Toon posts:

PC op je LCD-TV

Pagina: 1
Acties:
  • 753 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

In mijn woonkamer heb ik een Full HD LCD-TV hangen van Samsung (LE40M86BD). Nou zou ik daar graag mijn pc op willen aansluiten, deze pc staat in mijn pc-kamer boven.

Ik zat zelf te denken om de besturingsapparaten (keyboard&muis) d.m.v. usb-verlengkabels (+/- 5 meter) achter de tv te kunnen aansluiten. Het geluid kan na splitten rechtstreeks naar mijn 5.1 reciever.

Maar nu het beeld... Op de TV zit een mooie VGA aansluiting, als ik mijn laptop met een kleine VGA aansluitkabel hierop aansluit dan heb ik perfect beeld met een resolutie van 1920x1080. Maar ik heb begrepen dat een lange VGA kabel veel kwaliteit in beeld verliest en er na een aantal meter verlengkabel nog maar een veel lagere resolutie overblijft.

Dus zit ik te denken om het maar via HDMI aan te leggen, maar ik heb geen idee hoe dit zal functioneren. Het videoplankje dat ik graag zou willen gebruiken is de Asus EN8600 GT Silent 512MB, 2xDVI, HDTVo, PCIe.

De TV heeft bij gebruik van de VGA aansluiting een extra menuutje om het beeld helemaal optimaal te krijgen vanaf de pc, is dit ook mogelijk bij aansluiting via HDMI, of is dit niet eens nodig?

Kan iemand een paar tips/ervaringen hier achterlaten voor me?

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-05 08:16
ik neem aan van wel, zoniet dan kun je via het programma powerstrip alles nog aanpassen

en via vga ;
wie weet bestaan er "repeaters" die het vga signaal kunnen versterken zodat je het wel met goede kwaliteit haalt tot je tv

[ Voor 44% gewijzigd door oddish2211 op 29-08-2007 15:11 ]

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34
Ik heb het aangesloten van DVI --> HDMI. Perfect beeld.Kabel is 3 meter. Ik was trouwens iets van 55 euro voor deze kabel kwijt. (goede kwalieite bij Hi-Fi zaak gehaald) maar het is de moeite waard.

• AxelF
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-03-2023
zo'n kabel kan je gerust kopen voor rond de 15 euro voor 5 meter hoor, ik geloof dat ze je goed te pakken hebben gehad.

http://specs.tweak.to/15628 Area-51 ALX (evga 680i, qx6700 @3.2, 4 gb 1066 Mhz Patriot, geforce 8800 Ultra SLI, 2*1Tb Hitachi, 30" dell, 7.1 gigaworks s750, g15 logitech, mx revolution, X-fi Xtreme Gamer)

Verwijderd

Ja idd, ik neem ook vaak mijn systeem mee naar benee en heb ook een kabel van 2 tientjes voor 4 meter met een verloopkabel, dusja.
Kwaliteit is goed, en als je een draadloos toetsenbord en muissetje heb is het helemaal chill :D

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

m.lammers schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:10:
Ik heb het aangesloten van DVI --> HDMI. Perfect beeld.Kabel is 3 meter. Ik was trouwens iets van 55 euro voor deze kabel kwijt. (goede kwalieite bij Hi-Fi zaak gehaald) maar het is de moeite waard.
Bij een VGA kabel heeft dat nog enigszins nut, maar alles dat over een HDMI kabel gaat zijn 0en en 1en. Die komen wel of niet aan.

Verwijderd

Met gemiddeld 15 meter kan je bijna zonder signaalverlies genieten van je VGA kabel. Anders moet je een S-video of HDMI / RGB oid nemen :)

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05 15:35
dvi en hdmi zijn digitaal, voor normaal gebruik merk je dat dus echt niet :P of hij 50 of 20 kostte..

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

ik zou voor s-video kabel gaan deze zijn relatief goedkoop en kwaliteit is ook wel redelijk..
maar zoals ik lees kijk je op een Full HD scherm en je er wel wat geld voor over hebt.. wat ik dan zou doen en zeker ook een aanrader is om dit via een HDMI kabel te laten lopen. dit ook i.v.m het afspelen van films op 1080p

ik heb zelf namelijk een laptop met hdmi uitging deze heb ik regelmatig aangesloten op mijn 42" full HD philips tv het beelt is echt uitmunten scherp via HDMI en heeeeeel groot voordeel is ook dat je geluid via de HDMI kabel naar de tv word verzonden zodat je geen extra audio kabels hoeft te trekken en dus ook heel gemakkelijk je mp3 collectie via de 5.1 set van je tv kunt laten lopen.

