Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Featurerequest] MouseOver ongelezen Subfora

Pagina: 1
Acties:

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Het leek mij ineens een heel goed idee om bij een mouseover bij een ongelezen subfora een tooltip te laten zien met welke topics er nieuw zijn/ nieuwe berichten zijn in het subfora waar een rood (=ongelezen) bolletje voor staat.

Netzoiets als dat je op een topic mouse-overd en dat je dan de laatste poster ziet.

Artistic impression (omdat ik bang ben dat ik warrig overkom)
Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/4yphb7k.jpg

Het is zo maar even een featurerequest het leek me erg handig, ik weet alleen niet of dit praktisch zo 1,2,3 mogelijk is.

~ Mijn prog blog!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hmz, het zou als pref kunnen, en dat hij het met AJAX ophaalt?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:57
Het in de HTML standaard meespugen lijkt me inderdaad niet zo'n optie, dat wordt een beetje zwaar voor de servers gok ik zo :P

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:25
Lijkt met dat dat niet erg praktisch is, zeker niet wanneer er tientallen topics staan met een rood mapje. En dan heb je nog topics met hele lange namen, waardoor je vaak maar één topic te zien krijgt in de tooltip (of je moet een gigantisch grote tooltip willen).

The devil is in the details.

• roy-t
tis zo maar even een (ondoordacht) request, maar vooral in programming ben ik erg selectief met welke topics ik wil lezen. Dan is zo'n snel overzichtje erg handig. Het past ook in de sfeer van de "laatste post door" tooltip die waarschijnlijk een techniek gebruikt die ook gebruikt kan worden voor dit idee.

Verder grote topictitels.. tsja, met een gemiddelde schermbreedte van 1152 (gokje) kun je een aardige lange tooltip maken,

ID:

maak er bijvoorbeeld een 4 regel hoge tooltip van met een maxlengte van 50 karakters per topictitel dan krijg je zoiets als tooltip
code:
1
2
3
4
5
Dit is een erg lange topic titel van meer dan 50 t...
Dit is een minder lange topic titel
Dit is een korte
Hier meer
...

Maar voor de rest is het slechts een idee :) ik zou het persoonlijk fijn vinden als het erin zat.

~ Mijn prog blog!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom zou je dan niet gewoon met custom myReact of AT kijken welke topics wel of niet gelezen zijn?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

^^ :)

Ik denk dat dit voor inactieve fora's 'best leuk' kan zijn, maar op GoT worden veel topics geopend elke dag, en zo'n lap tooltip lijkt me nou niet heel erg tof, en ik betwijfel of iemand er wel gebruik van gaat maken? :)
* moto-moi kijkt crisp aan

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11 21:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Dan krijg je enorme tooltips, of niet? Kun je dan nog wel de rest van de pagina lezen als er om de 30 pixels muisbeweging zo'n enorme tooltip uitklapt?

Bovendien vraag ik me af hoe je dat oplost (al heb ik me er niet zo in verdiept) want Firefox kapt z'n tooltips af op één regel met een zeer beperkt aantal tekens.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• roy-t
in mijn 2e post heb ik hier een duidelijke oplossing voor, maximaal de eerste x aantal topics geven.

Verder idioot dat Firefox tooltips afkapt, dat is (zover ik weet) geen HTML specificatie..

Wacht? Heb ik nu iets ontdekt waarin IE het beter doet dan Firefox? :)

Verder was het gewoon een leuk idee, maar ik geloof dat ik er (nog) niet in geslaagd ben de rest van de GoT wereld te overtuigen van het nut, en tsja als je zoiets gaat maken moet wel meer dan 1 gebruiker het nut hiervan inzien.

~ Mijn prog blog!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11 21:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Je spreekt jezelf ook een beetje tegen: hoe kun je nou "erg selectief zijn in het kiezen van te lezen topics en daarom een overzicht willen van alle topics" en daarbij een middel aandragen wat slechts "maximaal de eerste x-aantal topics" weergeeft? Wat draagt dat bij aan jouw overzicht? Bijna niets toch?

Ik denk dat je of een manier moet vinden waarbij je ze allemaal kan laten zien, eerlijk gezegd, of het gewoon zo laten :>

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• roy-t
DUX schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:08:
Je spreekt jezelf ook een beetje tegen: hoe kun je nou "erg selectief zijn in het kiezen van te lezen topics en daarom een overzicht willen van alle topics" en daarbij een middel aandragen wat slechts "maximaal de eerste x-aantal topics" weergeeft? Wat draagt dat bij aan jouw overzicht? Bijna niets toch?

Ik denk dat je of een manier moet vinden waarbij je ze allemaal kan laten zien, eerlijk gezegd, of het gewoon zo laten :>
Damn it DUX je hebt gelijk (2x zelfs)

~ Mijn prog blog!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

therat10430 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:43:
Verder idioot dat Firefox tooltips afkapt, dat is (zover ik weet) geen HTML specificatie..

Wacht? Heb ik nu iets ontdekt waarin IE het beter doet dan Firefox? :)
De HTML specificatie schrijft helemaal geen behaviour voor voor title-attributen. Daarbij is title ook niet bedoelt voor dergelijke hoeveelheden meta-data, dus Firefox' behaviour is prima te verdedigen.
offtopic:
En IE zit juist hardstikke fout door ook alt-attributen als tooltip te laten zien en zelfs voor laat gaan op een title-attribuut op een parent-element :P

Verder eensch met moto-moi; dit heeft imo maar zeer beperkt nut...

Intentionally left blank

Pagina: 1