opname tent of opname tafel (wat is beter/makkelijker)

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Hallo,

Voor mircostock ben ik opzoek naar een handige ministudio. Ik gebruik nu meestal een plank, de woonkamer tafel, een witte pvc achtergrond en plakband. Maar ik zoek iets wat makkelijker is op te bergen. Nu kwam ik twee leuke opties tegen..

De opname tent
Voordeel: klein, opvouwbaar, zit al diffus doek omheen.

Nadeel: klein, is het wel makkelijk en je moet als nog een tafel hebben.

De opname tafel
Voordeel: Groter, kan los in de kamer staan (geen tafel nodig), makkelijk installatie van de achtergrond.

Nadeel: Je moet sofboxen om de lampen doen, groot en niet opvouwbaar?

Wie heeft ervaring met bovenstaande (of soortgelijke) producten en kan er wat over vertellen. Wat zouden jullie nemen. Goedkopere oplossingen?

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:29

YellowCube

Wait...what?

ik zou een opnametafel doen. Imo heb je meer bewegingsvrijheid dan bij zo'n tent.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
ok. Dacht ik zelf ook al

Pentax k10d - Blog - Flickr

Anoniem: 133472

Afhankelijk van je onderwerp. Je wordt helemaal gek bij een zilveren theepotje als je geen tentje hebt, kun je niet tegenaan fotosjoppen. Nadeel is dat je de achtergrond moeilijk zwart kan maken om overstraling te voorkomen.

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
een tafel is wat flexibeler, maar daar heb je wel wat meer accesoires op je flitsers nodig om het licht goed te versturen/verzachten.

Een tent is wat makkelijker, zet er ergens een flitser tegenaan en je hebt overal mooi zacht licht... maar dat is ook het enige wat je ermee kan. :)

Voor productfoto's is een tent met een enkele externe flitser zo gek nog niet. (Een gewone tafel heb je toch altijd wel ergens?)

[ Voor 6% gewijzigd door abrakadaver op 30-08-2007 13:50 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS