Oke, ik weet dat het voor mijzelf al weer zon +/- 1 - 1.5 jaar geleden is dat ik bezig ben geweest in html en css. Maar heb alsnog de draad opgepakt voor een clean design voor me persoonlijke website.
Nu zit ik in dreamweaver een layoutje te maken, ondertussen de images op maat aan het maken en renderen voor gebruik in de template. Css file is gemaakt, en gechecked met de W3.org validator.
Al bij al, lijkt alles goed te gaan, mijn (X)html doc bevat geen fouten en mijn css file ook niet.
HOERA!
Ik test alles hier vanaf me lokale pc, en in FF2 en in IE6 ziet het design er tiptop uit.
Nu blijkt, dat als ik alle files upload naar mijn webhost, hij in IE6 nog steeds prachtig eruit ziet,
Echter zodra ik dezelfde link open in FF, ik een deel van mijn images mist, Dit gebeurt alleen bij de images die ik gebruik in background in de optionele tags (de .-entry's)
Heeft iemand enig idee hoe ik dit opgelost kan krijgen?
Het gat ergens mis met de topbar en de closurebar
De css code is als volgt:
Nu zit ik in dreamweaver een layoutje te maken, ondertussen de images op maat aan het maken en renderen voor gebruik in de template. Css file is gemaakt, en gechecked met de W3.org validator.
Al bij al, lijkt alles goed te gaan, mijn (X)html doc bevat geen fouten en mijn css file ook niet.
HOERA!
Ik test alles hier vanaf me lokale pc, en in FF2 en in IE6 ziet het design er tiptop uit.
Nu blijkt, dat als ik alle files upload naar mijn webhost, hij in IE6 nog steeds prachtig eruit ziet,
Echter zodra ik dezelfde link open in FF, ik een deel van mijn images mist, Dit gebeurt alleen bij de images die ik gebruik in background in de optionele tags (de .-entry's)
Heeft iemand enig idee hoe ik dit opgelost kan krijgen?
Het gat ergens mis met de topbar en de closurebar
De css code is als volgt:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
| body { font-family: Verdana, Geneva, Arial, helvetica, sans-serif; font-size:10px; background-image:url(background.jpg); background-repeat:no-repeat; } td { font-family: Verdana, Geneva, Arial, helvetica, sans-serif; font-size:10px; } th { font-family: Verdana, Geneva, Arial, helvetica, sans-serif; font-size:10px; } .header { font-size:24px; font-weight:bold; } .frontpage { background-color:#000000; background-repeat:no-repeat; } .topbar { background-image:url(img/0_0.jpg); background-repeat:repeat-x; } .closurebar { background-image:url(img/0_1.jpg); background-repeat:repeat-x; } .leftside { background-image:url(img/3_1.jpg); background-repeat:repeat-y; } .rightside { background-image:url(img/3_2.jpg); background-repeat:repeat-y; } .footer { font-size:8px; } .foot { background-image:url(img/foot.jpg); background-repeat:no-repeat; } |
I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.