Ik heb een tijd geleden een NAD C320BEE versterker van iemand overgekocht op marktplaats. Ik heb hier maanden heel veel plezier van gehad totdat deze opeens spontaan vervormd geluid begon te produceren. Alle lage tonen zijn een en al gekraak en midden/hoge tonen zijn gewoon totaal vervormd. Ik heb al verschillende geluidsbronnen geprobeerd op verschillende ingangen van de versterker, maar het geluid blijft kraken/vervormen, zowel op mijn luidsprekers als via de koptelefoon uitgang.
Normaal gesproken zou ik gewoon terug naar de winkel gaan met het apparaat maar er zit geen garantie (meer) op. Ik heb het apparaat opengemaakt maar kan niks raars ontdekken. Alle zekeringen zijn intakt, er staan geen condensatoren bol en ik zie nergens brandplekken ofzo. Ik ben opzich best handig met een soldeerbout maar ik heb totaal geen verstand van de electronica van een versterker. Is er een mogelijkheid om het apparaat weer normaal werkend te krijgen of kan ik beter een nieuwe kopen?
Foto van de binnenkant:
Normaal gesproken zou ik gewoon terug naar de winkel gaan met het apparaat maar er zit geen garantie (meer) op. Ik heb het apparaat opengemaakt maar kan niks raars ontdekken. Alle zekeringen zijn intakt, er staan geen condensatoren bol en ik zie nergens brandplekken ofzo. Ik ben opzich best handig met een soldeerbout maar ik heb totaal geen verstand van de electronica van een versterker. Is er een mogelijkheid om het apparaat weer normaal werkend te krijgen of kan ik beter een nieuwe kopen?
Foto van de binnenkant: