Toon posts:

Socket 462/A cpu met SSE2 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Hallo,

Voor Adobe Premiere CS2 heb ik een nieuwe CPU nodig omdat deze niet wordt ondersteund (is een Sempron 2600+ op 1,83GHz waar 2,0GHz is vereist) maar nu zie ik ook dat SSE2 verplicht is. Nu keek ik bij balusc.xs4all.nl waar ik zag dat geen enkele van de S462/A cpu's SSE2 ondersteund en op andere sites zie ik dat er wél cpu's zijn voor dit socket met SSE2.

Kan iemand mij vertellen wie er nou gelijk heeft en wat voor cpu's dit in een geval van een "Ja" zijn?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Socket A-processoren ondersteunen de IA-32 architectuur en SSE2 is hier een extensie van, maar wordt alleen ondersteund als deze ook is geïmplementeerd, wat bij geen enkele Socket A CPU het geval is.
SSE2 is pas aanwezig vanaf de Athlon64.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:56:
Hey Hallo,

Voor Adobe Premiere CS2 heb ik een nieuwe CPU nodig omdat deze niet wordt ondersteund (is een Sempron 2600+ op 1,83GHz waar 2,0GHz is vereist) maar nu zie ik ook dat SSE2 verplicht is. Nu keek ik bij balusc.xs4all.nl waar ik zag dat geen enkele van de S462/A cpu's SSE2 ondersteund en op andere sites zie ik dat er wél cpu's zijn voor dit socket met SSE2.

Kan iemand mij vertellen wie er nou gelijk heeft en wat voor cpu's dit in een geval van een "Ja" zijn?
Haha denk je nou echt dat je cpu niet wordt ondersteund? Dat zijn gewoon de recommended systeemeisen. Op een pentium2 met winXP draait dat zelfs nog, aldan niet snel :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ToFast schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:15:
[...]

Haha denk je nou echt dat je cpu niet wordt ondersteund? Dat zijn gewoon de recommended systeemeisen. Op een pentium2 met winXP draait dat zelfs nog, aldan niet snel :)
Zeg dat niet te hard. Naar mijn weten zijn er weldegelijk applicaties die niét draaien als een bepaalde extensie als MMX, SSE1/2/3 enz. niet aanwezig is.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:01

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zo krijg je de meeste 'software 56k modems' niet aan de praat wanneer je processor geen MMX instructie-set heeft. De driver/software vereist dat namelijk.

Gelukkig is die tijd voorbij.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

van: http://en.wikipedia.org/wiki/SSE2

The following is a list of CPUs that implemented IA-32 after SSE2 was developed, but that did not implement SSE2:

* AMD CPUs prior to Athlon 64, including Socket A-based Sempron CPUs
* Intel CPUs prior to Pentium 4
* Via C3
* Transmeta Crusoe

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Pagina: 1