Splinternieuwe Samsung 226cw valt uit

Pagina: 1
Acties:
  • 628 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-01 23:25
Sinds gister heb ik een nieuw TFT scherm in bezit, een Samsung Syncmaster 226cw. na het ophalen het scherm netjes aangesloten op m'n pc door middel van de bijgeleverde DVI kabel, monitor driver geinstalleerd en de resolutie in windows ingesteld op 1680 x 1050.
Tot zover alles goed.

Maar dan vandaag, na een paar uurtjes internetten besloot ik eens een game te testen. Het werd 'Driver: parralel lines' Ingame de resolutie op 1680 x 1050 @ 59 hz ingesteld omdat deze nog op de oude resolutie van 1024 x 768 stond ingesteld (i.v.m. oude 17" CRT) Nadat ik dit gedaan had sprong het scherm een paar keer op zwart. Ik ging er van uit dat dit wel normaal was en begon te spelen. Het beeld ingame was prima in orde totdat na een paar minuten het scherm ineens op zwart sprong en niet weer aan ging. Hij ging in de standby zegmaar, het lampje van de aan \ uit schakelaar bleef knipperen. Vervolgens heb ik het scherm een paar keer uit en ingeschakeld maar dat hielp niks. Omdat ik niks kon zien heb ik de pc maar gereboot maar ik kreeg nog steets geen beeld.

Toen maar eens de stroom eraf gehaald en de DVI connectors losgehaald en weer herbevestigd. Dit hielp maar half. Tijdens het opstarten van de pc kreeg ik geen beeld, toen ik in windows zat ineens weer wel. Ik starte het spel weer op maar ik kreeg de intro niet eens te zien want hij was alweer op zwart gesprongen. Na nog een keer herstarten zag ik nu wel gewoon het boot screen van de pc maar toen ik in windows kwam kreeg ik weer een zwart beeld. Ik kreeg het aanmeldscherm niet eens te zien.

Nu heb ik maar de 'gewone' VGA (RGB) kabel aangesloten en tot nu toe is alles goed. ook geen problemen meer met het spelen van het spel. Wel viel me op dat ik de refreshrate ingame had ingesteld op 59 hz. Daarnet kwam ik erachter dat ik die ook op 60 hz kon instellen. Zou dit het probleem hebben veroorzaakt? Want het euvel begon nadat ik de resolutie en het aantal hz ingame had veranderd.

P.S. Als ik de DVI kabel gebruik heb ik dus nog steets last van het wegvallen van het beeld. Ook heb ik nog de nieuwste Nvidia videokaart driver geinstalleerd maar dat maakte niks uit. Soms heb ik beeld, meestal niet.

Gebruikte hard- en software:

Besturingssysteem: Windows XP SP2
Videokaart: Leadtek 6600 GT AGP
Videokaart driver: Nvidia Forceware 162.18

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-06 11:53

Edgarz

Tweako-active since1986

Kan zowel een monitor probleem zijn als een graka-probleem. Indien mogelijk een andere videokaart proberen misschien ?

[ Voor 33% gewijzigd door Edgarz op 29-08-2007 17:09 ]

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-01 23:25
Nou inmiddels ben ik van het probleem af zo lijkt het. Ik heb de de tft aangesloten op mijn nieuwe pc en tot nu toe geen enkel probleem meer gehad. (klop, klop)