Toon posts:

[Apache] htaccess en htpasswd ingesteld maar werken niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Mijn site is gehost via active24 :X Dat is dus probleem 1.

Nu wil ik de map http://www.domeinnaam.nl/map beveiligen. Uit ervaring weet ik dat ik dit moet doen met een htaccess beveiliging. Dus ik ga heel braaf naar de volgende pagina:

http://www.active24.nl/sw6146.asp

en vul hier netjes alles in. Als uitkomst krijg ik voor mijn htaccess bestand:

# .htaccess om een gedeelte van uw homepage af te schermen.
# Helpdesk Active 24

AuthName "Afgeschermd gedeelte"
AuthType Basic
AuthUserFile /ext/d/do/domeinnaam.nl/html/map/.htpasswd
require valid-user

als htpasswd krijg ik voor test - test:

test:aU6dx7mrQ/Sbo

Ik sla beide bestanden netjes op in de map "map" (staat er letterlijk) en ga het testen. Je raad het al, dit werkt niet. Ik krijg wel netjes het inlogscherm te zien, maar het wachtwoord is niet goed. Naar mijn idee is er iets mis met "AuthUserFile /ext/d/do/domeinnaam.nl/html/map/.htpasswd".

Heb de meest gekke combinaties al geprobeerd, maar wil niet werken. Heeft iemand ervaring met htaccess en active24? Of zie ik iets heel simpels over het hoofd?

• Padschild
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2020
Dit tooltje is van Active24 (aan de link te zien) en ze verzorgen ook de hosting voor je, waarom vraag je het niet even aan hun?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 09:00:

AuthUserFile /ext/d/do/domeinnaam.nl/html/map/.htpasswd
Zo te zien draait het op een unix systeem, maar klopt het pad wel? Ik vind dit wel een heel raar pad...

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat zal ik je vertellen. Dat heb ik dus gedaan

Mevrouw stuurt me dan de volgende link: http://cgi.carambole.se/htaccess_gen.php omdat deze beter zou passen bij mijn server 8)7

Dit is natuurlijk al krom omdat ik netjes via active 24 de volgende stappen heb ondernomen:

support --> technische support --> website Linux --> general --> htaccess

Omdat het 3 dagen duurde voordat ik reply op mijn mail kreeg en het idee heb dat ze er daar ook niet veel van begrijpen zoek ik het liever hier....

• Padschild
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2020
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 09:13:
Nou dat zal ik je vertellen. Dat heb ik dus gedaan

Mevrouw stuurt me dan de volgende link: http://cgi.carambole.se/htaccess_gen.php omdat deze beter zou passen bij mijn server 8)7

Dit is natuurlijk al krom omdat ik netjes via active 24 de volgende stappen heb ondernomen:

support --> technische support --> website Linux --> general --> htaccess

Omdat het 3 dagen duurde voordat ik reply op mijn mail kreeg en het idee heb dat ze er daar ook niet veel van begrijpen zoek ik het liever hier....
Inderdaad krom, maar weet je inmiddels al of het pad naar je htpasswd klopt? Verder moet het namelijk wel kloppen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb dus geen idee hoe ik dan aan het goede pad kom. Als ik in mijn ftp programma kijk zie ik het htpasswd bestand hier staan:

/domeinnaam.nl/www/CMS/

Via die generator zie ik:

/ext/d/do/domeinnaam.nl/html/map/

Beide werken niet...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het enige wat inderdaad mis zou kunnen zijn is je pad, want de rest is gewoon goed.

Verder: serverconfiguratie heeft niets met programmeren te maken; zie ook Waar hoort mijn topic? Ik verplaats je topic dan ook even en geef het meteen een wat beschrijvendere topictitel die uitnodigt tot antwoorden. "htaccess probleem" is een stempel dat je op elk htaccess-topic kunt drukken; stel je voor dat iedereen een topic zou openen met de titel "php probleem". Programming zou dan ineens onleesbaar worden. ;)

PRG>>WSS

edit:
Dat "CMS" moet nog tussen je pad komen te staan, denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 29-08-2007 09:31 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02 12:17
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 09:27:
Ja ik heb dus geen idee hoe ik dan aan het goede pad kom. Als ik in mijn ftp programma kijk zie ik het htpasswd bestand hier staan:

/domeinnaam.nl/www/CMS/

Via die generator zie ik:

/ext/d/do/domeinnaam.nl/html/map/

Beide werken niet...
maak eens een nieuw php bestand aan en zet daar is in:

code:
1
2
3
<?php
echo $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'];
?>

misschien dat je daar wat aan hebt

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Verwijderd

Topicstarter
CMS moet inderdaad map zijn. Had het voor het gemak hier even map genoemd.

Ik zie als document root nu dit staan: /var/www/01/04/18/domeinnaam.nl/www

Eens proberen nu

EDIT: Het werkt. via echo $_SERVER['DOCUMENT_ROOT']; kwam ik eindelijk achter het goede pad. Bedankt!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 09:41 ]

Pagina: 1