Toon posts:

[MacBookPro] Machine ineens stuk trager.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom na twee weken computerloos vrolijk thuis; haal mijn geliefde 2.2Ghz MacBook Pro uit zijn sleeve, zet hem aan; alleen om er achter te komen dat de machine ineens heel traag aanvoeld. Hij's niet meer heel responsief, Firefox is traag (scrollen lagged, download windows openen stotttert), als ik iets opstart stopt hij bijna met werken. Heel vreemd; ik heb de machine nu sinds 15 juni, ik was zo blij met het verschil met Windows (responsiviteit), en nu lijkt er iets gebeurt te zijn tijdens mijn vakantie, waardoor hij ineens een stuk trager is.

MacJanitor inmiddels gedraaid. Als switcher weet ik niet wat ik nog meer kan doen, maar ik baal wel flink. Iemand ?

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb je al eens een harde reboot geprobeert (ipv RAM van je hdd)? En misschien is je macbook pro gewoon druk bezig met taken inhalen? Updates... verder heb ik ook geen idee :)

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Gooi eens een screenshotje neer van je Activity Monitor, en dan vooral van applicaties die veel CPU-tijd / geheugen eten :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Kan ook zijn dat spotlight flink aan het her-indexeren is. Laat hem eens een paar uurtjes aan staan; als het spotlight was, dan gaat het vanzelf weer over.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 01:24 . Reden: Taalfoutjes ]

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 19:10
Als spotlight indexeert zie je een puntje in het loepje van het spotlight-icoontje staan in de menubar :)
(wat een zin :s )

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 15:17

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

De batterij zit er toch nog wel in? Wanneer die er uit is wordt de processor automatisch een flink standje lager gezet. (bij sommige modellen van de Macbook (pro?) was dat in ieder geval zo)

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Wellicht kan het geen kwaad om eens Onyx te draaien en bij maintanance een Complete System Optimization (oid) te draaien.
Gisteren gedaan op m'n powerbookje... Quicksilver is iets responsiever geworden.

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Verwijderd

Wanneer je hem nog maar 15 dagen hebt kan je nog gebruik maken van de 90dagen telefonische ondersteuning. Het vriendelijke vrouwtje aan de andere kant van de lijn kan je meschien wel op weg helpen.
Pagina: 1