Kaspersky:Not enough rights.

Pagina: 1
Acties:

• 32db
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik probeer mijn kaspersky 6.0 Virus scanner te installeren op mijn nieuwe pc.
De installatie verloopt normaal, maar bij het updaten gaat het mis. Hij downloadt gewoon de files, maar bij het updaten van de files zegt hij bij C:/windows/system32/drivers/klif.sys "Not enough rights for file operation". Alle andere files worden gewoon geüpdated.
Op mijn vorige pc werkte alles normaal.
Hoe stel ik dit bij?

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Is je OS net als je computer vernieuwd (Vista tov XP) of is OS hetzelfde gebleven?
Wat is er allemaal veranderd op je nieuwe pc tov je oude pc?
Heb je de security op de drivers directory (en eventueel het klif.sys bestand) nagekeken?

Battle.net tag

• 32db
OS is XP gebleven.
Nieuwe pc: alles nieuw (mobo, proc, mem, graka, kast, voeding, hd in raid0, enz.)
Op het klif.sys bestand heb ik via 'eigenschappen' gekeken of ik iets zag van bescherming, maar ik zag niets. Geen read-only, geen hidden.
Zowel de /system32 als de /drivers directories staan echter read-only. Na uitvinken en OK drukken vraagt hij of hij de wijziging op alle subdirectories moet doen of alleen op die specifieke folder -> alleen die. Na OK en eruitgaan en terug naar eigenschappen staat read-only terug aangevinkt.
Hoe maak ik die wijziging permanent?
En is het normaal dat ik de hele /system32 folder write-enable moet maken om Kaspersky te kunnen updaten?
Of kan ik die klif.sys file ergens anders parkeren bijv. in de kaspersky-folder, op zo'n manier dat hij nog gevonden wordt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zou zeker niet zelf aan de permissies gaan knoeien; zeker niet van complete windows subdirectories; in mijn ervaringen kan dat je een herinstallatie kosten. Aangezien klif.sys gewoon een onderdeel is van Kasparsky heeft deze fout weinig met Windows te maken; heb je al eens op Kasparsky's supportforums gezocht?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-07 22:13
Hejje de laatste KAV 6 al gedownload? Deze kan je gewoon installeren met je huidige key. Misschien dat deze minder/geen fouten geeft.

Laatste KAV 6
Versie 6.0.2.621 NL
En de User Guide of de Quick Guide.

[ Voor 53% gewijzigd door Shaggy_NL op 29-08-2007 21:48 . Reden: Linkjes naar KAV6 ]

• 32db
Die versie heb ik.
En in de userguide vind ik niks. :?

Vreemd, want op mijn oude pc werkte die zaak perfect.
Ik ben daar eens gaan kijken, en daar staan de \system32 en \drivers folders ook read-only. Dus daar kan het niet aan liggen.
Die klif.sys staat (op beide pc's) ook in: C:\Docs&Sett\AllUsers\ApplData\Kasp\AVP6\Data\Updater\TempFiles\TempFolder\Autopatches\Kav6\6.02.614
(Oef, ik ben er). Maar ik zie geen verschil.

• 32db
Opgelost!
ZoneAlarm was de dader.
Op mijn oude pc had ik ZA6, nu ZA7.
ZA7 gebruikt enkele bestanden van Kaspersky, waardoor die geblokkeerd zijn en ze niet geüpdate kunnen worden.
ZoneAlarm eraf en Comodo in de plaats!
Pagina: 1