geen slot om deze te vervangen, standaard virus meegekregen waardoor we de eerste maand de pc 100x geformateerd hebben(na een nieuwe windows cd was dit probleem verholpen). De andere pc werkt gewoon perfect. Behalve een kapotte dvd speler en floppy drive niets op aan te merken. De voeding is maar 250 watt, maar daar hangen dan wel een p4 2.66ghz, ati9600,1gig ram, 2 500gig hardeschijven,dvd branden,floppy aan. Zonder problemen.

De laptops heb ik alleen maar slechte verhalen gehoord, voor een laptop zou ik toch een beter merk nemen. Ik zelf heb een asus waar ik tevreden over ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 10:56
zelf ben ik al sinds een jaar in het bezit van een Packard bell laptop. Namelijk de GU45-100

ik heb hier tot op heden (even afkloppen) nog geen problemen mee ondervonden. En ben redelijk tevreden over het product.

wat betreft de kwaliteit van het product kan packard bell nog wel wat dingen veranderen. maar ook dit is weer afhankelijk van het gebruik. Ben jij een student die niet zo nauw is met zijn/haar spullen dan weet je dat er een keer iets kapot kan gaan met de behuizing. Maar als jij er netjes mee omgaat dan gaat ook jouw laptop langer mee.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

Ik had een paar maanden gelden een packard bell laptop gekocht... Ik heb hem tot nu toe al 5 (!!!) keer moeten herstellen met de herstel cd.... Ik weet niet wat het is....Vorige keer had ik 1 admin account aan gemaakt en de rest accounts met beperkte rechten. Alleen de accounts met beperkte rechten werden gebruikt. Maar toch kreeg een error en een blue screen na opstarten. :S Ik snap er helemaal niks van. Ik dacht dat accounts met beperkte rechten niet de computer kunnen beschadigen enzo?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 17-11-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:56
Anoniem: 231122 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:29:Ik snap er helemaal niks van. Ik dacht dat accounts met beperkte rechten niet de computer kunnen beschadigen enzo?
De software is ook best wel brak.. allemaal reclame en zooi die je helemaal niet nodig hebt enzo ..
Zonder admin recht kun je niks installeren, dat geeft echter geen garantie dat er software problemen voorkomen die mogelijk gecreëerd zijn met het admin account. Tis puur een simpele beveiliging tegen het onbewust veranderen van essentiele settigns door gebruikers. Echter kan een brakke driver prima problemen geven. Reclame krijg je overigens ook overal dus dat is ook geen redne om PB af te kraken.

Echter is de kwaliteit niet geweldig nee, op dit moment heb ik maar 2 merken waarvan ik kan zeggend at ik ze goed vind: Asus en HP/Compaq. Mogelijk dat MSI (niet in het echt kunnen testen) er ook nog bij kan en het enige Medion model dat ik heb gezien was ook helemaal prima. Zelfs de toshiba waar ik nu achter zit vind ik niet 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 16:09
Ik heb zelf 2 Packard Bell desktops gehad, goede systemen voor een redelijke prijs. Bij de eerste (5 jaar oud) een kapotte HDD gehad, buiten de garantie en dus zelf vervangen.
De tweede 3 jaar geleden gekocht, ook een kapotte HDD. Binnen een week had ik nieuwe schijf (40GB groter zelfs) deze ging ook weer kapot. Nieuwe gehad, orginele grote.

Maar een clean instal is wel aan te raden. Te veel meuk erop waar je niks aan heb. De kasten van PB zijn enorm stevig en kwalitatief goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn packard bell blijft crashen... Ik denk dat ik windows (OEM) ga installeren ipv de PB herstel cd en dan handmatig alle drivers downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je moet sowieso een clean install doen wil je er normaal mee kunnen werken. Die dingen zitten zo vol met troep anders. Kwaliteit van een systeem moet je ook niet op de software afschuiven als je die er gewoon vanaf kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Zelf een packerdbell laptop gehad.
Ik een collega en de baas hadden de zelfde laptop gekocht op de zelfde dag en de zelfde winkel.
Die van hem is zijn dvd speler verrot *(word nooit echt gebruikt)
Die van me collega is de moederbord verbrand.
Die van mij heb ik snel weer verkocht na 1jaar (werkt nog )

