Ik wil waarschijnlijk linux gaan draaien op een (nog te kopen) laptop. Nu wil ik graag thuis de mogelijkheid hebben om mijn eigen TFT scherm en muis/tobo te gebruiken. Nu zit ik eigenlijk met het volgende:
Mijn ervaring met linux leert mij dat er opnieuw aangemeld moet worden na een wijziging in xorg.conf, dus het constant wijzigen van dit bestand (ik ben een grootgebruiker van de slaapstand) is lastig. Kan dit elk moment worden aangepast, zoals windows dit bijvoorbeeld kan?
De display modus maakt verder niet veel uit:
Mijn ervaring met linux leert mij dat er opnieuw aangemeld moet worden na een wijziging in xorg.conf, dus het constant wijzigen van dit bestand (ik ben een grootgebruiker van de slaapstand) is lastig. Kan dit elk moment worden aangepast, zoals windows dit bijvoorbeeld kan?
De display modus maakt verder niet veel uit:
- clone: is ok, maar TFT scherm doet 1440x900 en veel laptops niet, dus wordt niet mooie kwaliteit
- laptop scherm uit, tft aan: ok, maar dan moet waarschijnlijk de reslutie nog steeds worden gewijzigd.
- extended desktop/Xinerama: het beste, maar dan moet het wel mogelijk zijn om het scherm te kunnen missen zonder al te veel moeite.