Toon posts:

[Probleem] Automatische PC resetter

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag lieve lezertjes,

Ik heb een PC en daar ben ik op zich wel blij mee. Alleen nu is het geval dat hij spontaan aan het resetten slaat.

Ik heb gezocht naar compatibiliteitsproblemen bij de fabrikanten, maar kon niks vinden.
Ik heb mijn geheugen getest. (Sorry, weet niet meer welk progje.)
Dit is globaal mijn PC:

Mobo: MSI 865pe Neo2-P
Proc: Intel Pentium 4 S478 mPGA
Geheugen: Merk onbekend, 1536MB (2 x 256 + 2 x 512)
Video: Club3d ATI Radeon 9600 XT 256 Mb
HDD: Maxtor 6E040L0 (ATA) en WDC WD 1600JD-00GBB0 (SATA)
DVD: Lite-on DVDRW SOHW-832S

De rest zit allemaal onboard...

Ik weet niet waar ik verder moet zoeken of wat ik verder kan doen.

Bij voorbaat _/-\o_ Dank u wel! _/-\o_

PS: Ik hoop dat dit t goeie draadje is...

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-01 15:40
Kan je de temperaturen even bekijken?

Verwijderd

Dag lieve poster (=sarcastich aangezien je helemaal niet hoeft te begroeten op GoT),

ten eerste; wat bedoel je met resetter? Bedoel je dat hij windows niet in komt? Of komt hij windows in en gaat die dan opnieuw opstarten? Of bedoel je een heel ander soort reset?

ten tweede, je hebt het progje toch op de pc of usb stick? Dan kan je toch gewoon even opzoeken wat het is?

ten derde, heeft de pc het al wel goed gedaan of is het een nieuw systeem?

ten vierde; heb je de hang en opstart trouble FAQ al doorgenomen en alle stappen daar gevolgd?

ten vijfde: merk geheugen onbekend? Al PC proberen op te starten met slechts 1 geheugen bankje en zonder grafische kaart (dus onboard video) en zonder DVD speler? Dus gewoon zo kaal mogelijk?

Also; hoeveel watt voeding heb je?

Er is dus nog een hoop dat je eerst zelf moet ondernemen voordat we je kunnen helpen. Lees wat FAQ's door en probeer eventueel onderdelen op een andere PC om te kijken of het hardware matig wel allemaal goed zit.

Als je al die informatie hebt verzameld en er dan nog steeds niet uit bent (en dat is dus niet over 10 minuten), ga dan eens zoeken op GoT of je een soortgelijk probleem tegenkomt... Zoniet; maak dan een topic in het forum waarvan jij denkt dat er hardware matig iets niet goed mee is (PGM, etc etc) of eventueel software matig (windows)

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen progje of iets... Hij knalt er gewoon om de zoveel tijd uit.

Dankzij Maarud weet ik nu wel dat mijn temps Case: 45, CPU: 61 °C zijn... Dat lijkt mij hoog...
Uit elkaar trekken.. nog niet zo slecht bedacht.
Ik geen onboard video.

Maar goed... iig bedankt alvast en volgende keer zal ik de "checklist" doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 22:24 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

Ik heb mijn geheugen getest. (Sorry, weet niet meer welk progje.)
Dat is natuurlijk waardeloos hé ;). Zoek dan even op waarmee je het geheugen getest heb en mocht je het niet meer kunnen vinden, test het dan opnieuw met een degelijk programma :Y). Er zijn namelijk ook programma's te vinden die niet doorgrondig testen en dus onbetrouwbare resultaten kunnen geven.

Overigens horen probleem topics niet thuis in CSL :o. Zie daarvoor het CSL Beleid waarin je ook een link vindt naar een handige troubleshooter. Verstandig is om deze door te werken zodat je veel hardware kunt uitsluiten. Mocht je nadien alsnog het probleem niet helemaal kunnen vinden dan kun je een nieuw topic starten in het subforum dat aansluit op het onderdeel dat de problemen veroorzaakt. Let dan wel even op dat je het beleid/policy aldaar even doorneemt :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.