Een vriendin van mij heeft een Windows XP op haar computer en vroeg mij te kijken naar een vaag probleem. Het is namelijk zo dat er wat vreemde zaken gebeurden die zij niet kon verklaren:
- Klikte je 1 icoon aan, dan werd een groot deel vd iconen in het venster geselecteerd.
- Typ je 3, dan verschijnt er #. Typ je een punt dan verschijnt er >
- Klik je ergens in een web-pagina dan worden hele stukken tekst geselecteerd.
- Alles wat je typt is in hoofdletters.
Ok, simpel dacht ik dus: De shift toets zit zeker vast!
Maar nee, het lijkt er op dat de shift toets niet hardwarematig vast zit!
De enige manier waarop ik het probleem (tijdelijk) heb kunnen verhelpen is om in apparaatbeheer 2 keer achter elkaar het toetsenbord te verwijderen zonder opnieuw op te starten. Dan zijn alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen... tot je opnieuw opstart en het gezeik weer opnieuw begint!
Simpelweg een ander toetsenbord aansluiten is geen optie, omdat het een laptop betreft.
Wie heeft er een idee hoe dit op te lossen valt?
- Klikte je 1 icoon aan, dan werd een groot deel vd iconen in het venster geselecteerd.
- Typ je 3, dan verschijnt er #. Typ je een punt dan verschijnt er >
- Klik je ergens in een web-pagina dan worden hele stukken tekst geselecteerd.
- Alles wat je typt is in hoofdletters.
Ok, simpel dacht ik dus: De shift toets zit zeker vast!
Maar nee, het lijkt er op dat de shift toets niet hardwarematig vast zit!
De enige manier waarop ik het probleem (tijdelijk) heb kunnen verhelpen is om in apparaatbeheer 2 keer achter elkaar het toetsenbord te verwijderen zonder opnieuw op te starten. Dan zijn alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen... tot je opnieuw opstart en het gezeik weer opnieuw begint!
Simpelweg een ander toetsenbord aansluiten is geen optie, omdat het een laptop betreft.
Wie heeft er een idee hoe dit op te lossen valt?
Metal up your ass