Toon posts:

TELE2, gratis laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 702 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Wie wil mij adviseren over de laptops die door TELE2 worden aangeboden bij een compleet abo.
Ik vraag me met name af of de processor die in de laptop configuratie wordt geleverd wel de juiste is.

Er worden 4 configuraties aangeboden. 3 daarvan hebben een AMD Turion processor, echter geen van deze processoren is van het type Mobile. Ik heb begrepen dat dit nu juist de aangewezen processoren zijn voor de laptops.

Ik ben het meest geinteresseerd in de configuratie Travelmate 5515WLMi. Echter de hierin verstopte processor (AMD Turion™ 64 X2 TL58, Dual Core 1.9 Ghz) roept een paar vragen bij me op:
Waarom geen AMD Turion van het type Mobile
Waarom geen AMD Turion™ 64 X2 TL60 (zoals elders op het internet te vinden is)
Waarom staat er Dual Core 1.9 Ghz terwijl dit volgens mij Dual Core 1.8 Ghz moet zijn.

Wie wil/kan mij adviseren?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

1. Gratis bestaat niet, je betaalt het ding echt wel zelf
2. Turion is wel een mobiele processor, dat had je zo met Google kunnen vinden
3. CSL is niet bedoeld voor boodschappenlijstjes, zie ook Wat is er nu anders in CSL?
4. je kunt toch reviews zoeken over de laptop?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:40

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Is dit een boodschappen lijstje 8)7
In ieder geval kan je gewoon werken met de Travelmate 5515WLMi. De informatie mag verkeerd zijn verwerkt op de website, de specs zijn volgens mij als volgt (geript van de acer site):
Legitieme Windows Vista® Business, AMD Mobile Turion™ 64 X2 Dual-Core processor TL60 (2.0GHz), 15.4TFT WXGA, 1024MB DDR II RAM (2x 512), 200GB HDD (4200rpm), Super Multi DVD-RW Double Layer, 6-cell LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11b/g, ATI Radeon™ Xpress 1100 128MB shared, no IEEE-1394, no S-video, no FIR, 5-in-1 card reader

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij om het feit of je de standaard configuratie van de Travelmate 5515WLMi (met de AMD Turion™ 64 X2 TL60) zonder problemen kan vervangen door de AMD Turion™ 64 X2 TL58. Maw wat/waar is de performance verlies. Wat zijn concequenties.

Blijkbaar is de laptop leverancier Paradigit een deal aangegaan met TELE2 waarbij Paradigit zelf de laptops tuned (dus bijvoorbeeld voorziet van goedkopere processoren), afwijkend van de standaard configuratie.

Ik ga er hierbij nog altijd vanuit dat TELE2 geen foutjes maakt bij de publicatie van de specs van de aangeboden laptops.

Alvast bedankt voor de reacties (ook de wat minder positieve, want uiteindelijk vind ik het grappig wanneer mensen zich voor aap zetten).

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Zoals gezegd is de Turion een Mobile processor, je zal goed moeten zoeken om een desktop PC te vinden met een Turion CPU.
Hoe kom je er trouwns bij dat de TL58 op 1,8GHz zou moeten draaien?

Er is trouwens maar 1 laptop met een Turion CPU? 2 zijn Athlon64's en 1 Celeron.

[ Voor 18% gewijzigd door Jimster op 29-08-2007 01:07 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

De AMD Turion 64 is juist de mobiele processor van AMD. Mobile AMD Turion of AMD Mobile Turion zou meer iets zijn als 'AMD Mobile Mobile processor' ;). Enkel bij de Athlon en Sempron processoren vinden we dit soort benamingen (en terecht!) terug omdat er van de Athlon en Sempron processoren ook desktop versies zijn :).

Overigens hebben de andere 2 laptops geen Turion, maar een Athlon processor.
Waarom geen AMD Turion™ 64 X2 TL60 (zoals elders op het internet te vinden is)
Omdat Tele2 simpelweg de TL58 levert?
Waarom staat er Dual Core 1.9 Ghz terwijl dit volgens mij Dual Core 1.8 Ghz moet zijn.
Waar baseer je dat op? Een kwestie van nazoeken leert mij dat het 1,9GHz moet zijn :).

Ik zou gewoon uitgaan van de advertentie van Tele2. Tele2 zet erneer dat ze iets leveren, waarom zou je dan gaan (of willen) verwachten dat ze iets anders (en in dit geval sneller) gaan leveren? Enkel omdat één of ander fabrikant het notebook met een snellere processor verkoopt? Gewoon uitgaan van de advertentie dus :).

Afijn, dit is allemaal even nazoek werk. Niet bepaald topic waardig in CSL :).

Toevoeging:
Het gaat mij om het feit of je de standaard configuratie van de Travelmate 5515WLMi (met de AMD Turion™ 64 X2 TL60) zonder problemen kan vervangen door de AMD Turion™ 64 X2 TL58. Maw wat/waar is de performance verlies. Wat zijn concequenties.
Héél iets minder processorkracht alsmede héél iets minder energieverbruik/warmte. Verwaarloosbaar in ieder geval :).

[ Voor 10% gewijzigd door Thandor op 29-08-2007 01:08 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.