Toon posts:

Sapphire Radeon X1950 PRO

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag een betaalbaar kaartje aanschaffen om mijn x800 pro te vervangen, en ik vond deze kaart behoorlijk betaalbaar. echter las ik een stuk dat ik een bepaalde extra stekker erbij krijg(heb de kaart nog neit besteld hoor) wat ik op een site las was het volgende:

waar je ook op moet letten is dat je een aparte stroomaansluiting nodig hebt voor deze kaart (pci-express, heeft ook verloopstuk naar een stroomaansluiting voor een hdd) en dat je een voeding van minimaal 450W nodig hebt. punt van aandacht:als je de 512mb versie wil hebben kijk of je moederbord dit ook ondersteunt anders zal hij de kaart niet accepteren.

nou heb ik weinig verstand van computers en vraag ik me dus af of ik heb wat ik moet hebben:

Veld Waarde
Moederbordnaam Gigabyte GA-8SGXL
AGP Versie 3.05
AGP Status Geactiveerd
AGP-apparaat Asus AX800 Pro
AGP doorvoergrootte 64 MB
Ondersteunde AGP Snelheid 1x, 2x, 4x, 8x
Actuele AGP Snelheid 8x

deze gegevens komen van Lavalys home edition.
graag wil ik jullie vragen of ik dan deze video kaart kan gaan gebruiken...

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Je hebt niet alleen een andere voedings-connector nodig maar een compleet ander slot.
Op jouw moederbord zit een AGP-slot; wat je nodig hebt is een PCI-Express-slot (zeg maar de opvolger van het AGP-slot).
Dat gaat dus niet lukken. Sterker nog: die X800 Pro is een van de laatste (en dus snelste) kaarten die nog in AGP zijn uitgebracht. Een flinke upgrade zit er dus niet meer in op dit moederbord.

Edit: Klopt niet; kaartje is AGP.

offtopic:
En als je weinig verstand hebt van computers is het misschien een beter idee om eens te kijken op bijvoorbeeld http://www.beginnersweb.nl/ of http://forum.computeridee.nl/ want hier verwachten we eigenlijk een iets hoger niveau.

[ Voor 3% gewijzigd door HyperioN op 29-08-2007 00:41 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Als je voeding sterk genoeg is, dan werkt de kaart erop ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 11:36
@HyperioN.:
De X1950Pro is ook gewoon verkrijgbaar in AGP smaak, hoor.

Wat voor voeding heb je? (merk, wattage) en hoeveel Ampère kan ie leveren op de 12V lijn?

[ Voor 40% gewijzigd door Flipjack op 29-08-2007 00:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
waarom staat bij alternate deze kaart dan gewoon onder agp?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
HyperioN. schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 00:26:
Je hebt niet alleen een andere voedings-connector nodig maar een compleet ander slot.
Op jouw moederbord zit een AGP-slot; wat je nodig hebt is een PCI-Express-slot (zeg maar de opvolger van het AGP-slot).
Dat gaat dus niet lukken. Sterker nog: die X800 Pro is een van de laatste (en dus snelste) kaarten die nog in AGP zijn uitgebracht. Een flinke upgrade zit er dus niet meer in op dit moederbord.

offtopic:
En als je weinig verstand hebt van computers is het misschien een beter idee om eens te kijken op bijvoorbeeld http://www.beginnersweb.nl/ of http://forum.computeridee.nl/ want hier verwachten we eigenlijk een iets hoger niveau.
de x1950PRO is anders ook op AGP te verkrijgen hoor.
pricewatch: Sapphire Radeon X1950 Pro 512MB DDR3 (AGP, 2x DVI) 11099-00-20R

Ik zou snel die offtopic even wegeditten, staat zo stom he :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kurios op 29-08-2007 00:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, klopt flipjack. Waar het mij omgaat is dat ik niet straks een kaart heb die mijn moederbord niet trekt. Dus ik weet niet of jullie misschien meer info ofzo nodig zijn, maar ik wil graag weten of mijn mobo het aan kan en ik moet dus zoon adaptertje hebben om van die pci express stroom kabel een hdd stroom kabel te maken?

