[XP] RDP login timeout

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb sinds kort een oude thinclient op de kop getikt en deze voorzien van Damn Small Linux. Hier zijn geen problemen mee hoor anders was ik niet hier in "Windows Clients" :-P Deze heb ik geconfigureerd dat hij na het opstraten een RDP sessie moet maken. Hij wil die maken naar een andere XP machine die virtueel (vm ware) draait op mijn server.

Als ik dus mijn thinclient aanzet boot hij op en verschijnt het XP login scherm, ben helemaal blij. Maarja hoe gaat het in de practijk? Je zet hem aan en loopt naar de keuken om koffie te pakken of wat dan ook en je komt terug is de rdp sessie afgebroken naar de XP machine omdat hij niet snel genoeg een wachtwoord heeft gekregen. Ik geloof dat het login scherm 1 of 2 minuten blijft aanstaan.

Mijn vraag is dus of het mogelijk is om deze aanmeld tijd op XP via RDP te vergroten?

...

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-03 22:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan je niet een auto-reconnect instellen? Zou toch geen probleem moeten zijn voor een Linux distro'tje. Maak een script die checkt of het process draait voor RDP en zo nee, laat dan een timer van, zeg es 10 seconde?, draaien waarna hij opnieuw verbinding maakt met je XP machine. Je zou dan die timer in een schermpje kunnen laten weergeven waarin je kan kiezen om direct de verbinding opnieuw te maken of het script te stoppen (omdat je gaat afsluiten bijvoorbeeld). Ik heb niet zoveel ervaring met scripts in Linux, maar het is niet zo moeilijk en er is zat documentatie voor dit soort dingen.
Volgens mij staat dit in de RDP-client ingesteld en kan je niets instellen op je XP machine.

Heb je op google al iets gezocht?

Commandline FTW

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Autoreconnect is een optie in je rdp client. Zelf zoeken is inderdaad een vereiste hier zoals Hero of Time vermeldt.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb uiteraard voor ik jullie hier lastig kwam vallen op google gezocht en een vraag gesteld in de mailinglist van rdesktop. Dat is het linux programmatje dat een rdp verbinding opzet. Daar werd mij zojuist verteld dat geen instelling in de client is maar iets is binnen windows.
Als ik vanaf een gewone xp machine een rdp op wil zetten kom ik eigenlijk op hetzelfde probleem uit, ook in die client is niet zoiets in te stellen. Er is wel een optie voor auto reconnect maar dat doet hij volgens mij pas nadat er is ingelogd. Met die optie aan verdwijnt ook hier het XP inlogscherm over rdp.

Zelf een scriptje maken dat om de 10 minuten kijkt of er een rdesktop actief is en zoniet eentje weer opzet is inderdaad niet zo lastig. Dat 2e wat je zegt met een knop erbij is al een stuk ingewikkelder ;-)

Maar er moet toch een betere oplossing zijn? Hoe doet men dat in een bedrijfs omgeving met een windows (2003) terminal server? Is het binnen windows server dan wel in te stellen?

...

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-03 22:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In een bedrijfsomgeving open je een RDP om direct op de server aan te melden. Eenmaal aangemeld blijft je RDP scherm gewoon open, tenzij je deze zelf sluit of iemand je van de server 'schopt'.

Dat van de knop zou toch niet zo veel moeilijker moeten zijn? Als je de juiste zoektermen gebruikt, heb je zo een kant en klaar script.

Commandline FTW

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Haranaka schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:05:
Als ik dus mijn thinclient aanzet boot hij op en verschijnt het XP login scherm, ben helemaal blij. Maarja hoe gaat het in de practijk? Je zet hem aan en loopt naar de keuken om koffie te pakken of wat dan ook en je komt terug is de rdp sessie afgebroken naar de XP machine omdat hij niet snel genoeg een wachtwoord heeft gekregen. Ik geloof dat het login scherm 1 of 2 minuten blijft aanstaan.

Mijn vraag is dus of het mogelijk is om deze aanmeld tijd op XP via RDP te vergroten?
Dat heeft niet eens wat met RDP te maken maar met de default time-out die de MSGINA logon dialogue heeft.
Hetzelfde gebeurt namelijk met een normale console sessie ;)

Misschien kun je wat met deze info:
http://www.pluralsight.co...eith/CustomizingGINA.html

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 29-08-2007 23:02 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1