Toon posts:

[Macbook] USB Soundstick niet te gebruiken na sluimerstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik mijn laptop een avondje niet heb gebruikt en deze staat gewoon aan de stroom etc.. dan beweeg ik als ik erachter ga mijn muis en komt hij uit sluimer.. dan valt het me op dat de laatste tijd de USB speakers niet meer werken!!

dan moet ik eerst rebooten voordat ik daar weer geluid uit kan krijgen uit deze speakers(intern wil wel weer...), hij zet hem automatisch op Mute zo te zien bij systeemvoorkeuren-> geluid...

haal ik hem van mute af, en klik ik elders in het venster dan springt ie ook weer op mute!

ik snap er helemaal geen kloot meer van, alleen weet ik wel dat dit echt super anoying is...

ik hoop dat één van jullie hier misschien een oplossing voor heeft.

aanvullende info: de usb speakers zitten op de usb aansluiting van een 7 poorts powered usb hub.

daar zit ook een harde schijf bij aan , en die is na sluimer wel gewoon zichtbaar en bereikbaar..
misshcien dat dat ermee te maken heeft?

Verwijderd

Topicstarter
hmm, niemand die hier enige reactie op heeft?

dan breng ik hem morge nnaar de macMe in leeuwarden, en eis ik een nieuwe

Verwijderd

dit is duidelijk een sftware conflict, hiervoor ga je geen nieuwe krijgen.

ik weet niet welke usb boxen je juist hebt, maar probeer deze eens direct op je macbook aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
dit heb ik vanacht nog getest en maakte geen verschil... ik wil eigenlijk ook niet mac osx opnieuw installeren want hij loopt net eigenlijk lekker... alle software wat ik nodig heb stata erop, en een backup heeft dan ook geen zin want dan heb ik die bug nog steeds :(

• Dahlia
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-12-2021
Op de Podcast van OMT heb ik een keer gehoord dat er inderdaad problemen zijn met een usb Soundstick na de nieuwe update van Mac OS X.
Voor de Macbook pro zijn er updates uitgebracht maar dat was alleen voor het geluid zelf (iets met dat het geluid stoorde).

Verwijderd

Topicstarter
zou het dan helpen om erover te bellen met de helpdesk? puur dat ze het weten?
Pagina: 1