hoe der wel rekening mee dat je een kwaliteit kabel koopt en geen knake kabel anders ga je op deze lengtes zeker kwaliteit verschil zien en helemaal met films op full HD

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:36:
ik zou voor s-video kabel gaan deze zijn relatief goedkoop en kwaliteit is ook wel redelijk..
maar zoals ik lees kijk je op een Full HD scherm en je er wel wat geld voor over hebt.. wat ik dan zou doen en zeker ook een aanrader is om dit via een HDMI kabel te laten lopen. dit ook i.v.m het afspelen van films op 1080p

ik heb zelf namelijk een laptop met hdmi uitging deze heb ik regelmatig aangesloten op mijn 42" full HD philips tv het beelt is echt uitmunten scherp via HDMI en heeeeeel groot voordeel is ook dat je geluid via de HDMI kabel naar de tv word verzonden zodat je geen extra audio kabels hoeft te trekken en dus ook heel gemakkelijk je mp3 collectie via de 5.1 set van je tv kunt laten lopen.

hoe der wel rekening mee dat je een kwaliteit kabel koopt en geen knake kabel anders ga je op deze lengtes zeker kwaliteit verschil zien en helemaal met films op full HD
Ten eerste : s-video op een LCD TV? Dat is als 20 KM/u rijden waar je 100 mag.
Ten tweede : een kwaliteits HDMI kabel? |:( Het is een digitaal signaal, kabel maakt écht niets uit..

Verwijderd

Ten eerste kan je zeker wel je lcd aansluit via S-video.. misschien een tip voor je www.google.nl
Ten tweede ga voor de grap je je laptop/pc is aansluiten via een hdmi kabel van 2 tientjes en daarna een kabel van de zelfde lengte maar dan 20K gevult van 100 euro.. je zult heel raar op gaan kijken wat een kwaliteit verschil er in zit.

ga pleas geen conclusies trekken als je er zelf geen ervaring mee hebt

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05 16:32
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:36:

S-Video op een LCD TV :| Neeee... gewoon... neeee... :P

Edit:
Het zal wel kunnen ja, maar ik kan niet geloven dat S-Video ook maar in de buurt komt van een HDMI kabel (hoe duur die dan ook was).

[ Voor 6% gewijzigd door UTwizard op 20-05-2008 15:59 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:53:
Ten eerste kan je zeker wel je lcd aansluit via S-video.. misschien een tip voor je www.google.nl
Ten tweede ga voor de grap je je laptop/pc is aansluiten via een hdmi kabel van 2 tientjes en daarna een kabel van de zelfde lengte maar dan 20K gevult van 100 euro.. je zult heel raar op gaan kijken wat een kwaliteit verschil er in zit.

Ik zeg ook niet dat het niet KAN, ik zeg dat het BETER (veel beter) kan. Vertel mij niets.
En koop jij maar een HDMI kabel van 100 Euro. Natuurlijk zit er verschil in hoe die 0tjes en 1tjes aankomen! (Gebruik zelf eens Google) 8)7

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:40

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:53:

Tuurlijk alles kan :> Maar of het goeie kwaliteit opleverd dat is een tweede :+ Ik zou niet op een SD resolutie gaan werken als je voor de Full HD kan ;) Ik hoop dat jij het daar ook met mij mee in kan vinden :+

Het tweede is weet jij zelf wel wat digitaal signaal is. Dat heeft geen kwaliteits verlies over wat voor kabel je het ook stuurt. Als hij maar digitaal signaal verwerkt. Vroeger met analoge kabels maakte het nog veel uit wat voor kwaliteit je kabel was gemaakt en of er kwaliteitsverlies aanwezig was op de goedkope kabels ;) Tegenwoordig met digitaal is het bijna allemaal 1 pot nat geworden qua kabels. Het enige wat je nog hebt is de kwaliteit van de kabel zelf( bouwkwaliteit ;) en het merkje wat erop staat 8)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

als ik het goed heb is de Toshiba 52Z3030D lcd tv met 3 hdmi aansluitingen, 2 scart aansluitingen, dvb-t, S-video aansluiting, Pc aansluiting. dus er beschikken zeker lcd tv`s met s-video aansluiten, maar of dit in dit geval ook het geval is durf ik niet te zeggen het was ook een geboden oplossing...

maar om alles even kort te houden, is de beste keus gewoon HDMI.

