[EXCEL/VBA 2007] VBA code uit 2003 in 2007 laten werken?!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06 16:30
Hoi,

Ik ben de voorbije dagen enkele uren bezig geweest met een Exceldocument aan te maken in Excel 2003, met één en ander van VBA code en validering e.d. . Dit moest op een nieuwe PC komen.
Ik had het gesaved als een mooi Excelsjabloontje, zodat het origineel altijd ongeschonden bleef.

Nu blijkt die nieuwe PC Vista en Office 2007 te draaien en NIETS van mijn validatie of VBA code werkt?!

Kan iemand me aub even verder helpen? Wat moet ik nu doen? Morgenmiddag moest dit klaar zijn ;( !

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:49

Reinier

\o/

Iets meer info is wel handig ;)
Wat voor foutmeldingen zie je bijvoorbeeld? Mis je bepaalde plugins/libraries? Staan alle rechten goed :?

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 18:17
Misschien het beveiligings niveau opschroeven?

Hail to the king baby!

• FirecrackerBE
Het betreft een factuursjabloon dat ik had gemaakt. Daarbij moest gecontroleerd worden of bepaalde velden zoals factuurnummer en datum wel ingevuld waren.

Ik had bvb. een controle er in gestoken om te zien of bijvoorbeeld het factuurnummer wel ingegeven was, zoiets als dit hier:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
    If Range("B8") = "" Then
        If Range("H1") <> "29/08/2007" Then
            MsgBox "Factuurnummer nog invullen!!!!!!", vbCritical
            Cancel = True
        End If
    End If

En zo nog een aantal controles. De geneste IF dient enkel voor mezelf om het document nog op te kunnen slaan. In het sjabloon is namelijk geen factuurnummer ingevuld, dus kon ik het zo niet opslaan tenzij ik nog een extra voorwaarde kon maken.
In Excel 2003 maakte ik een nieuw document op basis van dit sjabloon, als ik dit dan wou opslaan zonder dat het factuurnummer was ingevuld, kreeg ik een foutmelding en kon ik niet opslaan.

Nu, in Excel 2007, doe ik het document open, ik krijg eerst een melding dat de macro's uitgeschakeld zijn (een balk onder het lint). Daarnaast staat dan wel een knopje Opties waarmee ik die terug kan inschakelen.
Zonder dat ik iets invul, kan ik dan op Opslaan klikken (of CTRL+S) en het document wordt zo opgeslagen, zonder rekening te houden met mijn controles!!

Wat moet ik doen om die controles terug werkende te krijgen?

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

• FirecrackerBE
Om alles wat te verduidelijken, het bestand is hier terug te vinden:
http://www.mediafire.com/?c2smymrji1z

• FirecrackerBE
Shame on me: systeemtijd niet goed aangepast. Systeemtijd goed gezet en daarna nog een digitale handtekening toegevoegd en alles werkte terug.

Pagina: 1