wifi bridge WRT54G

Pagina: 1
Acties:

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-03 14:04
Hoi Hoi,

ik heb al het één en ander gegoogled en gezocht binnen tweakers maar ik kom er langzamerhand achter dat iedereen toch net wat anders van plan is.. Mocht je me toch kunnen verwijzen naar iets nuttigs dan hoor ik dit natuurlijk ook graag.

Ik heb:
ADSL > switch > WRT54G

Ik zoek een oplossing voor:
ADSL > switch > WRT54G > ~wifi~ < ???? < switch < andere netwerkapparaten (pc & pinnacle media center ding)

Het is de bedoeling dat ik op de WRT54G nog wel gewoon draadloos met mijn laptop kan werken, aan de andere kant van het wifi hoeft er niet perse draadloos gewerkt te worden. Welk apparaat kan ik het beste aanschaffen om te plaatsen op de ????'s.

Alvast bedankt!

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Linksys heeft ook een wireless bridge, de WET54G. Hiermee zal je naar je WRT54G kunnen verbinden.

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

• pc-freakz
lijkt er op dat dat idd kan doen wat ik zoek.. Wel een prijzig ding, tussen de 73 en 89 euro :O dat is 1,5 tot 2x zo duur als de WRT54G... Maargoed, als dat de oplossing is zal ik dr toch maar eens over na moeten denken :)

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Je kan ook nog een WRT54G en daar een custom firmware op zetten. Zoals bijv. http://openwrt.org/
Met die aangepaste firmwares kan een stuk meer, al kost het je wel meer tijd.
Of van een ander merk een goedkopere bridge kopen,

EDIT: Dit dus

[ Voor 21% gewijzigd door comvidnet op 29-08-2007 16:53 ]

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

• pc-freakz
Dan lijkt het me toch maar beter om die WET54 te kopen, heb ik in ieder geval iets om op terug te vallen mocht het niet naar wens werken. Nu alleen nog even een (niet web) winkel vinden die hem verkoopt zodat ik hem direct kan afhalen...

• pc-freakz
WET54 gekocht en aangesloten. Ik krijg hem prima aan de gang zonder beveiliging en nu ook met WPA.. Echter WPA2 wil hij niet doen, zodra hij verbinding maakt met de WRT54 lockt het apparaat en is het niet meer te bereiken. De WRT54 dan uitzetten en de WET54 opnieuw opstarten geeft me weer toegang. Is dit een bekend probleem?

Pagina: 1