Toon posts:

Powerline sockets met je internetsnelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om mijn draadloze internet (lees Wifi) aan te passen om deze via powerline sockets te sturen.....
Mijn vraag luid als mijn internetsnelheid 20 Mbit (Orange family abo) is, is het bovenstaande artikel dan t goed genoeg om de snelheid aan te kunnen?? (graag als mogelijk een grondig en uitgebereidt antwoord voor een internetLEEK)

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Specificaties
Deel internettoegang via uw bestaande 220V stopcontacten
Werkt met verschillende groepen in uw huis
56-Bit DES encryptie zorgt voor de optimale beveiliging
Datasnelheid tot maximaal 14 Mbps is sneller dan 802.11b draadloos
Compatibel met 10 Mbps of 10/100 Mbps Ethernet producten
2 jaar garantie
Bron: http://www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=WGXB102

14 mbit is geen 20 mbit, maar ik weet niet of je nu de volledige 20mbit wel haalt en dus 14mbit misschien ook snel genoeg is?

Te vinden met 5 seconden Googlen :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:29
Die powerlinesockets behalen een maximale snelheid van 14Mbit per seconde
Jou internetabbo heeft een maximale snelheid van 20Mbit per seconde
Je hebt 6Mbit per seconde dus teweinig aan capiciteit op je powerlinesockets. Echter het is de vraag of je wel die 20Mbit per seconde kunt halen als je zef wel voldoende capiciteit hebt.

Is een Wifi accespoint van bijvoorbeeld 54Mbit per seconde niet een optie? zijn niet al te duur meer en je kan er vaak een sterkere antenne opschroeven zodat je ook wel door betonnen muren kan waardoor je nog best een mooie snelheid over hebt. Ik heb me geregeld verbaasd over de kracht van een simpele Speedtouch 780 deze komt gemakkelijk door dikke betonnen vloeren heen (flats) en dan behou je nog een snelheid van 45Mbit per seconde.

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
Lees de ervaringen in dLAN (via lichtnet) trager dan adsl... Snelheid klopt niet. even door... Powerline adapters werken vaak lang niet zo lekker als gedacht....