• HyperioN
Kurios schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 00:35:
[...]

de x1950PRO is anders ook op AGP te verkrijgen hoor.
pricewatch: Sapphire Radeon X1950 Pro 512MB DDR3 (AGP, 2x DVI) 11099-00-20R

Ik zou snel die offtopic even wegeditten, staat zo stom he :)
Oh, sorry, my bad.
Nee dan zou het geen problemen moeten opleveren. Las "PCI-E" in de TS heb verder niet gechecked of die kaart ook AGP te leveren is.

offtopic:
Die offtopic-opmerking ga ik niet weghalen; TS zegt zelf geen verstand van computers te hebben dus dan blijft het een goede tip, toch?

Modbreak:Iets van potten en ketels komt in me op...

TS komt er tenminste voor uit niet veel ervan af te weten, jij leest z'n TS niet volledig, doet een aanname over interface die niet klopt en vindt dan nog steeds dat je hem met een belerend vingertje mag behandelen. Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen...

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 29-08-2007 08:45 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 00:36:
ja, klopt flipjack. Waar het mij omgaat is dat ik niet straks een kaart heb die mijn moederbord niet trekt. Dus ik weet niet of jullie misschien meer info ofzo nodig zijn, maar ik wil graag weten of mijn mobo het aan kan en ik moet dus zoon adaptertje hebben om van die pci express stroom kabel een hdd stroom kabel te maken?
Hoogstwaarschijnlijk heeft de AGP versie zon adaptertje erbij zitten, of zelfs alleen maar aansluitingen voor molexen!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-07 12:44

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 00:36:
dat adaptertje word gewoon meegeleverd ;)
zojuist 1 in me pc geinstalleerd , wel de pci-e variant dan

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
ok no problemo. dus een verloopstuk van pci-e naar hdd en even mijn voeding checken dus...

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 11:36
ik heb op dit moment een X1950XT (PCI-e) van Sapphire, en daar zat een kabeltje bij die via een molex aansluiting via de HDD e.d. gaat, het soort kabeltje waar jij aan refereert. Wat het MoBO betreft, ondersteund gewoon AGP 8x, dus ik zou niet weten waarom ie hem niet aan zou kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
prima, heb ik dus niet zulke troep er in waar ik bang voor was :D

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07 20:18
je mobo gaat alle nieuwe agp kaarten wel goed ondersteunen.
alleen heb je agp daar zit geen toekomst meer in.
maar een Sapphire Radeon X1950 Pro 512MB DDR3 (AGP, 2x DVI) 11099-00-20R
is nog steeds een dikke verbetering maar het kan beter.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 00:42:
prima, heb ik dus niet zulke troep er in waar ik bang voor was :D
Depends wat je erin hebt qua voeding ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Kurios
  • Niet online
HyperioN. schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 00:38:
offtopic:
Die offtopic-opmerking ga ik niet weghalen; TS zegt zelf geen verstand van computers te hebben dus dan blijft het een goede tip, toch?
Vvoordat je iemand terecht gaat wijzen, zorg dan dat je zelf ook 'GoT waardig' bent! Trouwens, ik neem aan dat de mods zullen wel bepalen of een topic mag of niet mag.

@albie007 Het belangrijkste is dat je voeding genoeg Amperes kan leveren op de 12V lijn (staat in de specs van je voeding). Wattage zegt niet zoveel. Een sweex 450 Watt kan nog behoorlijke moeite met deze kaart hebben.
Wel zou ik even in het Het Grote X1950 Pro AGP Topic Deel 3 kijken, daar staat zeer nuttige informatie (ook in de vorige 2 delen). Daar staat ook bijvoorbeeld dat gemiddeld 18A wordt aangeraden.

