CrankyGamerOG schreef op zondag 02 september 2007 @ 16:01:
[...]
als jij nu gewoon eens je onzin bij je houd ?
ik heb net de pasta vervangen en de kaart is nu 38C idle
tevens waren de "schuimpjes" wat het geheugen koelde TE DIK
dus de koeler raakte de sink niet aan 1 kant !!!!
DUS HET WAS WEL DEGELIJK DE FOUT VAN SAPPHIRE
en voor jouw informatie ik heb wel degelijk goeie airflow !
2 120mm fans en 3 kleinere !
en daarbij elk topic ? zwaar overdrijven is ook jouw vak ?
enigste topic waar ik deze kaart AFRAAD is dit topic, en dan puur na slechte ervaringen met het merk en niet de kaart zelf
ga aub iets zinnigs doen ofzo
ps het gaat maar over 2 kaarten waar ik het over heb nmlijk:
x1950GT 256MB <--- VRM probleem ingeruild en bijgelegd voor :
X1950PRO <---- Core TEMP was te hoog doordat de mempads te dik waren !
@TS
koop gewoon een x1950 maar pak dan een ander merk

Ten eerste,
elk topic ? Je hebt mijn post wel goed gelezen, toch ? Als overdrijven mijn vak is, dan is lezen zeker niet de jouwe
Je noemde eerder ook een 7600GS en dat maakt met deze 2 Ati's 3, toch ?
Daarbij probeer ik iets zinnigs te doen, namelijk iemand proberen te melden dat persoonlijke ervaring niet altijd leidend is voor een hele foute productielijn of zelfs merk... Je hebt toevallig pech gehad met 2 kaarten, heel spijtig, maar dat betekend niet dat je maar klakkeloos mag lopen verkondigen dat een merk niet goed is. Jij hebt problemen met Sapphire kaarten gehad, ik totaal niet, dus dan zou je in het ergste geval hier aan af kunnen leiden dat er in dit topic net zoveel mensen zijn met problemen als zonder.
Nu is dit puur mijn beperkte kennis en onwil om verder te zoeken dan mijn neus lang is, maar is het VRM probleem niet alleen bij Pro's aanwezig geweest ? En niet bij GT's ?
Daarbij komt ook dat de winkel die je die kaart verkocht heeft nog met een slechte batch heeft gezeten, blame them. Sapphire heeft gewoon toegegeven fout te hebben gezeten en hebben dit opgelost met een nieuwe revisie van de kaart, een revisie die bij mij al maanden probleemloos op 660/1550 loopt.
Little sidenote, je kunt hier neerzetten dat je wel 30 fans gebruikt, maar garantie voor goeie airflow is dat niet.
Ik wil je helemaal niet persoonlijk pakken of iets, ik vind alleen dat je in dit topic alleen maar bezig bent met dingen afraden, terwijl de TS juist op zoek is naar tips om WEL aan te schaffen.
Als je deze discussie verder wilt voeren mag je me gerust mailen hoor, bioweb op gmail, dan blijft het vervolg van dit topic een beetje schoon
@Topicstarter >>> Heb niet zo heel veel over je moederbord kunnen vinden, maar je hebt 3 DIMM sloten ter beschikking, dus dat betekend dat je prima 1GB erbij kunt prikken. Dus dan laat je die 2x512MB zitten en schaft er een latje van 1GB bij aan. Goed kans dat je dan nog netjes Dual Channel loopt ook.
Vooheen heb ik een nForce2 bordje gehad met 3 sloten en dat heeft altijd goed en snel gelopen met 2x512 en 1x1GB. Het is in principe hetzelfde als met je voeding. Koop gewoon 1GB geheugen. Loopt het, perfect. Mocht je problemen ondervinden, dan die 2x512MB eruit, kijken hoe het dan loopt. Als het dan wel goed loopt, 1x1GB erbij kopen.
"Oudere" moederborden hebben over het algemeen nog niet echt de problemen die je tegenwoordig ziet. Tot ik overging op socket AM2 heb ik altijd zo'n beetje alle exotische en minder exotische merken geheugen door elkaar kunnen gebruiken (van elixir tot twinmos, van acer tot corsair, zelfs met combinaties van die merken heeft het altijd goed en stabiel gewerkt). Overclocken ging altijd wel, maar meestal niet tot het uiterste. En dat is over het algemeen ook waar je problemen en conflicten met je hardware krijgt, als je de laatste druppel uit je systeem wilt persen wat prestaties betreft. Als je alles gewoon standaard hebt lopen kom je veel minder problemen tegen.
[
Voor 9% gewijzigd door
KneoK op 04-09-2007 00:22
]