[XP] Media delen: WMP11 -> Xbox360

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 20:43
Nog een tweede topic hier van mij, over een geheel ander probleem:

Sinds vrijdag heb ik een xbox360 elite. Je kan daarmee media delen met je pc, zodat je muziek en filmpjes van je pc op je xbox kan afspelen. Nou wil dat i.c.m. mijn pc niet werken...

Ik heb een legale Windows XP SP2 installatie, voorzien van Windows Media Player 11. Volgens deze handleiding: www.xbox.com/pcsetup heb ik in WMP11 mijn media gedeeld. De xbox werd hierbij keurig gevonden en ik heb de xbox in WMP11 succesvol toegang gegeven tot gedeelde media. Vervolgens moet je dus op je xbox je pc kunnen vinden. Maar daar gaat het mis, mijn pc vindt hij niet.

Het vreemde is, dat het geen firewall probleem is. Ook al zet ik de firewall op mijn pc (windows firewall) helemaal uit, nog is mijn pc onzichtbaar vanaf de xbox. Probeer ik hetzelfde met de pc van mijn huisgenote (ook XP SP2 met WMP11) en doe ik exact hetzelfde... dan werkt het wel. De xbox kan haar pc wél vinden maar de mijne niet.

Ik heb al een half uur met de xbox helpdesk aan de lijn gehangen, maar die hebben me tot nu toe niet kunnen helpen (word nog terug gebeld). Ik hoop dus dat hier iemand mij kan helpen om de media-sharing op mijn pc werkend te krijgen.

Update:
Gisteren nogmaals een half uur met een Britse helpdesk-medewerker aan de lijn gehangen en nog werkt dat Media Sharing niet.

[ Voor 5% gewijzigd door JaymzHetfield op 30-08-2007 11:36 . Reden: Update ]

Metal up your ass

• JaymzHetfield
*bump*

Metal up your ass

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-02 18:50
Ik heb het antwoord in dit topic gegeven: [Xbox 360]Verbinding PC - 360 krijg ik niet aan de praat..

Kort gezegd: Zorg dat beide op wireless of beide op kabel zitten. Dit is een probleem in het design van wireless routers.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• JaymzHetfield
Bedankt voor je reactie, maar ik heb helemaal geen wireless router. Beiden zitten gewoon met een kabeltje in een switch. Dat geldt ook voor die pc waarmee het wél werkt. Het is dus een Windows issue.

Metal up your ass

• JaymzHetfield
Probleem opgelost!
Het is een beetje een exotische situatie, dus ik denk niet iemand snel hetzelfde probleem zal ervaren... maar hier is mijn oplossing... voor in het archief zullen we maar zeggen ;)

Voorheen maakte mijn computer deel uit van een netwerk waarin 2 ip-ranges gehanteerd werden. Mijn netwerkkaart had dan ook 2 ip-adressen. Blijkbaar gaat de media sharing service hier niet optimaal mee om en biedt het haar diensten over slechts 1 vd 2 ip-adressen aan. Zodra ik 1 vd 2 ip-adressen verwijderde (die ik toch niet meer gebruikte), werkte het.

Ik heb nog wel even m.b.v. services.msc de media sharing service herstart en mijn xbox in WMP11 verwijderd en opnieuw toegevoegd... maar ik denk niet dat dat bij gedragen heeft aan de oplossing.

Metal up your ass