packerdbell maak toen der tijd gebruik van het merk acer.
Ik heb nu 2xacer laptops met 3jaar garantie gekocht en werken tot nu toe gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 16:09
Anoniem: 231122 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:44:
Mijn packard bell blijft crashen... Ik denk dat ik windows (OEM) ga installeren ipv de PB herstel cd en dan handmatig alle drivers downloaden en installeren.
Volgens mij kan je met je recovery cds ook een clean instal maken. Moet je alles even goed door lezen als je in het windows instalatie begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De harde schijf van mijn packard bell laptop is dood. Hij reageerde langzaam op het laatst. Ik kon niet meer op start enzo drukken. Toen kreeg ik een blue screen error en toen ik hem opstarte een Unmountable boot volume error. Ik deed checkdist /p en /r en fixboot. Deze tests liepen vast bij 20%.

Ik heb met BartePE nog geprobeerd een paar belangrijke data los te peuteren maar ik kreeg steeds fouten als : kan data niet lezen van bronbestand en cyclische redunantie gegeven fout (??!?!?).

Formateren en herstellen lukte ook niet meer. Laptop was paar maanden oud.

Ik heb nu helpdesk gebeld en mag de laptop opsturen omdat ik nog garantie heb.

Ik kreeg best snel iemand aan de lijn. Eerste keer 5 minuten en de tweedekeer bijna instantly na de eerste pieptoon.

Nu maar wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe lang het duurt voordat je een laptop terugkrijgt als je heb hebt gestuurd naar packard bell om de hdd te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Hooguit een week. Uit ervaring ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ze gebeld en ze zeiden 10 werkdagen -_-

EDIT:

maar hij kwam vandaag binnen :D :)

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 28-11-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 20:23
ik heb zelf een PB notebook. Begin dit jaar gekocht. Was op zoek naar iets simpels met windows vista. Ik wilde hem alleen gebruiken voor office, mail, internet, poker en dat soort dingen, en laptop kan je toch niet modden. Kwam uit bij een PB notebook met aardige specs voor een leuk prijsje. Geen spijt van gehad. Alles werkt naar behoren en voelt redelijk solide aan. Na bijna een jaar intensief gebruik werkt alles nog prima en zelfs het scherm vertoont nog geen tekenen van "lam" worden.

Al met al positief dus. Het zijn misschien geen top notch apparaten, maar ze doen gewoon wat je wilt voor een leuke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteslammer
  • Laatst online: 21-01-2021
Tegenwoordig heeft Packard Bell ook de Ipower Gaming Range.
Dit zijn hele goeie pc's naar mijn menig , ik heb ze al meerdere malen mogen gebruiken tijdens gaming events.
Het enig nadeel is mischien is dat ze lang niet zo goedkoop zijn als de standaard desktop modellen die je hier meestal in de winkel vind.

www.bigclan.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Ik had afgelopen zaterdag ook een Packard Bell in de winkel. De eigenaar vroeg zich af waarom er met het systeem niet te gamen was. Er bleek een 7300 in te zitten. Die was duidelijk niet sterk genoeg. Even een paar andere kaartjes gepakt, en die hadden allemaal een voeding van minstens 350W (eentje 350, de anderen allemaal 400/450) nodig. Even de kast checken: "The continuous output of this powersupply shall not exceed 250W" :')
Tot zover het budget van 100 euro. De goedkoopste voeding van 450 was 70 euro (vrij duur ja, corsair), en dan moest er nog een kaart bij. Die persoon ging met een iets mindere mening over Packerd Bell naar huis.

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 01-06 20:23
marcieking schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:06:
Ik had afgelopen zaterdag ook een Packard Bell in de winkel. De eigenaar vroeg zich af waarom er met het systeem niet te gamen was. Er bleek een 7300 in te zitten. Die was duidelijk niet sterk genoeg. Even een paar andere kaartjes gepakt, en die hadden allemaal een voeding van minstens 350W (eentje 350, de anderen allemaal 400/450) nodig. Even de kast checken: "The continuous output of this powersupply shall not exceed 250W" :')
Tot zover het budget van 100 euro. De goedkoopste voeding van 450 was 70 euro (vrij duur ja, corsair), en dan moest er nog een kaart bij. Die persoon ging met een iets mindere mening over Packerd Bell naar huis.
dat is gewoon zn eigen fout, die heeft die een systeem gekocht wat neit aan zijn eissen voldoet. paar euro meer uitleggen en het had met een PB ook gekund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

marcieking schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:06:
Humm wel raar normaal heeft packard bell wel een goede voeding er in zitten.
Maar met 250watt a-classen voeding kan je nog veel aan sluiten.

