[XP]Uitzoeken welk programma een geluidje maakt*

Pagina: 1
Acties:

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46
Ik werk met Windows XP (op kantoor). Nu maakt mijn computer tegenwoordig met enige regelmaat een geluidje. Het is een van de standaardgeluidjes van windows ("sterretje" of "uitroepteken" ofzo), maar er verschijnt niets op mijn scherm van een melding of iets in die geest. Er komt geen email binnen, niets. Ik kan echt niet vinden waarom dat geluidje nu wordt afgespeeld, en eerlijk gezegd vind ik het erg irritant. Ik vind het handig als ik geattendeerd wordt op meldingen enzo, maar dit leidt gewoon af. Is er een manier om uit te vogelen welk programma een geluid maakt? Onder KDE kan ik zoiets vrij eenvoudig doen (melding ook visueel maken, bijvoorbeeld), maar onder windows heb ik geen idee. Heeft iemand suggesties?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Gewoon even via config scherm -> geluiden kijken bij welke melding het betreffende geluid hoort?

• ATS
Dat zeg ik: "Sterretje" als ik het goed heb, maar het kan ook "Uitroepteken" zijn. Nogal generieke geluidjes dus. De geluidjes komen op onregelmatige momenten, en ze lijken nogal op elkaar.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In dat geval, sluit alle vensters en open een voor een je normale vensters. Als je het geluid begint te horen, sluit dan je laatst geopende venster en let op of je nog steeds het geluidje hoort. Hoor je niets meer, dan heb je je bron gevonden. Dit is nogal tijd consumerend, dus je bent een tijdje bezig.

Je kan ook FileMon installeren en kijken welk programma dan het bestand aanroept. Check de opties van de programma's die je gebruikt of er niets in staat van audio-meldingen.

Commandline FTW

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

We zien hier toch graag het OS in de titel ( zie de Windows Clients - Policy )
Ik heb het nu aangepast, graag de volgende keer zelf doen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ATS
Het probleem is dat die geluidjes echt zo af en toe komen. Aangezien het de machine op mijn werk is, heb ik geen tijd om programma voor programma in z'n eentje een paar uurtjes te laten draaien; er moet immers ook nog gewerkt worden tussendoor :)
Ik zal eens kijken of ik FileMon kan vinden en daar iets mee kan. Er is dus geen optie om in plaats van een geluidje af te spelen een popupje te laten verschijnen of iets in die geest? Of een entry in een log ergens te laten maken?

@alt-92: sorry, ik zal er in het vervolg op letten.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kijk eens in de eventviewer (als je daar bij kan) of er errors tussen staan op het tijdstip dat je dat geluidje hoorde.
Pagina: 1