[ Voor 7% gewijzigd door Kurios op 29-08-2007 00:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja idd maar op dit moment heb ik geen zin om een nieuw systeem te kopen terwijl de processor markt niet stil zit. het grote probleem waar ik steeds tegen aan loop is dat ik met de x800 pro geen pixel shader 3 heb. En op dit moment hebben de meeste "nieuwere" ubisoft spellen dit wel nodig( rainbow 6 lv bijvoorbeeld) dat is gewoon irritant. maar ik ben in ieder geval geholpen! ik ga morngen mijn voeding even checken want het wordt nu wel bedtijd! jullie horen morgen van me!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 00:50 ]

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:57
Toch vind ik die hele voedingkwestie erg discutable. Zelf heb ik de X1950 Pro PCI-e variant geinstalleerd in een Dell Dimension 5000 met een 305Watt voeding. Zelfs in stressed mode presteert het allemaal perfect naar behoren en zelfs met urenlang spelletjes spelen geen problemen.

Want in theorie zou mijn machine dat totaal niet moeten trekken en zou de videokaart kuren moeten vertonen. Dit is niet het geval. Dus vandaar dat ik het hele voedingen verhaal wat discutabel vind.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 23:39

William/Ax3

We are Starstuff

Wicked-Game schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:35:
Toch vind ik die hele voedingkwestie erg discutable. Zelf heb ik de X1950 Pro PCI-e variant geinstalleerd in een Dell Dimension 5000 met een 305Watt voeding. Zelfs in stressed mode presteert het allemaal perfect naar behoren en zelfs met urenlang spelletjes spelen geen problemen.

Want in theorie zou mijn machine dat totaal niet moeten trekken en zou de videokaart kuren moeten vertonen. Dit is niet het geval. Dus vandaar dat ik het hele voedingen verhaal wat discutabel vind.
Dat is het niet. Kennelijk heb jij of gewoon een goede amp op je 12v lijn zitten of de rest van je pc trekt gewoon niet veel. Daarnaast zet men het minimum altijd wat hoger dan de bedoeling is aangezien er een gigantisch verschil zit tussen A-merk en B-merk voedingen qua wat ze echt leveren.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Topicstarter
ik ben even aan het speuren geweest, en op dit moment draai ik met een 300 watt fortron voeding. Wat dan op dat moment te ligt is. Nu kan ik bij een computershop hier in de buurt een 500 watt codegen voeding krijgen. Is dit de moeite waard en krijg ik hierdoor wel de benodigde amperes. De huidige voeding is een atx300gft.

• HyperioN
Kurios schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 00:45:
[...]

Vvoordat je iemand terecht gaat wijzen, zorg dan dat je zelf ook 'GoT waardig' bent! Trouwens, ik neem aan dat de mods zullen wel bepalen of een topic mag of niet mag.
offtopic:
Ja voordat jij iemand gaat beoordelen, zorg dan dat je een volledig beeld hebt. Als je wilt beoordelen of ik 'GoT-waardig' ben, kijk dan alsjeblieft eventjes door mijn hele post-history heen, en ga me niet beoordelen op één fout die ik maak. Ik probeer net als de rest hier gewoon behulpzaam te zijn, maar doordat ik een foutje maak ben ik meteen de boeman?
En fyi, ik heb ook gewoon een TR gemaakt om de mods even naar het niveau van het topic te laten kijken. De rest laat volledig aan hun over en ik sta achter hun beoordelingsvermogen. Je ziet mij toch nergens zeggen dat dit topic dicht moet??
Ik vind het prima als je commentaar op mijn doen en laten hebt, maar kom de volgende keer dan met een volledigere argumentatie die niet gebaseerd is op één post.
Eventuele reacties mag je dm'en, dit is namelijk vrij topicvervuilend.

Anyway, het was gezellig weer eens behulpzaam proberen te zijn in V&B. :/

[ Voor 3% gewijzigd door HyperioN op 29-08-2007 14:12 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:25

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Heb deze kaart ook gehad, de Sapphire X1950pro 512 agp. Wordt dus NIET met adapter geleverd (enkel de monitor adapters). Hij heeft 2 12V lijnen nodig, gelijk aan die in een HD gaan.

edit:
Met je 300W voeding ga je het niet trekken. De genoemde 500W is van een merk waar ik nooit eerder van gehoord heb. Kijk anders eens voor een A merk, en dan moet 450W ruim voldoende zijn

