Toon posts:

[Remote PC] Poorten probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Al sinds jaar en dag gebruik ik binnen ons bedrijf Remote PC zodat mensen op mijn pc kunnen komen als dat nodig is. Echter, sinds de aanschaf van een nieuwe PC krijg ik dit programma niet meer goed aan de praat.

Programma bestaat uit een client en server gedeelte, met de client kun je andere computers beheren, en met de server kan iemand dus op jouw PC komen.

Installatie allemaal geen problemen, maar als ik nu vanaf een andere PC op deze wil komen, lukt dat alleen over de lan (via computernaam) en niet meer over het net.

Als ik vanaf een andere locatie op deze computer moet komen moet ik mijn externe IP gebruiken en de router moet dit dat vervolgens naar mijn PC doorsturen. Dus ff je port forwarden en de boel zou moeten werken....

Dit is echter niet het geval, als ik nu vanaf een andere pc op het ip wil connecten geeft ie aan dat er op de pc geen Remote PC software draait of dat de PC een andere poort gebruikt.

Ik heb:

-Op de router de poort juist doorgestuurd (dus de poort naar mijn interne IP geforward)
-Zowel een statisch als een dynamisch ip geprobeerd
-Windows firewall zowel uitgeschakeld en ingeschakeld met een uitzondering op die poort
-Heb ook nog geprobeerd een andere poort te gebruiken
-Voor de rest draait er geen andere Firewall
-Ik kom via de LAN wel gewoon op mijn PC, zowel via Computernaam als intern IP adres

Afbeeldingslocatie: http://www.overdieren.nl/gtr/poorten.jpg

Iemand nog een idee?

ps. Als dit topic elders thuis hoort, hoor ik dat graag!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-03 11:37
als je extern wil connecten.. gebruikt de pc vanaf waar je wilt connecten naar jouw pc wel de goede poort? Ik bedoel, als je extern wil connecten op een andere poort zal jouw router dat tegenhouden.

Verwijderd

Topicstarter
Dat valt via de client verder niet in te stellen denk ik. Daarbij draaide RPC altijd al op poort 34012 en kon ik door enkel het externe pc in te voeren gewoon connecten.

Ik heb ook nog geprobeerd om op deze manier te connecten: ***.***.***.***:34012 maar ook dit zonder resultaat

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-03 11:37
heeft je router de optie om logfiles te bekijken?
dan kun je wellicht zien op wellke poort de externe pc probeert je connecten.

Verwijderd

Topicstarter
Nee in het Control panel van de router kom ik helaas geen logfiles tegen :(

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:30

lier

MikroTik nerd

Draait er misschien een firewall die extern verkeer blokt ?
Of is RD anders geconfigureerd ?
Al in de eventlog gekeken ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-01 11:08

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Heb je wel ook de betreffende poorten geopend in de router en niet alleen maar geforward naar je PC in je LAN waar RemotePC op draait?

Ik had laatst namelijk een FTP-server opgezet en daarbij moest ik natuurlijk port forwarding toepassen richting de PC waarop de FTP-server draaide maar daarnaast tevens ook poort 20 en 21 voor FTP en de poorten die CesarFTP gebruikte voor het dataverkeer APART open zetten in mijn router (Draytek 2910VG) naast het port forwarden anders lukt het niet. Wel kon ik net als jij zonder die poorten te openen vanaf andere PC's in mijn interne LAN bij de FTP-server maar vanaf het net was ik niet benaderbaar. |:( Toen ik die poorten open zette, kon het wel. :)

Succes!

Steam || Diablo 3

Verwijderd

Topicstarter
TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP.

Dit in het eventlog gevonden, kan dit er iets mee te maken hebben?? lijkt me niet maar toch...

En dan nog, wat betekend dit precies?? en hoe kan ik het oplossen?

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-01 11:08

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Je hebt die poorten dus nog niet open gezet begrijp ik? Dan zal het waaarschijnlijk ook niet lukken denk ik :X

Steam || Diablo 3

Pagina: 1