Harde schijf garantie zonder sticker?

Pagina: 1
Acties:

• Cyr3x
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-01-2021
Sinds kort geeft mijn 4 weken oude Western Digital 500gb harde lees fouten, en elke test die ik draai geeft fouten (WD diag tool & Chkdsk). Nu zit er nog garantie op alleen haal ik voor het modden de stickers aan de bovenkant van harde schijven af omdat die in het zicht zitten. Nu doet de winkel waar ik hem gekocht heb moeilijk omdat die sticker er niet op zit. Mijn vraag is of de garantie nog geldt zo zonder sticker?

Nu heb ik wat rondgekeken op het forum en zag een andere topic maar dat was ook niet echt eenduidig. Er word wel op gewezen dat ze anders niet kunnen controleren of hij open is geweest zonder sticker, maar de sticker verbergt geen schroefjes dus is dat het probleem niet lijkt me.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Meestal staat er op die stickers ook duidelijk 'WARRANTY VOID IF REMOVED', dus technisch gezien heeft de winkel best gelijk..

Verwijderd

Cyr3x schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:00:
Sinds kort geeft mijn 4 weken oude Western Digital 500gb harde lees fouten, en elke test die ik draai geeft fouten (WD diag tool & Chkdsk). Nu zit er nog garantie op alleen haal ik voor het modden de stickers aan de bovenkant van harde schijven af omdat die in het zicht zitten. Nu doet de winkel waar ik hem gekocht heb moeilijk omdat die sticker er niet op zit. Mijn vraag is of de garantie nog geldt zo zonder sticker?

Nu heb ik wat rondgekeken op het forum en zag een andere topic maar dat was ook niet echt eenduidig. Er word wel op gewezen dat ze anders niet kunnen controleren of hij open is geweest zonder sticker, maar de sticker verbergt geen schroefjes dus is dat het probleem niet lijkt me.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb je al gekeken op de website van Western Digital of die iets daarmee kunnen doen?
Ik neem aan dat je nog een aankoop bewijs heb

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
meestal staat er op die sticker een serienummer en zonder serienummer kun je het wel bijna shaken qua RMA.

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

De sticker zorgt ervoor dat de winkel weet dat de schijf bij HUN is gekocht en jij niet zomaar een andere schijf inruilt. Tja wat moet ik zeggen het weghalen van de sticker was eenvoudig niet slim.

>Systeemspecs<

Verwijderd

Nee, zonder sticker geen enkele mogelijkheid op garantie, de fabrikant neemt em niet terug zonder serienummer, daarnaast heb je de schijf kunnen openen zonder sticker waardoor je garantie automatisch al vervalt.

Jammer maar helaas dus, geen garantie.

Staat overigens ook op de stickers dus een beetje een domme vraag is het wel...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nope, anders kun je die sticker op iedere willekeurige andere schijf (zelfde merk/type) plakken. Alternate doet het ook zo, en ik geef ze erin gelijk.
Pagina: 1