Toon posts:

moeilijke keuze tussen 3 laptops

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor school ben ik al tijden opzoek naar een leuk laptopje voor max. 700 euro.
en voor 700 wil ik natuurlijk wel de beste laptop uit die prijsklasse.

nou is mijn oog op deze 3 gevallen:

Acer AS3694 met Celeron 440, 1GB, 80gig, ATI X-100 128MB (599 euro)

Siemens Amilo Pa-1538 met AMD turion X2 TL-52, 1GB, 160gig, Geforce GO 740 met 256MB (649eur)

Packerd Bell Easynote MX52-B-014, AMD athlon 64 X2 TK-53 Dual Core, 2GB, 130gig (700 euro)

verder zijn ze alle 3 voorzien van dual layer brander, WLAN, cardreader en 15,4' scherm

ik zit zelf heel erg te twijfelen, ik denk dat de packerd bell de beste is en die 100 euro extra wel waard is. maar of packerd bell wel een goed merk is vraag ik me af. een verkoper van de dixons had me acer aangeraden als topmerk.

zou iemand me kunnen helpen de knoop door te hakken?

Bedankt,
Vincent

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:59
Over Packard Bell hoor ik alleen maar slechte verhalen. Da's echt een merk aan de onderkant van het segment. Acer biedt veel hardware voor je geld maar over de stevigheid van dat merk lopen de meningen hier nogal uiteen. Niet iedereen is er kapot van. Fujitsu Siemens hoor je nooit zo vaak wat van.

Ik heb zelf mijn laptop niet via de reguliere winkel besteld maar als ik dat wel zou doen zou ik toch als eerste kijken naar merken als Toshiba of Asus (Asus heeft nog 2 jaar garantie ook). Die zijn meestal wel net iets duurder maar je hebt ook wel eens leuke aanbiedingen.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik dan beter de Asus X51R-AP026C kan nemen:

Processor Merk Intel

Processor Familie Pentium Dual-Core

Processor type T2080

Snelheid 1.73 GHz

Geheugen 1024 MB

Aantal geheugenbanken 2

Geheugenbanken in gebruik 1

Harddisk grootte 120 GB

Scherm grootte 15.4 inch

Scherm type WXGA

Resolutie 1280x800 px

Grafische kaart ATI Radeon X1100

Geheugen videokaart 128

Cardreader 5-in-1

Geluidskaart Ja

Speakers Ja

Microfoonaansluiting Ja

Koptelefoonaansluiting Ja

Aantal USB sloten 4

Netwerkaansluiting (RJ45) Ja

Wireless Lan aansluiting Ja

Modem aansluiting (RJ11) Ja

CD-Rom snelheid 24 speed

DVD leessnelheid 8 speed

CD Brander snelheden 24 speed

DVD Brander snelheden 8 speed

Besturingssysteem Windows Vista Home Premium

Taal besturingssysteem NL

Batterij li-ion

voor 635 euro....

of zijn die andere toch beter? lijkt me niet namelijk

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11-2025
Toen ik nog bij Fujitsu werkte bestelden vele collega's Amilo laptops (de enigste keuze voor PC prive (toen die nog bestond)). Er waren toen erg veel (hardware) problemen met deze laptops. Waarschijnlijk zal dat wel veranderd zijn, maar voor mij genoeg reden om ze nog steeds links te laten liggen. Laatst moest ik een probleempje oplossen met de brander in een Fujitsu desktop van een vriend van me. Geen firmwares en/of BIOS updates sinds de orginele releases. M.a.w. 0,0 nazorg. Wil niet per definitie betekenen dat dit voor ieder product geldt, maar het zegt wel iets over het bedrijf IMHO. (uiteindelijk met een maddogg firmware de oem NEC brander alsnog weten te flashen waardoor hij ook 16 speed dvd+r's accepteerde).

Je kan ook eens kijken wat Dell in de aanbieding heeft (let op het woord aanbieding), want deze kunnen nog best wel eens intressant zijn. Zie ook de diverse kortingscoupons her en der op het forum. Mijn (bedrijfsmatige) ervaring met de service van Dell is helemaal top. Ze komen afspraken goed na en hebben customer intimacy hoog in het vaandel. Ook hier en daar heeft Dell wel eens wat slechte series ertussen gehad, maar over het verloop van de garantieafhandeling en andere nazorg in de vorm van softwarepatches heb ik weinig te klagen. Wat absoluut jammer is dat je Dell's niet even vast kunt houden en vergelijken in de winkel, dat wel..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ebia schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 00:46:
Je kan ook eens kijken wat Dell in de aanbieding heeft (let op het woord aanbieding), want deze kunnen nog best wel eens intressant zijn. Zie ook de diverse kortingscoupons her en der op het forum. Mijn (bedrijfsmatige) ervaring met de service van Dell is helemaal top. Ze komen afspraken goed na en hebben customer intimacy hoog in het vaandel. Ook hier en daar heeft Dell wel eens wat slechte series ertussen gehad, maar over het verloop van de garantieafhandeling en andere nazorg in de vorm van softwarepatches heb ik weinig te klagen. Wat absoluut jammer is dat je Dell's niet even vast kunt houden en vergelijken in de winkel, dat wel..
Het probleem is dat Dell alleen zeer veel leverproblemen heeft op het moment, zeker in de goedkopere range. Daarbij is het zo dat de Inspirions gewoon van mindere kwaliteit zijn, dus die zou ik eerlijk gezegd sowieso mijden. De service mag dan wel top zijn, maar als je een notebook 4 keer terug moet sturen dan heb je er ook niet veel zin meer in.

Packard Bell overigens ook ver van weg blijven. Ik heb redelijk wat van die notebooks langs zien komen in de winkel waar ik werkte, en ze waren echt zo gammel als maar kan en natuurlijk is de support van PB gewoonweg slecht (mijn eigen PB notebook die ik via pc prive had is iets van 7 keer teruggemoeten, gewoon door onkunde van die gasten die bij PB werkten... en ja, ik weet hoe het er daar aan toe ging, immers, ik heb er zelf ook gewerkt).

Ik zou dan liever iets meer neerleggen en kijken naar kwaliteit, ipv zo goedkoop mogelijk een notebook kopen, want vaak zit je dan met echt goedkope rotzooi.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

Dit topic voldoet niet echt aan de richtlijnen hier in CSL. De zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet de bedoeling aldus het CSL Beleid.

Dit topic gaat dus op slot. Het is overigens een kwestie van ervaringen en reviews lezen. De onderdelen zelf kun je individueel vergelijken (op basis van prestaties) aan o.a. benchmarks :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.