Toon posts:

Vista vaak heropstarten alvorens draadloos internet werkt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele weken heb ik een nieuwe Sony Vaio FZ11S laptop. Hierop staat Windows Vista Home Premium voorgeïnstalleerd. Al vanaf dag 1 ervaar ik moeilijkheden met mijn draadloos internet. Wanneer Vista opstart, herkent hij mijn netwerk wel, maar toch geraak ik niet op Internet. Soms heb ik enkel toegang tot het lokale netwerk, soms beweert Vista dat ik toegang zou moeten hebben tot het volledige Internet, maar wanneer ik mijn browser open, kan ik toch geen enkele website bereiken. Het enige wat dan helpt, is heropstarten. Soms tot 4x op rij...

Enkele verdere details i.v.m. mijn configuratie: heb een D-Link DI-624+ draadloze router en Intel PRO/Wireless 3945ABG draadloze netwerkkaart. Voor deze laatste heb ik de nieuwste drivers geïnstalleerd, helaas zonder resultaat.

Kan iemand me helpen a.u.b.?

• cuber
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb een zelfde probleem gehad met vista en mijn inspiron 6400 i.c.m. mijn linksys wrt300n, ik heb toen alles geprobeerd van update van de bios tot en met update van netwerkdriver niets hielp toen heb ik de router gereset en vanaf dat moment was alles goed.
Je kan ook eventueel een beetje spelen met de settings van je wireless en kijken of dat helpt, mijn router had ook AP isolation aanstaan waardoor alle machines via wifi een eigen vlan krijgen die verdacht ik ook.

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de reactie, cuber! Ik had de stekker van de router al eerder eens even uit het stopcontact gehaald en weer ingestoken, maar dat hielp niet. Misschien heb ik niet lang genoeg gewacht. Heb nu even geprobeerd via de resetknop van de router. Ik kon meteen na het opstarten van mijn laptop op Internet. Dat gebeurde vroeger soms ook wel eens, dus wil nog niet noodzakelijk zeggen dat het probleem opgelost is. Maar de eerste tekenen zijn alvast goed! :)