Toon posts:

Asus p5n32-e sli

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren. Is het normaal dat het koperen koel elementje op de p5n32-e onder de processor zo heet word dat je hem amper vast kunt pakken ? Ik maak me hier nog al zorgen om. Mijn de cpu coren worden daarin tegen idle tussen de 22-30 graden en stressed max 65 graden op warme dagen (ligt er aan hoe warm het hier boven is natuurlijk)

Het 3hoek vormige blokje links
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1180640586.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 11:14 ]

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 13:55
Airflow probleem misschien? Ik heb dit moederbord ook (de plus versie) en het is mij nog niet opgevallen. Welke koeler gebruik je eigenlijk voor je processor? Als je waterkoeling gebruikt moet je een aparte fan installeren op die heatspreaders (staat in de handleiding).

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Dat driehoekige blokje links zorgt voor de koeling van je northbridge.
Het ontwerp van dit moederbord is gebaseerd op gebruik met de originele boxed koeler van intel.
Deze blaast namelijk lucht door de koelribben van de CPU koeler heen, van bovenaf. De lucht wordt vervolgens uit de CPU koeler geblazen, en koelt dan de heatspreaders boven en rechts op het plaatje. Als je nu een mooie Arctic Freezer of Tunic Tower ofzo hebt draaien, krijgen deze heatspreaders te weinig koude lucht door zich heen, met een warme northbridge tot gevolg.
Zoals Jan-Marten al zegt, fans gebruiken als je alternatieve koeling gebruikt...

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er speciale fans voor de northbridge verkijgbaar dan ? Voor de cpu heb ik idd een andere koeler gebruikt omdat ik hem wilde oc-en. Zalmen 9700 led.

Ik heb er ff een koelertje voor de northbridge gezet die aanzuigt. En ik kan voelen met mijn hand dat er nu hete lucht tegen aan komt. (een fan die op de oude athlon 2400+ zat) Kan hem helaas niet vast zetten

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Idle 22 tot 30 en stressed 65 is ook een veel te groot verschil.

Weet je zeker dat je airflow goed is. Wanneer meet je idle? direct na het opstarten in het bios heeft geen zin.
Laat je pc een paar uur aanstaan, meet dan idle, ga 1 uur stressen en meet dan weer.

Can`t live without the mods

Verwijderd

Topicstarter
siepeltjuh schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:33:
Idle 22 tot 30 en stressed 65 is ook een veel te groot verschil.

Weet je zeker dat je airflow goed is. Wanneer meet je idle? direct na het opstarten in het bios heeft geen zin.
Laat je pc een paar uur aanstaan, meet dan idle, ga 1 uur stressen en meet dan weer.
core temp
idle is hij na een tijd aan gemiddeld 25-27 graden
stressed met prime95 gemiddeld 57 graden of je nou 10 min stressed of 24 uur het blijft 57 graden
EDIT>
Met orthos zelfde temps
Is er ook een progamma waar je de northbridge temps mee kan meten ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 12:57 ]

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dat is 13 graden a 23% verschillend van je temps uit je eerdere post.

Maar goed die temps zijn al een stuk beter, lijkt me geen punt. een NB kan inderdaad gloeiend heet worden. Kijk in je BIOs of je geen auto overklok meuk hebt aanstaan, en als je een tijd prime hebt draaien hen het is stabiel ... prima toch..

Als de warmte schade aan brengt, wordt hij vanzelf onstabiel, ik zou me er neit te durk over maken.

Can`t live without the mods

Verwijderd

Topicstarter
IK heb oc in de bios op handmatig aan staan. Verder alleen mijn cpu E6600 op 3600mhz lopen en mijn geheugen timing op 4-4-4-8. Voltage's staan wel op auto behalve Vcore 1.47 en mem 2.1 .

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 23:22

KoffieNT

banaan

Ja die northbridge en southbridges worden echt heel heet, dat is bij mijn mobo ook. 65 graden op de northbridge en 45 ofzo op de southbridge, dus niet echt iets om je zorgen over te maken

btw ik heb een p5nd2-sli deluxe

:D

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 13:55
Zo, 3,6 GHz met een Zalman 9700? Ik heb ook zo'n setup maar zit nu op een stabiele 2,7 GHz (mem divider op 3:2 en fsb op 1200 MHz gezet, verder nog niets). Het enige wat warm wordt zijn m'n twee videokaarten maar die zijn wel flink ge-OC'ed (2 x 7900GS met 600 MHz core en 800 MHz geheugen maar ben nog niet zeker van de stabiliteit ivm artefacten in 3dMark06 (deep freeze test)).

Toch de NB maar eens in de gaten houden dan...

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

ik zit met een P5N-E SLI moederbord icm een waterkoeling. dit betekend dus helemaal geen airflow. Ik heb er momenteel een 80 mm fannetje op gericht, omdat ik wist dat het ding veel te heet ging worden, en de airflow van mijn voeding het gewoon niet gaat trekken... :)

enfin, er zijn wel actieve koelingselementjes te vinden. Heb er 1 gevonden bij cool-prices.nl, een coolermaster blue ice pro. die werken volgens mij afdoende, heb alleen nog geen tijd gehad om het in te bouwen (mobo moet er uit, dus mijn hele pc moet leeg, incl. het opbreken van mijn waterkoeling wat een *** werk is.)

-_-

Pagina: 1