Weet je wel zeker dat het 250watt gecombineert was of dat het totaalen vermogen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Anoniem: 8819 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:58:
[...]

Humm wel raar normaal heeft packard bell wel een goede voeding er in zitten.
Maar met 250watt a-classen voeding kan je nog veel aan sluiten.

Weet je wel zeker dat het 250watt gecombineert was of dat het totaalen vermogen was.
Nou ja, de tekst die er op staat lijkt me vrij duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225107

Aaargh! wel mooie behuizing die LE laptops van PackardBell maar verder onbetrouwbaar/waardeloze zooi dus? Kan ik niet zelf een laptop bouwen met 'die' behuizing?

plaatje volgt.

En waarom heft elkenotebook weer zoveel verschillende configuraties? Echt heel raar,
In de winkel met de medewerker (dynabyte) stonden we ook al van te kijken toen we 2 laptops vergeleken kwa specs, heel raar.

Nederlandse forums zijn niet echt spreken over Packard Bell
En deze:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=79959
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=35378
ook al niet.
Overal slechte cijfers voor Packard Bell notebooks. n the US verkopen ze niet meer na veel slechte ervaringen van gebruikers. Alleen hier in West Europa, Denemarken en Zuid-Amerika.
*zucht* Ik blijf dan maar persoonlijk weg van hun spul.
Maar die behuizing zag er wel leuk uit.

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 225107 op 25-04-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 16:23
Mijn persoonlijke ervaringen met Packerd Bell:
[list]
• Je kreeg vroagah een hele hoop software gratis, waaronder spellen (Freddy Fish, FIFA, etc). Dit waren mooie acties, helaas doen ze dat niet meer. Het enige nadeel van die software was dat ze alleen op de 'originele' image van hun werken (vaak) en niet op verse niet-PB installs.
• Ze hebben wel een 'designed' uiterlijk, echter als je ze van dichterbij gaat bekijken zijn ze vaak toch wel rip-offs. Wat toch wel jammer is.
• Tegenwoordig heeeel veeeel trials en software voor geïnstalleerd (van Acer geërfd?) aan welke de gebruiker totaal niets heeft!

Echter heb ik ook wat negatieve ervaringen met Acer (helpdesk bijv.) en omdat PB tegenwoordig onder Acer valt heb ik het ook helemaal niet meer op hun. Dat is wel zwaar subjectief natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05 13:08
Heb hier 2 ouwe beestjes van PB gehad waar ik gemiddeld over denk. Eentje heeft een PIII @ 600 mhz (deze PB heeft een tijdje terug het loodje gelegt), en de ander was een iets nieuwer model maar wel met een PIII @450 mhz. Nu waren dit beide pc's waar ik niets over te zeggen heb gehad bij de aanschaf, omdat de 450 mhz PB van m'n oom was en de ander van mijn ouders.

In het begin waren ze allebei aangeschaft met het idee van boekhouding, word, internet hadden we toen nog niet, ofja misschien 1 keer in de maand met tele2 per minuut betalen ofzo. Iig waren de pc's beide ouder dan 10 jaar en bij levering was de 10 gb hdd compleet volgestouwd. Heb ik wel wat aan gecleant enzo toen werkte het wat vlugger maar nog niet echt prettig. XP erop zetten is nooit echt een optie geweest omdat m'n ouders dat zonde vonden van de 2000 gulden die de krengen per stuk gekost moeten hebben... Bij nader inzien was xp ook helemaal geen doen (ondanks de minimum eisen) krijg de startbalk niet open, dus gewoon op 98 laten staan.

