Intel E6750 kopen advies mobo/geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik plaats het topic hier, aangezien mijn verhaal over de drie specifieke onderdelen gaat.

Ik ben op het internet aan het kijken naar nieuwe hardware. In m'n huidige systeem zit het volgende:

processor: AMD Athlon X2 4800+ socket 939
moederbord: MSI RS482M4-ILD (m-atx)
geheugen: 2 GB DDR400 geheugen (4x512)

Ik wil graag overstappen op Intel.
Waarom wil ik overstappen? Omdat ik overal hoor en lees dat Intel momenteel veel beter is.
'Vroeger' was AMD beter voor games, maar tegenwoordig is het Intel wat overal de klok slaat. Daarnaast wil ik ook met de tijd mee, en dus gewoon wat nieuws.

Via Komplett heb ik een flink aantal upgrade kits gezien voor o.a. Intel. Dit zijn grotendeels allemaal ATX moederborden, ik heb nog een m-atx moederbord, aangezien ik maar een kleine computerkast heb. De combinaties die ze aanbieden vind ik niet zo ruim, dus stel ik liever zelf iets samen.

Ik wil dus zelf een moederbord (m-atx), processor en geheugen uit gaan zoeken, prijs maakt eigenlijk niet zoveel uit, maar wil het ook niet overdrijven, zeg rond de €500,-

Voor de processor kijk ik naar de Core 2 Duo E6750.
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=338082

Als ik kijk bij de kenmerken van bovenstaande processor staat er o.a. "64-bit Computer: Ja"
Ik heb een 32-bit OS, dit betekent alleen dat ik eigenlijk max. 2 GB aan geheugen er in kan/moet doen, toch? Staat ook in de FAQ, maar even voor de duidelijkheid.

Bussnelheid 1333 Mhz. Ik moet er dus ook op letten dat ik een moederbord neem met een bussnelheid van 1333 Mhz.

Dat is deze: http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=335584

Voor het geheugen heb ik het volgende in gedachte:

http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=321028

Ik heb al een hoop opgezocht, vergelijkingen gedaan, maar ik wil gewoon een goede aankoop zodat ik weer een aantal jaren goed vooruit kan , daarom graag jullie advies. Alvast bedankt.

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03 21:31

Patriek

edit koning

Dit soort "hoe is dit systeem" topics worden niet toegelaten op GoT, zie de FAQ
Onderdelen die je geselecteerd hebt werken prima samen.

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-05 18:15
ik zal als ik jou was als mobo een 'Asus P5N32-E SLI' nemen. dit is het (iets) kleinere broertje van de ASUS Striker Extreme, maar geeft wel meer 'bang-for-bucks'.

http://www.legionhardware.com/document.php?id=616&p=0

http://www.alternate.nl/h...=GPEA70&showTechData=true

succes iig met je keuze, mar dit mobo is een toppertje

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-05 22:01
McWolf82 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 01:13:

processor: AMD Athlon X2 4800+ socket 939
moederbord: MSI RS482M4-ILD (m-atx)
geheugen: 2 GB DDR400 geheugen (4x512)

Ik wil graag overstappen op Intel.
Waarom wil ik overstappen? Omdat ik overal hoor en lees dat Intel momenteel veel beter is.
Ik denk dat de overstap van 4800+ naar 6750 nogal tegenvalt. Het kost een hoop centen en je zal er marginaal op vooruit gaan. Als je 'hoort' dat een Maserati ook veel beter is dan jouw Suzuki, moet je dan ook meteen maar upgraden? Er is denk ik nog weinig reden om te upgraden, maargoed ik kan je niet tegenhouden natuurlijk 8)

Ik lees ook nergens wat je met de PC doet. Ben je een zware/fanatieke gamer, kijk dan eens voor een niewe videokaart aangezien dat meer invloed heeft op de prestaties dan de processor.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-05 14:46
InfinityG35 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:01:
[...]

Ik denk dat de overstap van 4800+ naar 6750 nogal tegenvalt. Het kost een hoop centen en je zal er marginaal op vooruit gaan. Als je 'hoort' dat een Maserati ook veel beter is dan jouw Suzuki, moet je dan ook meteen maar upgraden? Er is denk ik nog weinig reden om te upgraden, maargoed ik kan je niet tegenhouden natuurlijk 8)

Ik lees ook nergens wat je met de PC doet. Ben je een zware/fanatieke gamer, kijk dan eens voor een niewe videokaart aangezien dat meer invloed heeft op de prestaties dan de processor.
Kijk je zegt nu wel je kunt betere een nieuwee videokaart nemen jah ok:)
maar je moet er ook aan denken dat de CPU wel degelijks in games ook zeker een belangrijke rol speelt.
Je kan wel 2x 8800gtx hebben en ik noemen even een voorbeeld een AMD venice 3200+ maar dat gaat ook niet goed werken.
Want dan krijg je een bottleneck.

OT:

Jah de E6750 is goede processor maar zoals hierboven al werd gezegd je maakt natuurlijk niet ineens een hele zware perfomance boost.

CPU: Intel Core 2 Duo E6750
Moederbord: Asus P5KC
Geheugen: Kingston Valueram 2GB
Grafische Kaart: nVidia 8600GT/540

Totaal: €536 bij Alternate.

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Ten eerste bedankt voor reacties.

mrbigfield: Asus P5N32-E SLI is een ATX moederbord, ik ben op zoek naar een m-ATX.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Core 2 Duo e6850. Net even een stapje beter en duurder, of ik het verschil zal merken, dat is afwachten, maar minder zal het zeker niet worden.
Het moederbord is gebleven zoals het was, zelfde geldt voor het geheugen.
Een Club3D 8800GTS 640 MB had ik al in m'n bezit, niet vermeld.

Ik ben een zware gamer inderdaad, momenteel Call of Duty 2. Maar er komen een aantal spellen (Crysis, Call of Duty 4) aan, het zij een aantal maanden later, die ik gewoon vlekkeloos wil kunnen draaien. En ik denk dat Intel net wat beter inspeelt op de nieuwe games.
Misschien niet eens bewust, maar alle benchmarks die ik bekijk, daarin lacht Intel als laatste.

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-05 18:15
sorry, was vergeten dat het m-ATX moest zijn. (leesfoutje(A)).
weet je zeker dat je voor een E6850 zal gaan. voor €70 (achatting) minder heb je de E6750 die heel makkelijk over te clocken is naar >3.0 ghz. ik zal het geld dat je hiermee bespaard dan liever bewaren voor een volgende upgrade.

Ik zit nu zelf ook in CPU keuze, E6750, E6850 od toch de Q6600. ben er zelf nog niet helemaal uit, maar de E6850 en de Q6600 presteren vrijwel even goed op de CPU-test bij 3D-mark na dan. Bron: tomshardware. en de E6750 is een werkelijk OC-monster en €70,- goedkoper.
Als ik jou was zal ik er nog een keer over nadenken.
Ps: als je eruit bent welke CPU je neemt, wil je ff argument laten weten, mss kan ik er ook nog wel wat mee.

http://www23.tomshardware...=872&model2=871&chart=418

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Patriek schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 02:01:
Dit soort "hoe is dit systeem" topics worden niet toegelaten op GoT, zie de FAQ
Onderdelen die je geselecteerd hebt werken prima samen.
Inderdaad. Van een Tweaker verwachten we dat hij zelf in staat is om eisen te stellen, relevante ervaringen, reviews en benchmarks te zoeken en op basis daarvan ZELF een keuze te maken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.