[Vista] UMAX Astra 2100S scanner

Pagina: 1
Acties:

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Deze scanner staat nog ergens. Deze zou ik graag willen aansluiten op Vista.

De scanner dient nog aangesloten te worden op een parallelle poort. Nu heb ik een laptop, waar niet zo'n poort meer op zit.

Voordat ik een parallel naar usb converter koop wil ik weten of het überhaupt zin heeft om dit apparaat op Vista aan te sluiten. Gaat dit werken? En zo ja, hoe?

Ik heb op Google en GoT al gezocht, maar kon weinig info over deze printer vinden. En al helemaal niet in combinatie met Vista. De fabrikant geeft in ieder geval geen Vista drivers. Kan iemand mij helpen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Weet je zeker dat het een paralelle poortscanner is? Als ik namelijk het typenummer in Google intik, dan krijg ik links naar een SCSI scanner. De plug daarvan lijkt inderdaad op een parallele plug, maar is niet hetzelfde.

Je kunt het beste eerst proberen de scanner bij iemand aan de gang te krijgen die wel een parallele poort heeft, voor je geld uitgeeft aan dit ding :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik denk dat die niet eens onder XP aan de praat is te krijgen. Misschien nog via een HP driver maar vista?? Ik heb namelijk wel eens een oude Umax scanner die identic was aan de HP Scanjet 32000 aan de praat hierdoor gekregen. Ik denk dat het verstandiger is om een nieuwe scanner te kopen. En volgens mij is die S = Scsi.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:59:
Weet je zeker dat het een paralelle poortscanner is? Als ik namelijk het typenummer in Google intik, dan krijg ik links naar een SCSI scanner. De plug daarvan lijkt inderdaad op een parallele plug, maar is niet hetzelfde.

Je kunt het beste eerst proberen de scanner bij iemand aan de gang te krijgen die wel een parallele poort heeft, voor je geld uitgeeft aan dit ding :)
Ik dacht inderdaad dat het parallel was, maar als die aansluiten op elkaar lijken kan het ook best SCSI zijn.

Sinds wanneer zitten er geen SCSI aansluitingen meer op een desktop? En hebben die ooit wel op een laptop gezeten?

Een SCSI naar USB adapter kost namelijk een dikke 60 euro. :o

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De S is een SCSI model, de U is USB.
Ik kreeg 'm destijds onder XP al niet goed aan het werk (met de win2k drivers), aangezien ze niet verder zijn gegaan dan 2000 support.

Ik zou eerder voor die 60 euro een simpele Canon LiDE scanner halen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device