[Linksys] WPC54G - Argh?

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hey medetweakers,

Ja de topictitel ... ernstig. Mijn vriendin haar laptop (Toshiba 1410, 2GHz Celly, 512MB en 420Go met 30GB) werkt prima en draait XP Home SP2.

Nu heb ik een revisie 3.1 kaartje gekocht van Linksys. Ik heb een 3Com router; zelf heb ik een WMP54G PCI kaart en dat gaat als een speer. Ik heb toen gewoon de kaart in de pc gedaan en de drivers op de cd aangewezen. Ik wist namelijk dat Linksys op zijn spullen zette "Use CD First" om hun eigen software te installen.

Het grappig is dat ze dit op de website niet eens aanraden, maar gewoon via windows driver selectie. Echter staan er op de bijgeleverde cd geen drivers :/ ? Alleen de wireless utility en drivers voor Win 9x en Win NT. Nu weet ik dat XP gebaseerd is op NT, dus die geprobeerd en pakt hij niet. 9x gepakt; installeerde wel maar kreeg geen enkele verbinding.

Enfin, ik geef niet makkelijk op. Die gekke utility eraf en kaart in een ander slot; drivers van de linksys site gedownload voor versie 3.1 (nog zo iets raar, voor alle versies is de driver groter dan 15MB en deze is 700KB :| ??) en die geselecteerd bij het installeren van de driver.

Prima, installeert gewoon goed en de kaart functioneert zogezegd. Maar verbinding krijgen is echt een rotklus; bereik is altijd tussen de 45 procent en de 85 procent (goed tot zeer goed) maar dan krijgt de kaart gewoon geen link! Heel frustrerend voor een kaartje dat op zich zeker niet de goedkoopste was en hoe moeilijk moet dat nu zijn?

De kaart stond al toegelaten in de router via MAC, heb het met WEP of zonder WEP geprobeerd. Als de kaart al verbinding krijgt dan doet hij het even 12 seconden prima en lekker snel, dan valt hij 48 seconden gewoon stil (geen connection loss he! gewoon geen link activity) en daarna gaat hij verder met de site voor 12 seconden.

Ik word er helemaal kierewiet van; ik wil gewoon een pcmcia kaartje installen met de juiste stuurprogramma's, netwerk kiezen, wachtwoord invoeren, surfen! How hard can it be? Niet verwacht van Linksys dit, zeker niet met een Windows Install die verder nooit kuren heeft vertoond.

De meeste mensen deugen!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:08
Tip: wellicht kaartje gewoon niet goed ?
Probeer het evt eens met een ander kaartje of probeer het kaartje in een andere laptop en kijk of het probleem daar ook optreedt ?!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nou een 3Com kaartje doet het, maar dat is een oud beestje en die krijg afwisselend 1 tot 2 'streepjes' (ongeveer 15 procent gemiddeld) en valt ook wel eens weg. Zeer irritant met downloaden, telefonie of streams kijken.

Daarom is die linksys er nu, en gelukkig heeft hij een veel beter bereik. Nu moet hij nog werken :/ ! Maar hoe ik nu kan zien dat de kaart goed werkt, geen idee.

De meeste mensen deugen!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-01 11:08

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Heb je misschien storende signalen in de buurt? Zoals magnetrons, afstandsbedieningen, alarminstallaties? Gisteren belde een collega mij op met ongeveer hetzelfde probleem met een Linksys en een laptop met ingebouwde netwerkkaart. Op de vraag op storende signalen bedacht hij zich opeens dat hij bluetooth op zijn telefoon aan had laten staan tijdens de vakantie voor connectie met zijn tomtom als carkit. Toen hij dit weer uitgezet had, kon hij wel 1,5 uur lang naar Arrow Classic Rock luisteren zonder verbindingsproblemen en het lijkt er dus op dat hier bluetooth de boosdoener was.

Om de kaart te testen kun je natuurlijk ff kijken in apparaatbeheer of de kaart correct werkt. Daarnaast zou je even het programma Netstumbler kunnen downloaden en installeren en die laten draaien om te scannen naar draadloze netwerken in debuurt. Als dit lukt (met misschien het verplaatsen van je laptop naar een andere, minder storende plek, , is er natuurlijk met je kaart niks aan de hand.

Succes!

[ Voor 25% gewijzigd door l0n3w012ph op 29-08-2007 14:33 ]

Steam || Diablo 3