[ Voor 35% gewijzigd door AllSeeyinEye op 29-08-2007 14:14 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 13:43:
ik ben even aan het speuren geweest, en op dit moment draai ik met een 300 watt fortron voeding. Wat dan op dat moment te ligt is. Nu kan ik bij een computershop hier in de buurt een 500 watt codegen voeding krijgen. Is dit de moeite waard en krijg ik hierdoor wel de benodigde amperes. De huidige voeding is een atx300gft.
ik zou je willen adviseren meteen een goede voeding te kopen. Ik wil je niet op extra kosten jagen, maar persoonlijk vind ik een A merk voeding toch de basis van je systeem. Ik heb zelf ook stabiliteitsproblemen gehad toen ik nog een no-name 300watt voeding heb had, daarna zalman 300 watt gekocht en meteen van alle problemen af(en deze was een stuk stiller)

Neem eens een kijkje in Welke voeding heb ik nodig? Deel 18 Daar staat een hele hoop informatie in. Vragen over de voedingen kan je misschien beter daar stellen, die hebben er wat meer verstand van!
HyperioN. schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 14:08:
[...]

offtopic:
Eventuele reacties mag je dm'en, dit is namelijk vrij topicvervuilend.
offtopic:
Ah je vind het wel topicvervuiling, maar toch kan je het zelf niet laten om offtopic je ei kwijt te kunnen :)

Behulpzaam is altijd goed en ik ben de laatste die dat zal tegenspreken. Maar een betweterige toon aannemen en iemand naar een ander forum verwijzen, terwijl je zelf van dit onderwerp niet veel kaas van hebt gegeten vind ik nou niet behulpzaam.
en btw je DM staat niet aan ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Kurios op 29-08-2007 14:36 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

William/Ax3 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:41:
[...]

Dat is het niet. Kennelijk heb jij of gewoon een goede amp op je 12v lijn zitten of de rest van je pc trekt gewoon niet veel. Daarnaast zet men het minimum altijd wat hoger dan de bedoeling is aangezien er een gigantisch verschil zit tussen A-merk en B-merk voedingen qua wat ze echt leveren.
idd ik heb een 370watt Zalmann, deze trekt mijn rig ook met gemak

C2De6300 @ 2Ghz
2x 1GB DDR2 pc2-5300 cl3 @ 290
2x Maxtor 160GB Raid 0
X1950GT PCI-E

• Wicked-Game
Als ik kijk naar mijn Dell dan is het het volgende qua setup

- P4 3.2Ghz
- 2 x 1GB DDR2 PC2-5300 cl3
- 2 x 512 DDR PC-3200 cl3
- 1 x Seagate SATA 160GB
- 1 x WD 500GB SATAII
- X1950Pro PCI-e

Al met al best een stroom slurper en dat dan op een Dell 305Watt voeding zonder problemen. Dus vandaar dat ik toch steeds vaker mijn vraagtekens zet bij voedingseisen.

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-07 15:24
Dat vind ik op zich interessant om te horen, ik ben zelf ook bezig met een upgrade (PSU + VGA). Heb net een nieuwe Antec Earthwatts 380 watt gekocht, en was van plan om een Sapphire X1950 GT (AGP, 256mb) aan te schaffen. Ik las op het Sapphire Forum echter dat je toch echt een stevige 12v-lijn nodig heb.
Ik hoop dat je gelijk hebt, anders kan ik weer een andere voeding gaan kopen...of een andere videokaart uitkiezen...

wild mutant space hamsters

• Wicked-Game
Ik weet niet hoe een Antec 380Watt zich verhoud tegen een Dell 305Watt. Enige wat Dell zegt is dat die 305Watt meer kan dan dat er op de sticker staat. Ben her en der tegengekomen dat die 375Watt doet. Maar goed dat zijn speculaties en helaas geen keiharde gegevens. Ik heb puur de gok gewaagd omdat er een paar proof of concepts te vinden waren bij zowel de dell fora als via google.

