Een probleem wat ik zelf ook heb momenteel met mijn gloednieuwe laptop. De router wordt wel gesignaleerd, werkt nog steeds prima met andere pc's maar Vista weigert het internet te vinden. Ik heb al wat rondgekeken hier, zie het probleem vaker langskomen maar dé oplossing zie ik niet.
Wat lukt wel/niet bij mij:
-IP-adres (vast of automatisch) wordt meestal wel verkregen, zij het niet altijd
-router wordt altijd wel gevonden, signaal is goed maar verbinding blijft volgens Vista "lokaal"
-de automatische probleemoplosser van Vista geeft aan dat er een probleem is met het Primaire DNS-adres (192.168.1.1=adres router)
-identificatie van netwerkkaart bij router gaat traag en stopt meestal, in het laatste geval staat er in plaats van mijn SSID-naam "onbekend netwerk"
-NAS-harde schijf is in het laatste geval ook niet te bereiken
-pingen van de router lukt niet
Situatie:
-laptop met Intel wireless BGN-kaart
-Windows Vista Business 32 bits
-kabelmodem (UPC, Chello-extreme)
-Asus router WL500G (de luxe): als Home Gateway ingesteld (NAT aan) + Dchp ingesteld
Ik heb het volgende geprobeerd:
-Windows Firewall uit/aanzetten
-beveiliging op MAC-adresssen aan/uitzetten in router
-kabelmodem + router kabel opnieuw opgestart
-vast IP-adres toegewezen d.m.v. router
-vast IP-adres toegewezen bij TCP-instellingen netwerkkaart
-vast IP-adres toegewezen + IP-adres router bij DNS en gateway ingevuld
-IP6v uitgevinkt in netwerkkaart
-Wireless N functie uitgevinkt in netwerkkaart
Andere opties?
-Router instellen als Access Point of Router i.p.v. Home Gateway maar dat zou ten koste gaan van de NAT-beveiliging.
-Dchp bij router helemaal uitzetten maar dat lijkt me (met het oog op twee mediaspelers en een NAS-harde schijf in het netwerk) nogal drastisch en onwenselijk
-Ik heb e.e.a. gelezen over een Broadcom-instelling van Vista die gewijzigd kan worden in het register
Heeft iemand dit probleem inmiddels opgelost? En belangrijker: wil iemand die oplossing delen?