Op het moment ben ik bezig met een veilige niet af te luisteren login, waarmee je net als op GoT een overzicht kan krijgen van je sessies, en deze ook kan terminaten vanaf 1 locatie.
Het idee is als volgt:
Bij login checken of de cookies 'sessionid' en 'hash' bestaan.
Zo ja, validaten in de sessions tabel, waarbij hash een md5 is van je remote_addr en password achter elkaar geplakt. --> bij succes ben je bent ingelogd.
Zo nee, uiteraard de cookies killen.
Zo komt die check er ongeveer uit te zien:
Nu weet ik alleen niet goed, als ik een remote_addr in de sessions tabel heb, er zit een remote_addr verweven in de hash, en ik heb in php een remote_addr, welke ik met elkaar moet vergelijken
Het idee is als volgt:
Bij login checken of de cookies 'sessionid' en 'hash' bestaan.
Zo ja, validaten in de sessions tabel, waarbij hash een md5 is van je remote_addr en password achter elkaar geplakt. --> bij succes ben je bent ingelogd.
Zo nee, uiteraard de cookies killen.
Zo komt die check er ongeveer uit te zien:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| function check() { if (isset($_COOKIE['sessionid']) AND isset($_COOKIE['hash']) { if ($row =$db->query_first("SELECT password, remoteaddr FROM sessions WHERE sessionid = '$sessionid'")) { $hash = md5($row['password'] . $row['remoteaddr'] if ($hash == $_COOKIE['hash'] { return true; } } } |
Nu weet ik alleen niet goed, als ik een remote_addr in de sessions tabel heb, er zit een remote_addr verweven in de hash, en ik heb in php een remote_addr, welke ik met elkaar moet vergelijken

There is no replacement for displacement!