• Kurios
  • Niet online
Wicked-Game schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:18:
Ik weet niet hoe een Antec 380Watt zich verhoud tegen een Dell 305Watt. Enige wat Dell zegt is dat die 305Watt meer kan dan dat er op de sticker staat. Ben her en der tegengekomen dat die 375Watt doet. Maar goed dat zijn speculaties en helaas geen keiharde gegevens. Ik heb puur de gok gewaagd omdat er een paar proof of concepts te vinden waren bij zowel de dell fora als via google.
De hoeveelheid Watt is niet echt relevant. Het gaat dus om de hoeveelheid Ampere die geleverd kan worden. Hoeveel is dat bij je Dell voeding?

Overigens maakt Dell zelf geen voedingen, maar plakt er alleen een dell sticker op!

• Dr Mad
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-06 20:02

Dr Mad

Team4Fun Vouwert

Nu we toch over wattages bezig zijn:
Zoals hierboven ook al aangegeven, wattage maakt op zich niet zoveel uit, zolang de voeding maar van goede kwaliteit is met een stabiel hoog amperage (sommige 400W+ voedingen kunnen zo'n kaart niet trekken omdat de kwaliteit zwaar belabberd is).

Sinds begin april heb ik een Sapphire 1950pro 512MB in mijn SN95G5 shuttle zitten met een voeding van slechts 240W (zie ook hier op Tweakers). Deze draait nagenoeg continu zonder enig probleem. Shuttle staat dan ook bekend om z'n kwalitatief zeer goede voedingen.

Mocht je het niet vertrouwen probeer dan altijd even op Google informatie te vinden over jouw computer/voeding (merk+wattage) in combinatie met zo'n kaart. Grote kans dat je dan meteen duidelijkheid krijgt of het wel/niet kan. Zo ben ik er ook achter gekomen of die 1950pro wel/niet in m'n Shuttle zou werken en passen (ook zeer belangrijk :D ).

Money4Gamers

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

naja, ik zou het verloopje niet gebruiken

ik had alles erin , dacht hey ga nu nog eens bioshock demo proberen,
alles liep kei lekker , voor 4 min, toen begon ik strepen te zien (wel heel moeilijk te zien aangezien bioshock nogal donker spel is).
Dacht jah hoor, daar gaan we met de bekende problemen.
Ik sluit bioshock af en dacht miss ligt het wel aan bioshock.
Start dus bf2, en daar was het al helemaal huilen, meteen bf2 afgesloten, toen liep de hele pc kei hard vast.
pc uit, kast open, kwam toen tot de conclusie dat mijn zalmann voeding zelf ook pci-e stekkers heeft en ik het verloopje niet eens nodig had 8)7
voeding direct op de kaart, reboot, bioshock geen probleem meer, en ook niet in bf2.(for now)
al hoewel ik wel 3dmark05 nu al 4x heb laten draaien achter elkaar zie ik nog geen arti's.

Moet wel zeggen dat me 7600Gs hiervoor een stuk heter was ?

7600GS Idle: 53c Load : 73c
X1950GT Idle: 42c Load: 55c

dus mijn conclusie koop liever een voeding die die connectors zelf heeft

[ Voor 12% gewijzigd door CrankyGamerOG op 01-09-2007 23:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand de ampere waardes die hij nodig is? om te voorkomen dat ik de verkeerde aanschaf:)

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-07 15:24
Ik zou zeggen, kijk hier eens rond.
Belangrijkste is dus dat je een voeding koopt met een sterke 12v-lijn, zo adviseert Sapphire. Er zijn al genoeg voorbeelden genoemd, anders moet je nog even naar het 'Wat voor voeding heb ik nodig' topic hier op GOT kijken. (staat bij overige hardware)

