Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Links werken niet meer door PNGfix

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Wij zijn druk bezig met het maken van een website. Bij deze website maken we op verschillende plaatsen gebruik van PNGfix om de transparantie te laten functioneren in < IE7. Door PNGfix werken de links in het list menu niet meer. Nu heb ik op verschillende plaatsen al informatie gevonden over het relatief instellen van de div. Probleem is nu dat de background over de links zelf staat ipv eronder. Hier staat het probleem in geur en kleur uitgelegd, echter weet ik niet hoe ik dit moet toepassen op mijn site.

http://www.hrunting.org/csstests/iealpha.html

Onze site is snip. Wie kan ons verder helpen?

Mvgr,

Ruud

[ Voor 1% gewijzigd door BtM909 op 29-08-2007 11:37 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Lijkt me gewoon handiger om volgens die guidelines je website op te bouwen. Webdesign, Markup & Clientside Scripting is niet bedoeld dat wij je problemen oplossen, maar dat wij jou helpen met het oplossen ;)

Maak eens een testcase (met bijv. alleen je menu en png fix) en geef aan wat je zelf hebt geprobeerd. Wat mij betreft mag je het opnieuw proberen, mits je Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy eerst goed doorleest en gebruikt bij het aanmaken van een nieuw topic.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Toevoeging van Padschild:
PNG fix is niets anders, als een alpha filter instellen voor IE6 en IE7. Dit kun je ook manually doen, door zelf de juiste CSS toe te passen op een object. Dit doe je als volgt:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
* html #id
{
background: none;
filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src='linknaarplaatje', sizingMethod='scale');
}

Deze code wordt alleen uitgevoerd in IE, door middel van het * html hack, vervolgd met een #id of een .class. Dan moet je de oude background uitzetten en vervolgens een alphaimageloader toepassen op de filter property, die door IE begrepen wordt.

Misschien heb je zo iets meer flexibileit en kun je het een en ander juist toepassen. Voor uitgebreide beschrijving even MSDN raadplegen (over size methods etc..):

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms532969.aspx

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Dit topic is gesloten.