Toon posts:

Muziekcomputer maken van oude pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.060 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben voor een vereniging op zoek naar een makkelijke manier om muziek af te spelen. Normaal werd dit gedaan met cd's, maar we hebben enkele keren een muziekcomputer (een klein Hp computertje met Windows XP en BPM studio en een hoop mp3'tjes) te leen gekregen. Nu is het eigenlijk de bedoeling dat we ook zo'n muziekcomputer maken. Nu heb ik hier een oude computer staan met een P2 300 MHz en 64 (of 96, dat weet ik even niet meer). Nu had ik gedacht dat er wel een programma zou zijn dat kan werken op dit systeem. Weten jullie welk programma hier geschikt voor is? Iets wat op Winamp lijkt zou prima zijn. Het moet gewoon mp3's kunnen afspelen en een mogelijkheid hebben zoals de Medialibrary van Winamp. Ik was eigenlijk van plan om er Windows 98se op te zetten, maar als het volgens jullie verstandiger is om er Linux op te zetten, kan dat misschien ook.

Alvast bedankt voor de hulp,

Niels

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-12 13:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Euhm, waarom zet je er geen windows 98 met winamp op?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:59:
Euhm, waarom zet je er geen windows 98 met winamp op?
Ik had hier http://www.winamp.com/player/faq/#30 gevonden dat Winamp minimaal een Pentium 3 500 MHz nodig heeft.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:04:
[...]

Ik had hier http://www.winamp.com/player/faq/#30 gevonden dat Winamp minimaal een Pentium 3 500 MHz nodig heeft.
Nieuwere versies ja, maar wie heeft het daar over. Je kunt toch prima Winamp 2 ofzo pakken en die gebruiken?

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-12 18:19

Jiffy

God, you're ugly!

Ik draai thuis Winamp op een Pentium 133 met 64 MB en Windows NT4. Gaat probleemloos. Idd een oudere versie, 2.x ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door Jiffy op 29-08-2007 17:07 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12 14:25
Met een beetje een riante MP3 collectie zal het toch wat lastig zijn op een pentium 2. Hoeveel muziek gaat het worden?

Ik zou toch maar eens gaan kijken naar een wat zwaardere pc. Met een beetje meer ram geheugen.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:04:
[...]

Ik speel al MP3's sinds de Pentium 1 166MMX met beroerd weinig geheugen. Dat ging nog wat schokkerig, maar toen was Winamp ook nog in het 0.x.x stadium. Ik verwacht dat een willekeurige P2 met genoeg geheugen (256 mb?) met een iets recentere versie van winamp moet gaan werken.
Winamp 2 heeft volgens mij nog niet zo'n uitgebreide medialibrary, maar lijkt me verder wel geschikt. Ik weet niet of Winamp 5 onder 98 draait.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12 16:58
ik draai thuis op een P75 met 96 MB mp3's. Mijn mp3 collectie ligt rond de 100GB. Deze pc draait gewoon debian linux. mp3 afspelen kost ongeveer 35% cpu belasting, dus op jouw machine moet het makkelijk kunnen als je alles een beetje tweakt.

Verwijderd

Ik heb ook een keer voor een jeugdhonk hier bij ons in het dorp een p2 350 MHZ, met 196 MB Ram en 120GB hdd gebouwd. Draait prima met Windows XP & Virtual DJ!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:08
Als je toch met Linux aan de slag wilt, dan kan ik Music Player Daemon aanraden. Het draaide bij mij perfect op een PII-350MHz met 64MB en speelde MP3, OGG Vorbis, Musepack en AAC zonder problemen.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-12 13:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

keesheid schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:08:
Met een beetje een riante MP3 collectie zal het toch wat lastig zijn op een pentium 2. Hoeveel muziek gaat het worden?

Ik zou toch maar eens gaan kijken naar een wat zwaardere pc. Met een beetje meer ram geheugen.
Dit lijkt mij nou complete onzin. Eind jaren 90 kwam Napster net op. Ik had bergen mp3's. Dat draaide allemaal keurig op mijn toen erg hippe P2 266. Hoe kom je erbij dat meerdere mp3's het alleen maar zwaarder zouden gaan maken? Sowieso heeft de hoeveelheid mp3's weinig met de processor te maken, maar meer met de HD.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• wiskas_1000
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
is foobar niet iets voor jou?
foobar is ERG licht :) . Bovendien kan foobar heel snel de informatie van een mediabibliotheek lezen (ook al heb je >15k bestanden ofzow).

Je moet wel versie 0.8.3 hebben aangezien ik in de changelog van 0.9 het volgende lees: 'Dropped Windows 95/98/ME/NT4 OS support. Windows 2000, XP or newer is now required.' Dit wil echter niet zeggen, dat versie 0.8.3 buggy is.

Dus mijn advies is om foobar2000 versie 0.8.3 te gebruiken.

[ Voor 133% gewijzigd door wiskas_1000 op 30-08-2007 00:59 ]

Pagina: 1