USB 2.0 op een usb 1.1 moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martijnmaas370
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Hallo, ik had een vraagje, ik heb een pc die 1.1 usb-poorten heeft. Nu wil ik graag usb 2.0 poorten op mijn pc. Ik had nog een usb-pci hub leggen, van canyon, de cn-pciusb. Nu was mijn vraag: kan ik met een moederbord, wat slechts usb 1.1 heeft, wel de volle snelheid met een pci-hub halen. En zoja: voor deze hub kan ik nergens drivers vinden. Ik heb google, driverguide, en canyon-tech al doorzocht, maar ik kon ze nergens vinden. Heeft iemand misschien nog de link voor die drivers?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Neen natuurlijk niet, je hebt zo'n PCI USB2.0 kaartje nodig.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:01
martijnmaas370 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:01:
Hallo, ik had een vraagje, ik heb een pc die 1.1 usb-poorten heeft. Nu wil ik graag usb 2.0 poorten op mijn pc. Ik had nog een usb-pci hub leggen, van canyon, de cn-pciusb. Nu was mijn vraag: kan ik met een moederbord, wat slechts usb 1.1 heeft, wel de volle snelheid met een pci-hub halen. En zoja: voor deze hub kan ik nergens drivers vinden. Ik heb google, driverguide, en canyon-tech al doorzocht, maar ik kon ze nergens vinden. Heeft iemand misschien nog de link voor die drivers?
Je kan gewoon een USB 2 PCI kaartje op je mainboard zetten en dan behaal je dezeflde snelheid als een USB 2 zou moeten zijn. voor de drivers zou ik toch even iets beter googlen.

<flauw>
Hallo, ik had een vraagje
Al opgelost dus?
</flauw>

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

• martijnmaas370
ja die heb ik ook, dat is die hub, ik was alleen vergeten erbij te zetten dat die wel 2.0 ondersteuning heeft

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
De volledige snelheid van USB 2.0 bedraagt 480Mbit/s, oftewel 60MB/s.
De PCI-bus heeft een doorvoersnelheid van 133MB/s, dus het antwoord is ja.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Snake schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:02:
Neen natuurlijk niet, je hebt zo'n PCI USB2.0 kaartje nodig.
Laat de Canyon CN-PCIUSB USB adapter dat nu net zijn :D
maar de volle snelheid halen, nee dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 29-08-2007 17:05 ]

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:03
r00n schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:04:
De volledige snelheid van USB 2.0 bedraagt 480Mbit/s, oftewel 60MB/s.
De PCI-bus heeft een doorvoersnelheid van 33MB/s, dus het antwoord is nee.
*Ahum*

PCI-bus heb een snelheid van 133MB/s, het antwoord is dus ja...

• martijnmaas370
Ik snap wel dat je nooit de 480mb p/s haalt, maar ik moet voor mijn usb-dvb stick perse een usb poort hebben met usb 2.0. (de msi Digivox a/d)

• martijnmaas370
Ok, dan weten we dat het mobo het aankan, maar die drivers zijn toch echt onvindbaar. Niemand die de bestanden heeft daarvoor?

Verwijderd

Cubefanatic schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:06:
[...]

*Ahum*

PCI-bus heb een snelheid van 133MB/s, het antwoord is dus ja...
bizar, in wat je quote staat het nu zoals jij het zegt...
Terwijl zijn post niet ge-edit is.. :?

-edit-
@Exorcist: Ow, weer iets bijgeleerd :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 17:17 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

martijnmaas370 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:08:
Ok, dan weten we dat het mobo het aankan, maar die drivers zijn toch echt onvindbaar. Niemand die de bestanden heeft daarvoor?
Welk OS draai je? Drivers moet je ook niet voor die kaart zoeken, maar voor de chipset.

Kun je trouwens even specs geven van je systeem?