Alle bij de pc's zijn gesloopt door moi en 1tje ligt hier als een soort projectje en de ander is gewoon weg door een brakke cpu. Ik kan me nog goed herrineren dat er idd een heel groot software pakket bijzat met allerlij crap, waaronder nog wat cheape spellen als freddy fish enzo, Draaide allemaal net met de 64 mb ddr geheugen en 4 mb 3dfx onboard graka :)

Met de huidige PB's van nu heb ik weinig ervaring, over de notebooks hoor ik hele slechte dingen maar over de desktops niet echt (in mijn omgeving zijn dat echt de oudtjes die PB desktops kopen, die merken niets van traag want die hebben 1 minuut nodig om een letter te typen) Met merken als HP/Compaq heb ik wel erg goede ervaringen, acer komt er hier niet in, moest m'n tante helpen met het kiezen van een nieuwe computer (grote stap, want kwam van een 20 mhz windows 3.1 of zelfs lager oid af) Toen voor een complete acer gekozen, Pentium D820 erin, 1gb werkgeheugen, voldoende hdd, prima dacht ik. Eenmaal geïnstaleerd bleek dat toch wat anders. Vind het echt enorm traag werken, heb de acer zooi er niet vanaf gegooid maar het werkt niet prettig, vind mijn celeron m nog sneller werken. Gelukkig is mijn tante helemaal niet zo wegwijs en is de zwaarste taak die zij doet op die pc 1 IE7 tab open hebben en word 95, maar zelfs dat niet tegelijk.

Over medion ga ik niet beginnen want dat was een complete ramp bij mij..

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
Na alles wat ik over Packard Bell heb gelezen/gehoord weet ik nog niks over hun nieuwe laptops. Dat is uiteindelijk waar het om gaat. Maakt niet uit hoe slecht/goed ze 10 jaar geleden waren. Vroeger zou men kunnen zeggen dat de behuizingen van hun laptops slecht waren of eventueel andere mankementen. Maar ik moet zeggen dat ik nog nooit iets slechts heb gehoord/gelezen over hun recente producten. (Wel van de service) Meer nog: de behuizing van de MB, SB en BG series zien er heel goed uit. Laatst had ik ook een laptop van iemand onder handen genomen (ik dacht dat het een SW serie was, en dat voelde best stevig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-06 10:02
Ik vind het toch vreemd dat Packard Bell zo'n slechte naam heeft. Ik kan me nog goed herinneren dat ik in de brugklas voor een werkstuk eens zo'n enorm dik engels computerblad kocht (met allemaal van die pentium 75's enzo volgens mij) en daar stonden al PB's in. Dat is zeker 14/15 jaar geleden. Packard Bell lijkt me dus een oud merk toe, en als het al zo lang bestaat, zou het dan echt zo slecht zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225107

Er verandert nog weleens wat.
Wanadoo was Dutchtone en ging over in Orange en na die laatste werd de klantvriendelijkheid een stuk minder.
Akai vcr's waren okay met I-HQ en daarna hadden ze een serie dat was bagger bagger bagger.
Acer bestaat ook al heel lang meen ik, en daar hoor ik zelf in mijn omgeving ook heel erg veel shyt over.
cd-wow was ook altijd top in het begin vond ik, totdat ze het beleid aanscherpten met regeltjes
en je op dvd'tjes rustig 4 weken kon gaan wachten.

Ik vind die behuizing van PB nogsteeds mooi, die witte met zo'n bruine accent op weerskanten.
Maar lees zoveel slechts..

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 225107 op 06-05-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:58
marhalm schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:21:
Ik vind het toch vreemd dat Packard Bell zo'n slechte naam heeft. Ik kan me nog goed herinneren dat ik in de brugklas voor een werkstuk eens zo'n enorm dik engels computerblad kocht (met allemaal van die pentium 75's enzo volgens mij) en daar stonden al PB's in. Dat is zeker 14/15 jaar geleden. Packard Bell lijkt me dus een oud merk toe, en als het al zo lang bestaat, zou het dan echt zo slecht zijn?
Probleem met de oude PB's is dat ze vaak homebrew hardware hadden. Als je zelf iets wilde toevoegen op het mobo had je vaak compatibaliteits problemen.

Als je een PB bijv. opnieuw wilde installeren, en je was de installatiecd kwijt kon je het wel schudden. Want de website had vaak ook geen support meer voor de wat oudere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
Dix0r schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:35:
[...]

Probleem met de oude PB's is dat ze vaak homebrew hardware hadden. Als je zelf iets wilde toevoegen op het mobo had je vaak compatibaliteits problemen.

