Geluidskaart nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-02 21:36
.

[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:50 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:01

Standeman

Prutser 1e klasse

Niet dat ik kan bedenken. Voor mij voldoet onboard audio altijd wel. Beetje gamen, beetje muziek luisteren. Het geluid komt uit een paar half-gare philips-boxjes en ik vind het prima klinken.

Dus tenzij je wat met muziek wilt doen of erg goed geluid wilt hebben in games (ik weet niet of onboard audio ook bijv. dolby digital ondersteund) zou ik zelf de geluidskaart achterwege laten. Scheelt weer een paar tientjes.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je geen goede speakers gebruikt, of veel gamed, kun je met onboard best af. Het doet wat het moet doen.

Verwijderd

is het niet zo dat een geluidskaart je cpu ontlast?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:23

heuveltje

KoelkastFilosoof

Heb het een aantal jaar geleden met doom3 getest. verschil zat toen rond de 2% ofzo. IIg zoweinig dat het amper iets uitmaakte.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:10:
is het niet zo dat een geluidskaart je cpu ontlast?
Amper tot niet.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik gebruik het onboard geluid van de P5W icm een Z-5500 setje. Nou is dat setje op zich toch redelijk goed en het klinkt super met de onboard kaart.

Ik had zoiets van ik kijk eerst hoe het onboard geluid is, mocht dat niet goed zijn koop ik wel een kaart. Die kaart heb ik dus nooit gekocht omdat het geluid meer dan prima is.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Mjah, tegenwoordig zijn onboard kaarten best goed.

Vroegah hadden ze allerlei problemen als ruisen op cpu load, zoiezo veel ruis, slechte kwaliteit etc. Maar tegenwoordig zijn er nog maar een handvol redenen om een niet-onboard te nemen:
- Hardware mixing, zoals creative dat heeft.
- Als je een absoluut gehoor hebt (aka, als je van muziek op cd kan horen of een gitaar oid goed gestemd was)
- Als je niet genoeg hebt aan de in/uitgangen die onboard zitten (sommige kaarten hebben een breakout box met een sloot extra in/uitgangen).

De cpu load van omboard kaarten is bij huidige pc's verwaarloosbaar en de kwaliteit is goed genoeg voor de meeste gebuikers.

Maar zoals PilatuS boven mij al zei, je kan er altijd later een kaart bij zetten.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:44
Heb een tijd terug nog eens op me tweede pc moeten zitten en de stereo maar daar aan gehangen om me MP3'tjes te horen. Dat ding heeft dus Realtek HD Audio en me hoofd pc heb een X-Fi Elite Pro. Eerlijk is eerlijk, ik hoor het verschil dusdanig dat ik het geld WEL waard vind. Mits je er een nette installatie/boxen aan heb hangen...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit met Overige Hardware te maken :?

Het is hier geen dumpbak, vrager over Audio & HiFi graag in dat subforum...

Move OH -> AV

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1