Mijn andere (Windows) pc vertoont kuren en nu is mijn vraag, gaat er iets kapot, is het al zover, en wat is het? Zojuist startte ik de pc op, ogenschijnlijk zonder problemen, maar het toetsenbord reageerde niet, bij bvb caps lock indrukken ging het lichtje niet meer aan. Dus ik start de pc opnieuw op met het idee van misschien een nieuw toetsenbord kopen, maar toen gebeurde er niets meer. De voeding ging wel draaien, maar het beeldscherm gaf geen signaal aan, alsof de videokaart kapot is. Dit is volgens mij echter het probleem niet, want normaal gesproken wordt windows direct opgestart en beland je direct op het bureaublad. Nu zag ik niet eens het boot scherm en kon ik ook onmogelijk de BIOS induiken. Maar windows werd niet opgestart, want volgens de router (met draad) was er geen verbinding met die computer, iets dat normaal gesproken er wel is. Dus ik weer opnieuw opstarten, zelfde verhaal. Gefrustreerd de computer uitgeschakeld, gaan ontbijten en op zoek naar de garantiebewijzen, heb ik even later weer de computer opgestart. Deze keer kwam ik wel weer in Windows op het bureaublad en nog gewoon kunnen internetten, maar het toetsenbord werkte weer niet. Dat terwijl bij het opstarten de 3 lock lichtjes wel even knipperden. Weet iemand hier wat er aan de hand is? Mijn eerste ingeving is dat het moederbord het gaat begeven, maar ik hoop dat dit het niet is. Een ander toetsenbord (waar ik nu op zit te typen) werkte ook niet.
heb je dit geprobeerd?
Yep, maar aangezien ik geen foutmeldingen krijg vraag ik mij dus af of iemand bekend is met de symptomen die mijn pc vertoont. Het enige uit dat lijstje van problem dat enigzins zou kunnen verklaren dat er iets mis is met het moederbord, is dat het een MSI is. Ik had destijds een Asus besteld, maar die werkte niet met mijn videokaart volgens de assembleur, dus hadden ze het met een MSI geprobeerd die wel werkte. Verbaast me niets als het een grote lulkoek was om van hun MSI bordjes af te komen.
Kan letterlijk van alles zijn, dus je zult meer moeten uitsluiten (volgens de link die Zygivt gaf).
Begin eens bij je voeding.
Begin eens bij je voeding.
MSI is niks mis mee, daar werk ik ook op 
Probeer toch eens systematisch een aantal zaken uit te sluiten.
Begin met het vermelden van je systeemspecs, temperaturen, voltages en wat je zelf al hebt geprobeerd.
Volg daarna de FAQ, want daar staat echt alles in:
ik zou beginnen met het testen van je geheugen en het controleren of je GPU/CPU niet te heet wordt.
Probeer toch eens systematisch een aantal zaken uit te sluiten.
Begin met het vermelden van je systeemspecs, temperaturen, voltages en wat je zelf al hebt geprobeerd.
Volg daarna de FAQ, want daar staat echt alles in:
ik zou beginnen met het testen van je geheugen en het controleren of je GPU/CPU niet te heet wordt.
Maar ook zonder foutmeldingen kun je prima troubleshooten. Begin gewoon met het vervangen van onderdelen als de andere dingen niet helpen. Dan kom je er vanzelf achter waar het brakke onderdeel zit.PHiXioN schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 14:38:
[...]
Yep, maar aangezien ik geen foutmeldingen krijg vraag ik mij dus af of iemand bekend is met de symptomen die mijn pc vertoont. Het enige uit dat lijstje van problem dat enigzins zou kunnen verklaren dat er iets mis is met het moederbord, is dat het een MSI is. Ik had destijds een Asus besteld, maar die werkte niet met mijn videokaart volgens de assembleur, dus hadden ze het met een MSI geprobeerd die wel werkte. Verbaast me niets als het een grote lulkoek was om van hun MSI bordjes af te komen.
het makkelijkst is gewoon doen alosf je de pc opnieuw opbouwt.
zo min mogelijk aansluiten buiten de kast. starten
geen problemen eerst volgende aansluiten etc.
ps: post volgende keer in je ts wat je zelf al ondernomen hebt.
zo min mogelijk aansluiten buiten de kast. starten
geen problemen eerst volgende aansluiten etc.
ps: post volgende keer in je ts wat je zelf al ondernomen hebt.
Ik heb nog niet veel gedaan want de kast is gesealed en volgens mij zit er nog een paar maanden garantie op. Een overzicht van de specs kan ik niet zo gauw precies geven, daarvoor moet ik even de bon opgraven, maar globaal is het:
3700+ Athlon 939
MSI platinum 939 mobo
MSI 7800GT
2 x Kingston 1Gb
1 x 250Gb Hitachi deskstar
Tagan 480W voeding
Ik denk dat hij inderdaad ergens oververhit, want als ik hem een tijd uit heb staan en weer opstart geeft ie in elk geval weer beeld. Bij het opstarten werkt het toetsenbord wel, want de del knop bracht mij in het BIOS hoofdmenu. Bij system health stond even 32 graden C voor CPU temperatuur, maar die ging al snel hangen op 255, dus dat lijkt me niet de bedoeling. Ik denk niet dat ie zo heet wordt, maar wel over de maximum van de sensor gaat. Wel vreemd vind ik dat als Windows eenmaal is opgestart dat de pc niet uit wordt geschakeld als de CPU oververhit, of heeft alleen Intel die bescherming?
3700+ Athlon 939
MSI platinum 939 mobo
MSI 7800GT
2 x Kingston 1Gb
1 x 250Gb Hitachi deskstar
Tagan 480W voeding
Ik denk dat hij inderdaad ergens oververhit, want als ik hem een tijd uit heb staan en weer opstart geeft ie in elk geval weer beeld. Bij het opstarten werkt het toetsenbord wel, want de del knop bracht mij in het BIOS hoofdmenu. Bij system health stond even 32 graden C voor CPU temperatuur, maar die ging al snel hangen op 255, dus dat lijkt me niet de bedoeling. Ik denk niet dat ie zo heet wordt, maar wel over de maximum van de sensor gaat. Wel vreemd vind ik dat als Windows eenmaal is opgestart dat de pc niet uit wordt geschakeld als de CPU oververhit, of heeft alleen Intel die bescherming?
Tja, troubleshooten zonder aan de hardware te zitetn gaat niet lukken. Maar als je nog garantie hebt dan zou ik simpelweg de pc bij de pcboer neerzetten en hun het probleem laten uitzoeken.PHiXioN schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:48:
Ik heb nog niet veel gedaan want de kast is gesealed en volgens mij zit er nog een paar maanden garantie op.
Jouw topic voldoet helaas niet aan het PMG Beleid, ondanks dat hier op GoT volgens de Registratievoorwaarden / korte FAQ van jou wordt verwacht dat je o.a. de FAQ en het Beleid van het probleem-gerelateerde subforum doorneemt voordat je een topic start. Dit topic gaat dan ook dicht. Ik raad je aan om de gegeven linkjes serieus te volgen en rustig te doornemen en dan met name de registratievoorwaarden. Zodoende kun je jezelf een beter beeld vormen van wat wij hier op GoT van de gebruikers verwachten
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()