Als je een PB bijv. opnieuw wilde installeren, en je was de installatiecd kwijt kon je het wel schudden. Want de website had vaak ook geen support meer voor de wat oudere modellen.
Dat bedoel ik nou. Je hoort veel over slechte eigenschappen van Packard-Bell computers in het verleden. Niemand heeft het over de recente producten (MB, SB-serie bvb.) Er is geen reden waarom die slecht zouden zijn. Packard-Bell is eigendom van Acer dus ik veronderstel dat de qualiteit vergelijkbaar is en waarschijnlijk zijn ze door dezelfde fabrikant gebouwd. Een DVD met Windows op krijg je bij geen enkel merk meer (wel bij zakelijke pc's misschien).
Homebrew hardware? Ik dacht dat bijna alleen Dell noch een eigen interface voor grafische kaarten hanteerd, een soort niet-universele MXM-variant (Verbeter me als ik fout zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Een van mijn kennissen is thuisgekomen met een Packard Bell laptop, vers gekocht bij de Mediamarkt.

Deze: pricewatch: Packard Bell Easynote MX37-U-056

voor 444 euro. Mooi prijsje al zeg ik het zelf.

Uiteraard moet ik hem installeren / op orde maken, dus ik ben benieuwd naar de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Packard bell is een echte nachtmerrie...

Ik heb nu 11 maand geleden een packard bell laptop gekocht voor 1000€.:

-na 3 weken reeksen van bluescreens
-na 4 maand kapot moederbord
-na 4 maand kapotte harde schijf

Ze zeiden dat de reparatie maar 7 dagen ging duren maar dat is uiteidelijk 2 MAAND geworden...
Ze waren mijn laptop zelfs eerst kwijt, ze zeiden dat WIJ ons vergisten.
100de keren gebeld naar packard bell om mijn laptop terug te vinden: geen antwoord, mensen die toeleggen of gewoon typische verdediging tegen hun firma packard bell...

Uiteindelijk is hij na 2 maand nog uitgekomen; ik kreeg hem terug met een FRANSE versie geinstalleerd en de computer herkende mijn nieuw geplaatste harde schijf niet. Na een hele week is alles dan toch nog goedgekomen (zelf opgelost).

De laptop zag er nog gloednieuw uit zoals ik zorg draag voor alles, maar toen ik hem terug kreeg zaten er gigantische krassen op.

-na 6 maand klikkende krakende harde schijven.
-na 7 maand storingen in muziek
-na 7 maand haperingen van systeem
-na 7 maand nog eens een paar bluescreens
-ploppend geluid bij uitschakelen
-na 9 maand strepen op het scherm, alles word onleesbaar

Update: zijn scherm heeft het begeven, nog maar eens binnen voor reparatie...

ik heb dus nog niets anders met fantastische ervaringen gehad met packard ball... bedankt om mijn 1000E te stelen zou ik eerder zeggen. NOOIT MEER packard bell=packard HEll

[ Voor 5% gewijzigd door egonolieux op 12-06-2010 21:39 ]

Anoniem: 344877

FF een klein updeetje.
De service is nog steeds pet.
De klantenservice is gewoon kortaf en komt niet met andere opties.
Service manuals worden niet uitgegeven omdat men graag het onderhoud in eigen beheer doet(Ook al is Dell niet mijn favo merk, je kan er wel alle manuals vinden)
Ben al 2 dagen op zoek naar een nieuw power bordje voor mijn klant, en zelfs reserve onderdelen zijn lastig te vinden.
Afbeeldingslocatie: http://img63.imageshack.us/img63/719/packardbelleasynotepowev.jpg
Heb 1 nieuw USB powerbordje gevonden, maar die kost wel ruim 200 euries.
Achterlijk duur voor een reserve onderdeel zo groot als een luciferdoosje.
PB wil wel graag de laptops zelf repareren.....want daar verdient men natuurlijk belachelijk veel aan.

Kortom, slechte of kort werkende essentiele onderdelen.
Stervensduur in reparatie en onderhoud.
Van onderaf gerekend waarschijnlijk in de top drie van de slechtste klantenservice.
:( Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404376

Ik heb vorig jaar een PB notebook gekocht, de onodige shit verwijderd en direct een recovery DVD gemaakt. De notebook draaid nog steeds als nieuw en alles werkt nog. Om alles snel te houden herinstalleer ik hem 1 keer per jaar. En heb nergens last van.
Pagina: 1