Toon posts:

verplaatsen van foto's in aperture.

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
hoe kan ik mijn fotos in mijn library verplaatsen op de juiste manier. ik heb er namelijk een zooitje van gemaakt maar kan alleen maar fotos dupliceren en niet verplaatsen.

heeft iemand tips.
google en lynda.com (met account) had weinig nut tot nu toe!

Verwijderd

Matched: aperture
Wil je je masters verplaatsen?? Dan moet je binnen Aperture deze selecteren. Daar kun je ze op een andere plek neer zetten (relocate masters)

Maarruh.. echt duidelijk is je probleem nog niet voor me. Foto's staan in je Library? Van Aperture dus? Of importeer je alleen foto's als referentie bestanden?

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 13:53

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:00:
Wil je je masters verplaatsen?? Dan moet je binnen Aperture deze selecteren. Daar kun je ze op een andere plek neer zetten (relocate masters)

Maarruh.. echt duidelijk is je probleem nog niet voor me. Foto's staan in je Library? Van Aperture dus? Of importeer je alleen foto's als referentie bestanden?
Waarschijnlijk staan ze echt in z'n library. Anders zou ie 't probleem denk ik niet (of in elk geval minder) hebben als ie de masters nog wel kon verplaatsen.

Fotonerd

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
waar de files staan in de library package maakt me niet zoveel uit.

maar het organiseren van mijn projects / folders en albums vind ik belangrijk deze wil ik helemaal re-organiseren
iemand tips / tutorials of iets dergelijks!

Verwijderd

Ik snap het probleem nog steeds niet helemaal. Kun je misschien een printscreen geven van je folder indeling in Aperture??

Op basis van deze info zou ik zeggen: je kunt alle mapjes toch gewoon slepen en hernoemen??

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ik wil de fotos in bepaalde mapjes verplaatsen naar andere mapjes (nieuwe mapjes)
alleen dan dupliceerd hij ze alleen. als ik dan de origineel (uit het oude mapje) delete dan is hij ook in het nieuwe mapje gedelete!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

ik wil de fotos in bepaalde mapjes verplaatsen naar andere mapjes (nieuwe mapjes)
alleen dan dupliceerd hij ze alleen. als ik dan de origineel (uit het oude mapje) delete dan is hij ook in het nieuwe mapje gedelete!
Begin met deze:
Aperture for iPhoto users

Hierin komt een heel stuk aan bod over hoe en waarom Aperture de foto's nu juist op deze manier opslaat.
Heeft mij heel erg geholpen.

En dan kan je verder met deze:
Extending Aperture 1.5

En mocht je tijd over hebben:
alle seminars online...

[ Voor 30% gewijzigd door weeraanmelden op 29-08-2007 12:57 ]

Verwijderd

Geen matches
Ok. Ik denk dat ik je probleem misschien wel doorheb. Je moet ze verplaatsen van een projectmap (geel) naar een andere projectmap. En dus niet naar een blauw Album. Want dan is het inderdaad een gedupliceerd bestand. En dat is juist weer handig als je een foto binnen meerdere projecten weer wilt geven.

Ben benieuwd of dit het is :)

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
yes klopt dat is mijn probleem idd.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Foto's horen altijd bij een enkel project, dat is een van de belangrijkste principes in in Aperture. Vervolgens kun je ze ook nog meerdere malen indelen in verschillende albums, mappen, lighttables enz.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ja idd.
maar ik wil nu de masters verplaatsen naar andere projecten en mappen!

Verwijderd

Hoeveel foto's heb je in je Aperture? Je kunt twee dingen doen:

1.
- Folder aanmaken 'oud'. Hier sleep je je gehele huidige indeling naartoe.
- Folder maken 'nieuw'. Hierin maak je projecten aan (geel dus!) zoals je het wilt hebben.
- Sleep je masters van Folder oud naar de goede plaats in Nieuw.

Zo kun je opnieuw starten met een betere opbouw op basis van de kennis die je nu hebt over hoe je een indeling moet maken: folders, projecten en albums.
* Folders: bijvoorbeeld weeknummers, maanden of kwartalen. Je kunt ook een folder binnen een folder maken.
* Project: per shoot heb ik een projectnaam. Die naam start met de datum van de shoot zodat het allemaal chronologisch in het lijstje komt te staan. Je moet echter zelf een systeem verzinnen wat jij prettig vindt werken.
* Album: ik gebruik eigelijk vooral smart albums. Ik waardeer de foto's en de beste haal ik uit het project met een Smart Album.

2.
Als je niet al teveel foto's hebt exporteer je al je Masters naar een locatie op je harde schijf. Je maakt een nieuwe Library aan en start helemaal opnieuw met Aperture alsof het de eerste keer is dat je het gaat gebruiken. Je kunt ook kiezen om je Masters als referenced files te managen ipv ze te importeren in je Library.

Volgens mij kost beide veel tijd. Maar als je het nu even goed regelt moet het goed komen.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
@ rolf

Thanks 4 the help, ik denk dat optie 1 het beste is.. ook leuk dat je jou workflow even toelicht uitstekend. het nummeren van je projecten dmv datums is zeker een slim idee. dit ga ik ook toepassen

nogmaals bedankt!
Pagina: 1