Toon posts:

Nieuwe Computer, Mobo kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn nieuwe pc in elkaar gebouwt met deze specs:

Intel Core2Duo E6750
Gigabyte P35-DQ6
Team Xtreem DDR2 800 2GB Kit
Asus EAH2600XT
3x Seagate 320GB
2x LiteOn DVD Brander
Corsair HX620w
De cpu gaat gekoeld worden door watercooling.

Aangezien het best wat geld heeft gekost heb ik alles voorzichtig geinstaleerd, dus ik ben nergens uitgeschoten met een schroevendraaier ofzo, ik ga er dus vanuit dat alles gewoon moet werken.
Niet dus helaas, als ik de pc aan doe, dan krijg ik geen beeld.

Ik heb nog een VGA scherm, dus die gaat via een verloopstuk naar de dvi uitgang.
Het beeldscherm werkt zeker want die zit immers op deze pc nu aangesloten nu.

De videokaart is denk ik goed, want de fan gaat draaien, maar nog geen beeld, dus dacht ik, dan is het moederbord niet goed, alleen de hdd's starten wel op (te horen aan het geluid/trillen etc) toch denk ik dat het het mobo is.

Als ik de fan van een de boxed cpu koeler aansluit op de daarvoor bestemde pin dan werkt deze niet, maar als ik m op de aansluiting voor de systemfan aansluit dan begint ie wel te draaien.

Vraag is dus nu is het mobo kapot niet goed zoals ik denk, of is het toch de GPU.
(ik kan niet testen met een andere GPU omdat mn oude kaart nog AGP is)

Alvast bedankt voor de hulp

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dit kan écht van alles zijn, van defecte hardware tot compatabliteit. Probeer eens wat meer uit om daarachter te komen. Ik denk echter dat er niets defect is op één of andere manier..

Verwijderd

Topicstarter
Dan is mijn vraag, hoe doe ik dat.

Ik kan in dit statium geen echt proces van eliminatie doen omdat ik simpel weg niets zie nog.
Het enige dat ik weet, is dat er stroom loopt, ook naar de GPU en dat de koeler wel alleen werkt als ik hem op de systemfanaanslulting aansluit..

De compatibiliteit lijkt me geen probleem te zijn, ik heb iig nog nooit gehoord dat deze onderdelen niet goed samenwerken

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 23:51
Ik bouw altijd zelf eerst een aantal onderdelen buiten de kast op om te kijken of er stroom op staat en alles draait. Pas dan plaats ik het in men kast.

Dus ik zou eerst es het spul buiten de kast proberen om contact van het moederbord met de kast uit te sluiten.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• DjF
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 20:24

DjF

Misschien ligt het niet aan het grafisch gedeelte, maar aan de CPU, aangezien de fan niet gaat draaien als je hem op de juiste pin aansluit. Heb je geen ouwe PCI grafische kaart meer om very basic te testen of het systeem boot?

PS Ook gekeken naar geheugen config, goeie sockets 1-3 of 2-4 bij 2 modules?

[ Voor 14% gewijzigd door DjF op 28-08-2007 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas niet, maar ik heb nu wel gezien dat ik een 12v kabel niet had aangesloten nog, alleen wou ie met die kabel er wel in niet eens booten
morgen dus ff kijken hoe het gaat als het hele gebeuren uit de kast is.

• vicco101
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Met dit soort gevallen het volgende proberen.
Aansluiten mobo, vkaart, cpu, mem(1 bankje).
Kijken of ie het dan doet.

Zo niet probeer vkaart (PCI-oud) of mem (meestal toch kit of 2) te wisselen.
Nog niets.
Waarschijnlijk mobo kapot.

RMA

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 12:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

Of doe een kaal mobo (geen CPU,RAM,HD's,USB,GPU of iets...)
Power derop, en als ie dan geen piepje geeft is het DOA...
Wel een piepje dan langzaam weer opbouwen en kijken waar het fout gaat.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Het kan ook zijn dat je geheugen een te laag voltage krijgt van je P35 moederbord. Gewoon DDR2 geheugen heeft 1,8 V nodig, terwijl jouw Team geheugenreepjes minimaal 2,2 V nodig hebben, waardoor het systeem niet start. Als dit daadwerkelijk het probleem is, heb je een standaard geheugenmodule nodig die op een lagere spanning werkt. Daarmee kun je in het bios komen, waarmee je vervolgens het geheugenvoltage opschroeft tot 2,2 V. Daarna moet het werken met je Team Xtreem geheugen.

Krijg je als je zonder geheugen boot ook wat piepjes te horen?

[ Voor 16% gewijzigd door AntonH op 30-08-2007 17:46 ]

Pagina: 1