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:13
Die kaart heet niet "USB hub", maar "USB-PCI kaart" of zo. USB hub is wat anders, dus nogal verwarrend.
Als je Winodws XP hebt , heb je in 9 van de 10 keer geen aparte drivers nodig. Steek de kaart in je PC, start op en n.a.v. zal Windows gewoon een nieuw apparaat vinden. Zoniet, dan kan je altijd dan nog eens verder zoeken. :)

• martijnmaas370
ja hij werkt ook wel, maar dan op usb 1.1 snelheid. Er staat namelijk: snel usb apparaat op traag usb hub aangesloten, ik denk namelijk dat het er aan ligt dat ik geen service pack geinstalleerd heb op die pc

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:10:
[...]

bizar, in wat je quote staat het nu zoals jij het zegt...
Terwijl zijn post niet ge-edit is.. :?
Als hij snel genoeg edit, of te weinig karakters, zie je dat vaak niet

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
martijnmaas370 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:07:
Ik snap wel dat je nooit de 480mb p/s haalt, maar ik moet voor mijn usb-dvb stick perse een usb poort hebben met usb 2.0. (de msi Digivox a/d)
wat is dat dan voor bagger stickje? als ik mijn usb2 stick in een usb 1.1 stop krijg ik alleen de melding dat ie sneller kan werken, niets minder, niets meer, zo iets heet backward compability....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

martijnmaas370 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:14:
ja hij werkt ook wel, maar dan op usb 1.1 snelheid. Er staat namelijk: snel usb apparaat op traag usb hub aangesloten, ik denk namelijk dat het er aan ligt dat ik geen service pack geinstalleerd heb op die pc
Nogmaals, welk OS draai je op dat systeem?
Je hebt namelijk SP4 nodig voor USB2 (in 2k) of SP1 (of heel misschien 2) voor USB2 in XP.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
martijnmaas370 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:14:
Naar mijn weten werk USB 2,0 pas als je SP2 van XP er op hebt staan.

En praten we nu over een PCI kaatje of een HUB die je op een usb poort van je pc aansluit ?

Indien het een HUB is die op een usb van je pc moet dan zal je nooit de volle snelheid halen.
Om een aparaat voor de gek te houden om te denken dat hij op een USB 2,0 aangesloten is zou kunnen werken ik weet niet wat een usb hub doet als hij "ziet" dat zijn snelheid naar pc max usb 1.1 is.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Exorcist schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:15:

[...]

Als hij snel genoeg edit, of te weinig karakters, zie je dat vaak niet
Klopt, ik editte vrijwel direct nadat ik postte. Haalde even de 33MHz kloksnelheid en de doorvoersnelheid door elkaar, wat ik net te laat realiseerde. Zo'n fout maak ik zelden (kijk maar), dus geniet ervan. :P

Hoe dan ook, geef inderdaad eens wat meer info. Wat voor besturingssysteem je hebt is van belang vanwege eerdergenoemde reden, maar het is tevens afhankelijk van je moederbord. Als deze slechts USB1.1 heeft zal ook een service pack niet helpen, afgezien van de nodige updates voor het besturingssysteem, wat sowieso aan te raden is.

[ Voor 8% gewijzigd door Rone op 29-08-2007 17:26 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dutch2007 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:15:
wat is dat dan voor bagger stickje? als ik mijn usb2 stick in een usb 1.1 stop krijg ik alleen de melding dat ie sneller kan werken, niets minder, niets meer, zo iets heet backward compability....
Ik vermoed dat een digitale TV ontvanger voldoende bandbreedte nodig heeft om een goed, schokvrij beeld te garanderen.

Verder heb je inderdaad SP4 (Windows 2000) of SP1 (installeer dan maar gelijk SP2) als je XP draait.

• martijnmaas370
ik heb windows xp op die pc, en we praten over een pci apparaat, dus geen hub. De maximale doorvoersnelheid van pci is 133MB/s, dus usb 2.0 (60 MB/s) zou de pc aan moeten kunnen (correct me if I'm wrong). Het enige wat ik dan nog moet doen is dus service pack 2 installeren?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat hangt ook van de kaart af. Ik heb ooit ook zo'n PCI-kaart gehad die wel USB2.0 was, maar geen Hi-speed ondersteunde. En dan is het voordeel t.o.v. USB1.1 heel erg klein.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• martijnmaas370
het is een High-speed, dat stond op de doos, kben alleen de cd kwijt.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:57
Als je gewoon SP1 installeerd (zoiezo aangeraden) (of 2, maar dacht 1), dan werkt het als het goed is wel :) .

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Na installatie van SP2 kan het wel nodig zijn om update driver te doen in de Device Manager.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 29-08-2007 18:54 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-02 23:45
martijnmaas370 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:01:
en al succes gehad met de drivers? ik heb deze namelijk ook nog liggen en onder Vista wordt ie ook al niet herkend. Heb zo'n beetje alle hits op google al afgelopen maar zonder succes. ik hoop dat je meer succes hebt gehad dan ik.

klikkerdeklik :+

Pagina: 1