[ Voor 0% gewijzigd door pkopf op 30-08-2007 11:39 . Reden: typo ]

wild mutant space hamsters

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 12:54

KneoK

Not in a million lightyears

CrankyGamerOG schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:21:
naja, ik zou het verloopje niet gebruiken

ik had alles erin , dacht hey ga nu nog eens bioshock demo proberen,
alles liep kei lekker , voor 4 min, toen begon ik strepen te zien (wel heel moeilijk te zien aangezien bioshock nogal donker spel is).
Dacht jah hoor, daar gaan we met de bekende problemen.
Ik sluit bioshock af en dacht miss ligt het wel aan bioshock.
Start dus bf2, en daar was het al helemaal huilen, meteen bf2 afgesloten, toen liep de hele pc kei hard vast.
pc uit, kast open, kwam toen tot de conclusie dat mijn zalmann voeding zelf ook pci-e stekkers heeft en ik het verloopje niet eens nodig had 8)7
voeding direct op de kaart, reboot, bioshock geen probleem meer, en ook niet in bf2.(for now)
al hoewel ik wel 3dmark05 nu al 4x heb laten draaien achter elkaar zie ik nog geen arti's.

Moet wel zeggen dat me 7600Gs hiervoor een stuk heter was ?

7600GS Idle: 53c Load : 73c
X1950Pro Idle: 42c Load: 55c

dus mijn conclusie koop liever een voeding die die connectors zelf heeft
Je hebt waarschijnlijk niet voor niets dedicated pci-e stekkers... Op mijn voeding heb ik vier aansluitpunten voor normale voedingskabels en twee aparte aansluitpunten voor pci-e kabels, speciaal voor VGA.

Kan dus zijn dat je "normale" 12V lijn nie genoeg levert maar op de pci-e lijn wel.

Fortronn voedingen zijn volgens mij kwalitatief best in orde, de TS kan het allicht proberen. Er zal niets ontploffen of iets. Als er problemen zijn dan is de voeding het eerste wat vervangen kan worden.

Dus kaart kopen en rekening houden met wat extra kosten (ga niet te gek doen, koop een goeie 350 ~ 400 Watt voeding voor 50 Euro, als je ooit meer gaat vervangen lijk je me meer het type die gewoon een compleet nieuw systeem laat bezorgen, dus veel meer zou ik er niet in investeren) of het risico niet nemen en de situatie accepteren.

Kan de kaart in ieder geval van harte aanraden. Heb voorheen ook een X800Pro gehad en nu de X1950Pro 256MB PCI-E versie en hoewel ik mijn systeem ook geupgrade heb (van 3200+ 2GB naar X2 3800+ 2GB) zou het best de moeite waard kunnen zijn, maar wat heel belangrijk is, wat heb je nu voor een hardware in je systeem zitten ? Met alleen een moederbordtype afgelezen uit Lavalys is het moeilijk inschatten of het de investering waard is.
Een Sempron 2000+ met 512MB geheugen zou een leuk voorbeeld zijn van een setje waarbij het dus niet de moeite waard is om maar iets te noemen ;) Ofwel wat voor processor zit er op dat moederbord, hoeveel geheugen heb je etc. ?

[ Voor 32% gewijzigd door KneoK op 31-08-2007 02:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ok, ik snap hem
hier komt ie dan:)

Pentium 4 HT 3.06Ghz.
1024 DDR-SDRam geheugen

met een x800 pro op dit moment

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

ik zou echt geen sapphire kopen als ik jou was

nu heb ik die Sapphire X1950 GT omgeruild en bijbetaald voor een Sapphire X1950 PRO
en wat denk je ? deze word loeiheet !
weer een mismodel dus, lekker pech hebben :X

[ Voor 13% gewijzigd door CrankyGamerOG op 01-09-2007 23:42 ]

• KneoK

KneoK

Ik zie in dit topic alleen al dat je het over 3 verschillende kaarten hebt die je in je pc hebt en het enige waar je over zeurt is temperatuur... Wellicht is het verstandig om eens naar je airflow te kijken ?

Met de fan op 65% wordt mijn kaart na een flinke ronde Bioshock of willekeurig ander spel niet heter dan 67 graden. Wellicht aan de hoge kant, maar na een minuut of twee idle zit 'ie alweer netjes rond de 42 graden. Guess what, ook een Sapphire X1950Pro. Beetje stennis schoppen als je het mij vraagt, om in dit topic elke kaart af te raden.

