"Afstandsbediening" voor beamerapplicatie?

Pagina: 1
Acties:

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-01 12:49

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik zoek een soort van afstandsbediening voor het bedienen van een applicatie die op een beamer afgespeelt gaat worden.

Er moeten een aantal zaken doorgegeven kunnen worden aan de applicatie (nummers e.d.) en de bestuurder moeten op een of andere manier kunnen navigeren met iets als een display. Momenteel gebruik ik een pocket pc, maar deze heeft geen numpad en moet dus alles op het scherm aangetikt worden.

Mensen die niet zo al te technisch zijn hebben hier wat moeite mee af en toe (soms tik je niet goed, snapt ie niet) en nu zat ik te denken wat de ideale oplossing zou zijn.

Nu heb ik een paar apparaten gezien, de logitech mediapad (v250) bijv:
Afbeeldingslocatie: http://cybermarche.ca/images/web/097855030818.gif
Hierbij gaat het mij uiteraard om de numpad, maar ik kan nergens vinden of ik die lcd kan programmeren naar mijn wil (met een bestaand lcd programma b.v. om een tekst op het scherm te toveren.)

Verder heb ik nog gedacht aan een psp (die heeft wifi en een browser) maar die mist ook iets als nummertoetsen.

Iemand die een goed idee heeft, graag! (het moet betaalbaar zijn, max zo'n 100 /150 euro)

Oost west, 127.0.0.1 best!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:18

SeatRider

Hips don't lie

Is een normaal draadloos toetsenbord (al dan niet met pointer) niks?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-01 12:49

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
SeatRider schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 13:02:
Is een normaal draadloos toetsenbord (al dan niet met pointer) niks?
Ja, nou ja er moet een keuze gemaakt kunnen worden uit een bepaald aantal schermen en een soort index.
Keuze 1. welkomstscherm
2. tekstenlijst

etc.

in die tekstenlijst kan men dan een nummer invoeren en deze wordt dan op het scherm getoverd.

Het is natuurlijk handig het in een handzaam apparaatje te hebben zodat iemand netjes vanuit zijn stoel dit kan beheren, momenteel wordt dit met een laptop gedaan vlak bij de beamer (en omdat het regelmatig moet gebeuren is dat erg onhandig).

Het lijkt mij dus het verstandigst om een (minimaal zwart wit) lcd schermpje op het apparaat te hebben waar ik ook nog wat mee kan.

Oost west, 127.0.0.1 best!