Toon posts:

[Access Remote PC]

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Al sinds jaar en dag gebruik ik binnen ons bedrijf Remote PC zodat mensen op mijn pc kunnen komen als dat nodig is. Echter, sinds de aanschaf van een nieuwe PC krijg ik dit programma niet meer goed aan de praat.

Programma bestaat uit een client en server gedeelte, met de client kun je andere computers beheren, en met de server kan iemand dus op jouw PC komen.

Installatie allemaal geen problemen, maar als ik nu vanaf een andere PC op deze wil komen, lukt dat alleen over de lan (via computernaam) en niet meer over het net.

Als ik vanaf een andere locatie op deze computer moet komen moet ik mijn externe IP gebruiken en de router moet dit dat vervolgens naar mijn PC doorsturen. Dus ff je port forwarden en de boel zou moeten werken....

Dit is echter niet het geval, als ik nu vanaf een andere pc op het ip wil connecten geeft ie aan dat er op de pc geen Remote PC software draait of dat de PC een andere poort gebruikt.

Ik heb:

-Op de router de poort juist doorgestuurd (dus de poort naar mijn interne IP geforward)
-Zowel een statisch als een dynamisch ip geprobeerd
-Windows firewall zowel uitgeschakeld en ingeschakeld met een uitzondering op die poort
-Heb ook nog geprobeerd een andere poort te gebruiken
-Voor de rest draait er geen andere Firewall

Maar nog steeds kan ik alleen nog maar op mijn pc komen via de LAN, op Computernaam dus.

Iemand nog een idee?

ps. Als dit topic elders thuis hoort, hoor ik dat graag!

• Padschild
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2020
Kun je via lan dan wel op het interne IP connecten, dus niet op computernaam?

Heb je ook geprobeerd om te kijken wat problemen zijn bij andere mensen die eenzelfde soort router gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan inderdaad wel via het interne ip op mijn pc komen met een pc uit het LAN netwerk, maar zodra ik het externe IP pak doet ie niets.

Ik denk niet dat het aan de router ligt omdat we altijd die router hebben gehad hier en het heeft altijd gewerkt, op mijn oude PC dan...
Maar ik zal ook ff het forum doorzoeken op problemen met deze router

Overigens heb ik op de zelfde manier een poort geforward voor utorrent, en dit werkt gewoon

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 10:21 ]

• Padschild
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:17:
Ik kan inderdaad wel via het interne ip op mijn pc komen met een pc uit het LAN netwerk, maar zodra ik het externe IP pak doet ie niets.

Ik denk niet dat het aan de router ligt omdat we altijd die router hebben gehad hier en het heeft altijd gewerkt, op mijn oude PC dan...
Maar ik zal ook ff het forum doorzoeken op problemen met deze router

Overigens heb ik op de zelfde manier een poort geforward voor utorrent, en dit werkt gewoon
Hmm, dat is op zich wel vreemd dan... Luistert misschien het programma van Remote PC op een verkeerd IP uit?

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.overdieren.nl/gtr/poorten.jpg

Lijkt me niet dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 11:08 ]

• Padschild
Dan heb ik helaas ook geen idee waar dit aan kan liggen.. is er ook nog zo'n verschil tussen UDP en TCP op je router? Ik moest soms tweemaal dingen invoeren?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk toch dat deze topic verkeerd staat en hij in "Netwerken" thuis hoort, kan hier een slotje op?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

slotjes kan je vragen via een Topic Report sowieso mag je niet crossposten, maar daar heb ik al een TR voor aangemaakt.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hier heb je al een topic over, volgende keer kun je eventueel vragen of het topic verplaatst kan mocht je denken dat het in een ander subforum beter past :)

[ Voor 68% gewijzigd door blaataaps op 29-08-2007 11:31 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.