@Topicstarter >>> Dat systeem is opzich best nog de moeite waard, wellicht zou je er wat geheugen bij aan kunt schaffen. Weet je budget natuurlijk niet, maar met 512MB of 1GB erbij en een X1950Pro kun je nog wel even vooruit gezien je wensen.

Hou dus wel rekening met extra kosten voor eventueel geheugen en nieuwe voeding als je echt wilt genieten van de kaart.

[ Voor 34% gewijzigd door KneoK op 02-09-2007 15:02 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

KneoK schreef op zondag 02 september 2007 @ 14:54:
Ik zie in dit topic alleen al dat je het over 3 verschillende kaarten hebt die je in je pc hebt en het enige waar je over zeurt is temperatuur... Wellicht is het verstandig om eens naar je airflow te kijken ?

Met de fan op 65% wordt mijn kaart na een flinke ronde Bioshock of willekeurig ander spel niet heter dan 67 graden. Wellicht aan de hoge kant, maar na een minuut of twee idle zit 'ie alweer netjes rond de 42 graden. Guess what, ook een Sapphire X1950Pro. Beetje stennis schoppen als je het mij vraagt, om in dit topic elke kaart af te raden.

@Topicstarter >>> Dat systeem is opzich best nog de moeite waard, wellicht zou je er wat geheugen bij aan kunt schaffen. Weet je budget natuurlijk niet, maar met 512MB of 1GB erbij en een X1950Pro kun je nog wel even vooruit gezien je wensen.

Hou dus wel rekening met extra kosten voor eventueel geheugen en nieuwe voeding als je echt wilt genieten van de kaart.
als jij nu gewoon eens je onzin bij je houd ?
ik heb net de pasta vervangen en de kaart is nu 38C idle
tevens waren de "schuimpjes" wat het geheugen koelde TE DIK
dus de koeler raakte de sink niet aan 1 kant !!!!
DUS HET WAS WEL DEGELIJK DE FOUT VAN SAPPHIRE

en voor jouw informatie ik heb wel degelijk goeie airflow !

2 120mm fans en 3 kleinere !

en daarbij elk topic ? zwaar overdrijven is ook jouw vak ?
enigste topic waar ik deze kaart AFRAAD is dit topic, en dan puur na slechte ervaringen met het merk en niet de kaart zelf
ga aub iets zinnigs doen ofzo

ps het gaat maar over 2 kaarten waar ik het over heb nmlijk:
x1950GT 256MB <--- VRM probleem ingeruild en bijgelegd voor :
X1950PRO <---- Core TEMP was te hoog doordat de mempads te dik waren !

@TS
koop gewoon een x1950 maar pak dan een ander merk :X

[ Voor 20% gewijzigd door CrankyGamerOG op 02-09-2007 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de kaart besteld, echter is het de kaart van msi geworden omdat ik bij de site van Alternate een goede review las ( blijft koel en stil) en bovenal scheelde het weer 10 euro :)

mijn geheugen is inderdaad het volgende dat aan de beurt is hoor, ik zat er aan te denken om een 2 gig kitje te kopen, omdat ik nu 2 van 512 heb. En ik heb gehoord dat het niet goed is om er dan 1 van 1 gig bij in te gooien.Is dit waar of is dit allemaal onzin ?

• KneoK

KneoK

CrankyGamerOG schreef op zondag 02 september 2007 @ 16:01:
[...]

als jij nu gewoon eens je onzin bij je houd ?
ik heb net de pasta vervangen en de kaart is nu 38C idle
tevens waren de "schuimpjes" wat het geheugen koelde TE DIK
dus de koeler raakte de sink niet aan 1 kant !!!!
DUS HET WAS WEL DEGELIJK DE FOUT VAN SAPPHIRE

en voor jouw informatie ik heb wel degelijk goeie airflow !

2 120mm fans en 3 kleinere !

en daarbij elk topic ? zwaar overdrijven is ook jouw vak ?
enigste topic waar ik deze kaart AFRAAD is dit topic, en dan puur na slechte ervaringen met het merk en niet de kaart zelf
ga aub iets zinnigs doen ofzo

ps het gaat maar over 2 kaarten waar ik het over heb nmlijk:
x1950GT 256MB <--- VRM probleem ingeruild en bijgelegd voor :
X1950PRO <---- Core TEMP was te hoog doordat de mempads te dik waren !

