Toon posts:

DeltaCopy / Rsync client wil niet connecten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.052 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik probeer twee directories op twee verschillende windows-servers te synchroniseren met DeltaCopy (gebaseerd op Rsync), maar we krijgen het maar niet werkend! We hebben de service geinstalleerd op de target, maar als we op de source-machine met de DeltaCopy-client proberen te connecten krijgen we de eerste keer de error:

Unable to fetch directory names. rsync: writefd_unbufferd failed to write 12 bytes: phase "unknown" [receiver]: Connection reset by peer (104)

Wanneer we voor een tweede keer proberen te connecten, krijgen we de foutmelding:

- Unable to fetch directory names. rsync: failed to connect to 172.16.22.33: Connection refused (111)

De setup:
Source: server1
172.16.22.31
Windows 2003 SP1 Standard Edition

Target: banas1
172.16.22.33
Windows Storage Server 2003 SP1
64-bit edition

Wanneer we een telnet sessie starten op poort 873 krijgen we een leeg scherm (zal goed zijn?), maar als we een tweede of meerdere keer een sessie starten krijgen we: "Connecting To 172.16.22.33...Could not open connection to the host, on port 873: Connect failed"

Er is geen TCP/IP-filtering of firewalls tussen de machines. Windows firewall is uitgeschakeld. Ik heb de server service geprobeerd te starten onder het lokale systeem account en onder verschillende administrator accounts

Het vreemde is, dat we het andersom wel werkend kregen. Dus wanneer we de server service op de bron installeerden en de client op de target, konden we wel directories naar de bron sturen (dus de verkeerde kant op :) )

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij is rsync geen non-windows OS, en volgens mij is windows 2003 een windows-OS. De connection refused is vrij duidelijk lijkt me, je kunt nog met netstat ofzo kijken of de betreffende service nog wel luistert.
NOS > Windows Servers en Server-software

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Blaataaps..

Het proces wordt afgesloten na de eerste connectie. Het lijkt te maken te hebben met de 64-bit edition van Windows. In een test-omgeving heb ik hetzelfde resultaat gekregen, de service op een x64 machine wordt gekilled, terwijl deze op een x86 machine gewoon blijft draaien.

Blijkbaar werkt het spul niet op een x64 machine. Of heeft iemand hier ervaring mee dat het wel werkt?