if broken it is, fix it you should
Dat is waarschijnlijk de verkeerde instelling. Het is beter om met je UI design rekening te houden met met DPI en Font settings van de gebruiker. Windows stelt je niet voor niets in staat dit aan te passen.
Iets meer info misschien:
- Als je zelf dingen paint hou dan rekening met de DPI verhouden en niet botweg van 1 pixel is 1 pixel uitgaan.
- Geen absolute positionering gebruiken, gebruik layout managers (standaard Dock gebeuren van WinForms werkt al aardig)
Iets meer info misschien:
- Als je zelf dingen paint hou dan rekening met de DPI verhouden en niet botweg van 1 pixel is 1 pixel uitgaan.
- Geen absolute positionering gebruiken, gebruik layout managers (standaard Dock gebeuren van WinForms werkt al aardig)
[ Voor 38% gewijzigd door CyBoB op 29-08-2007 15:53 ]
klopt maar er zitten veel plaatjes ed in die dan aangepast moet worden voor andere dpi ed. Dus dat wil ik niet.CyBoB schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:45:
Dat is waarschijnlijk de verkeerde instelling. Het is beter om met je UI design rekening te houden met met DPI en Font settings van de gebruiker. Windows stelt je niet voor niets in staat dit aan te passen.
info over control
Hier staat wat over de accessibility:
Bij de datagridview staat ook wat
Met deze info kan ik echter nog weinig.
Hier staat wat over de accessibility:
Die screen enlarger is waarschijnlijk het probleem. Verder werkt ie alleen op de datagridview en het form zelf, niet op andere dingen.Windows Forms has accessibility support built in, and provides information about your application that enables it to work with accessibility client applications such as screen enlarger and reviewer utilities, voice input utilities, on-screen keyboards, alternative input devices, and keyboard enhancement utilities. Sometimes you will want to provide additional information to accessibility client applications. There are two ways of providing this additional information. You can set the AccessibleName, AccessibleDescription, AccessibleDefaultActionDescription, and AccessibleRole property values, which will be reported to accessibility client applications. This method is typically used to provide limited accessibility information for existing controls. Alternatively, you can write your own class deriving from the AccessibleObject or Control.ControlAccessibleObject classes, providing as much accessibility information as needed.
Bij de datagridview staat ook wat
Met deze info kan ik echter nog weinig.
Verwijderd
Je kan alles wel handmatig vastzetten, mar die gebruiker zal je programma dan heel vervelend vinden. Het is echt beter om alles dynamisch mee te laten schalen met de voorkeuren van de gebruiker, zelfs al zou dat de layout van de applicatie minder mooi maken. Plaatjes bijvoorbeeld kan je gewoon omhoog en omlaag scalen. Kijk voor de grap eens hoe internet explorer dit doet als je een grotere scherm DPI instelt...
Hoe kun je alles vast zetten dan?Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:52:
Je kan alles wel handmatig vastzetten, mar die gebruiker zal je programma dan heel vervelend vinden. Het is echt beter om alles dynamisch mee te laten schalen met de voorkeuren van de gebruiker, zelfs al zou dat de layout van de applicatie minder mooi maken. Plaatjes bijvoorbeeld kan je gewoon omhoog en omlaag scalen. Kijk voor de grap eens hoe internet explorer dit doet als je een grotere scherm DPI instelt...
Als je alles handmatig vastzet zal je applicatie voor die gebruiker waarschijnlijk compleet onleesbaar worden omdat de labels te klein zijn om de tekst weer te geven of omdat de letters voor die gebruiker te klein zijn.
Zou je wat screenshots kunnen laten zien? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe je je applicatie opgezet hebt waarbij het meeschalen van ook de plaatjes van belang is.
Zou je wat screenshots kunnen laten zien? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe je je applicatie opgezet hebt waarbij het meeschalen van ook de plaatjes van belang is.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Na wat zoeken bleek eigenlijk alleen een usercontrol die op een vast punt werd geplaats het probleem te zijn en weg te vallen. Rest resizede automagisch.
Usercontrol wordt nu geplaatst door de datagridview links van hem (die dus groter werd) te gebruiken. Hij neemt de locatie +breedte + marge (30) en dan wordt ie getekend. Nu werkt het wel.
Alleen als je een nieuw form initialiseerd in het center of the screen aanzet staat hij niet in het midden. Maar daar kan ik wel mee leven.
Usercontrol wordt nu geplaatst door de datagridview links van hem (die dus groter werd) te gebruiken. Hij neemt de locatie +breedte + marge (30) en dan wordt ie getekend. Nu werkt het wel.
Alleen als je een nieuw form initialiseerd in het center of the screen aanzet staat hij niet in het midden. Maar daar kan ik wel mee leven.
Pagina: 1