@TS
koop gewoon een x1950 maar pak dan een ander merk :X
Ten eerste, elk topic ? Je hebt mijn post wel goed gelezen, toch ? Als overdrijven mijn vak is, dan is lezen zeker niet de jouwe ;)

Je noemde eerder ook een 7600GS en dat maakt met deze 2 Ati's 3, toch ?

Daarbij probeer ik iets zinnigs te doen, namelijk iemand proberen te melden dat persoonlijke ervaring niet altijd leidend is voor een hele foute productielijn of zelfs merk... Je hebt toevallig pech gehad met 2 kaarten, heel spijtig, maar dat betekend niet dat je maar klakkeloos mag lopen verkondigen dat een merk niet goed is. Jij hebt problemen met Sapphire kaarten gehad, ik totaal niet, dus dan zou je in het ergste geval hier aan af kunnen leiden dat er in dit topic net zoveel mensen zijn met problemen als zonder.
Nu is dit puur mijn beperkte kennis en onwil om verder te zoeken dan mijn neus lang is, maar is het VRM probleem niet alleen bij Pro's aanwezig geweest ? En niet bij GT's ?
Daarbij komt ook dat de winkel die je die kaart verkocht heeft nog met een slechte batch heeft gezeten, blame them. Sapphire heeft gewoon toegegeven fout te hebben gezeten en hebben dit opgelost met een nieuwe revisie van de kaart, een revisie die bij mij al maanden probleemloos op 660/1550 loopt.

Little sidenote, je kunt hier neerzetten dat je wel 30 fans gebruikt, maar garantie voor goeie airflow is dat niet.

Ik wil je helemaal niet persoonlijk pakken of iets, ik vind alleen dat je in dit topic alleen maar bezig bent met dingen afraden, terwijl de TS juist op zoek is naar tips om WEL aan te schaffen.

Als je deze discussie verder wilt voeren mag je me gerust mailen hoor, bioweb op gmail, dan blijft het vervolg van dit topic een beetje schoon

@Topicstarter >>> Heb niet zo heel veel over je moederbord kunnen vinden, maar je hebt 3 DIMM sloten ter beschikking, dus dat betekend dat je prima 1GB erbij kunt prikken. Dus dan laat je die 2x512MB zitten en schaft er een latje van 1GB bij aan. Goed kans dat je dan nog netjes Dual Channel loopt ook.
Vooheen heb ik een nForce2 bordje gehad met 3 sloten en dat heeft altijd goed en snel gelopen met 2x512 en 1x1GB. Het is in principe hetzelfde als met je voeding. Koop gewoon 1GB geheugen. Loopt het, perfect. Mocht je problemen ondervinden, dan die 2x512MB eruit, kijken hoe het dan loopt. Als het dan wel goed loopt, 1x1GB erbij kopen.

"Oudere" moederborden hebben over het algemeen nog niet echt de problemen die je tegenwoordig ziet. Tot ik overging op socket AM2 heb ik altijd zo'n beetje alle exotische en minder exotische merken geheugen door elkaar kunnen gebruiken (van elixir tot twinmos, van acer tot corsair, zelfs met combinaties van die merken heeft het altijd goed en stabiel gewerkt). Overclocken ging altijd wel, maar meestal niet tot het uiterste. En dat is over het algemeen ook waar je problemen en conflicten met je hardware krijgt, als je de laatste druppel uit je systeem wilt persen wat prestaties betreft. Als je alles gewoon standaard hebt lopen kom je veel minder problemen tegen.

[ Voor 9% gewijzigd door KneoK op 04-09-2007 00:22 ]

Verwijderd

ik draai op moment een intel core duo e4400 op 3.2 ghz met een radeon x1950 pro op een qtec 350 watt. Het is een enorm brakke voeding maar toch is het stabiel. Een goede 300 watt voeding zou geen problemen mogen hebben met een degelijke cpu en een x1950
Pagina: 1