of anders draadloos HDMI gebruiken, maar dan weet ik niet hoe de kwaliteit is heb hier ook verder geen ervaring mee

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2008 16:06 ]

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

Als je wil kunnen patsen met je dure kabel tegen mensen die er geen ervaring mee hebben of er helemaal geen kaas van hebben gegeten, biedt de dure wel een meerwaarde. :)

Voor digitale bekabeling geldt in theorie dat zo lang je maar een stevige kabel hebt (ivm mogelijke knikken, kabelbreuk) er geen verschil in beeldkwaliteit mag zijn.
De kabel kan wel kwalitatief beter zijn door gebruik van betere/stevigere materialen en connectoren die minder snel oxideren, maar mijn ervaring tot dusver staaft de theorie dat het voor de beeldkwaliteit NIET uitmaakt.

mijn 2 centen...

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:04:
als ik het goed heb is de Toshiba 52Z3030D lcd tv met 3 hdmi aansluitingen, 2 scart aansluitingen, dvb-t, S-video aansluiting, Pc aansluiting. dus er beschikken zeker lcd tv`s met s-video aansluiten, maar of dit in dit geval ook het geval is durf ik niet te zeggen het was ook een geboden oplossing...

maar om alles even kort te houden, is de beste keus gewoon HDMI.

of anders draadloos HDMI gebruiken, maar dan weet ik niet hoe de kwaliteit is heb hier ook verder geen ervaring mee
Nogmaals, het ging er niet om of ze nu wel of geen S-Video aansluiting hebben. Mijn Samsung heeft dat ook, maar dat zal ik als één van de laatste aansluitingen gebruiken.

• Lightning89
  • Laatst online: 07:14
Composite<S-Video<Scart CVBS<Scart RGB<Component<Vga<HDMI

Is mijn rijtje. Vanaf Component kan je over het algemeen 1080p sturen (RGB Scart kan het ook ja maar dan moeten de apparaten elkaar begrijpen wat 999/1000 apparaten niet kunnen en bepertk tot PAL (720x576)

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lightning89 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:47:
Composite<S-Video<Scart CVBS<Scart RGB<Component<Vga<HDMI

Is mijn rijtje. Vanaf Component kan je over het algemeen 1080p sturen (RGB Scart kan het ook ja maar dan moeten de apparaten elkaar begrijpen wat 999/1000 apparaten niet kunnen en bepertk tot PAL (720x576)
Volgens mij is het scart CVBS voor Svideo.

Volgens een aantal kenners(kijk bijvoorbeeld op htforum) kan een lange HDMI kabel soms groene ruis of ghosting veroorzaken. Maar daarbij gaat het meestal om >10meter. Ook wanneer er HDMI1.3 met een hoge resolutie zoals fullhd gebruikt wordt is de kwaliteit eerder van belang.

Volgensmij heeft die videokaart(8600) geen audio erbij zitten, maar dat weet ik niet zeker.

[ Voor 6% gewijzigd door Def_P op 20-05-2008 18:01 ]

I, for one, like Roman numerals

• Lightning89
  • Laatst online: 07:14
Een vraagje. Ik ben nog steeds overtuigd van het verhaal "goedkope HDMI kabel doet hetzelfde als een dure" 1 en 0 blijft hetzelfde. Maar is het niet zo dat bij een goedkope HDMI kabel de 0 en 1 niet aankomt en bij een dure wel zodat je alsnog ruis/artefacten/rare kleuren tegekomt? Dan loont het namelijk WEL om een dure kabel te kopen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens Monster's eigen reclamefilpje voldoet alles muv een zeer slappe flatcable voor de huidige bandbreedtes en een kabellengte tem 3m. Daarboven moet je wel oppassen, maar daaronder boeit het echt niet. Natuurlijk trekken zij een andere conclusie (namelijk dat je om voorbereid te zijn op een standaard die er over 10 jaar misschien gaat komen zeker hun kabel nodig hebt |:( ), maar ze zijn zo netjes hun gegevens en werkwijze te geven en daar staat het gewoon in.

Kortom, laat je niet afleiden door allerlei lariekoek. Zolang je konijn er niet aan gaat knagen, je geen deur op je kabel dicht laat vallen en je kabel binnen één kamer blijft is er echt geen reden om iets duurders dan default te kopen.

Maareh, dit is een schop van een oud topic voor een probleem waar meer dan genoeg zinnige info te vinden is - maar dan wel op de juiste plek, namelijk LPPR.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.