XS komt naar WCG

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 19:58

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Ten tijde van de stampede op Rosetta@home, heb ik mij eens op het forum van XS (XtremeSystems) ingeschreven. Vandaag mocht ik opeens deze e-mail vinden in mijn mailbox:
Dear friends of XtremeSystems,

We're mailing you this year as we did last year to ask for your help doing some medical research. We've moved to another project. This time it's the World Community Grid or WCG for short. They do AIDS Research, Human Genome Project and have just added work on a project doing research on Discovering Dengue Drugs such as Hepatitis, West Nile and Yellow fever. One of the benefits of WCG is that you can pick which you choose to work on.
Here's a link to their site for more info: http://www.worldcommunitygrid.org/
Last year we mailed people in May I believe. It was the start of the summer and really a bad time of year to ask people. Between vacations and the heat factor of summer we shouldn't have asked at that time. Like everyone, we learned from experience and that's why we've waited till what is hopefully near the end of the hottest months.
WCG runs on the BOINC platform with you can download here: http://boinc.berkeley.edu/download.php
That is the direct link to the windows version but there is also a Linux version here:
http://boinc.berkeley.edu...x&version=5.8.16&type=sea

Now for my sales pitch. C'mon, you know I had to have one but unlike other letters you receive mine won't have any baloney in it. When people ask me why I at age 55 do this I explain to them that in 1966 at age 14 I watched my grandmother die of cancer. She was a wonderful old Irish lady who worked hard all her life only to die at age 67 from a disease that she fought for two years as hard as she could. My last memory of her was watching my father hold her head over a bucket while she was sick from the chemo they had tried. Chemo was fairly new then and even worse in it's effects than it is today. Add to this that I have two daughters, ages 18 and 31..The two best days of my life were the days they were born. What I don't want to see happen is for them to be told at age 60 is that they have one of these nasty diseases and there is nothing to be done.
Our children are the most precious things in our lives and I believe we owe them the best we can give. I'm a pretty tough guy mentally but have always had a soft spot for children. I hate to see them sick of hurt. The images one sees of children in cancer wards with their heads bald from chemotherapy tear at my heart. The pain hidden behind the innocent smiles is enough to bring tears to even the toughest of us. It is for these children,yours and mine, that I do this work and I ask you to come and help us in our quest against these diseases.

If you decide that this is something you wish to help with, download BOINC and install then come and post here at the WCG
section of the forum and say hello.
You will be met with a smile and a thanks for helping from all of us: http://www.xtremesystems.org/forums/forumdisplay.php?f=207
We have a stickied section with the answers to most questions here: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=147919
If there is something that you need more info on please post and ask. There are usually people online more than willing to help.
We welcome all. We make no demands that people have monster machines or 20 machines on an account.
When this subject comes up what I usually say to people is this:
'Bring what you can and what ever it is, it is the right amount."
Even though the work is the reason we do this we believe in having fun at the same time. Life is too short not to smile.
We have our little competitions and there is always friendly banter going on and some friendly teasing.
We have one unposted rule and that is Leave your ego at the door and deal with all as friends.
I hope to see you there and helping in this quest to end these nasty diseases.
I believe with all my heart that the computational power now exists to do this.
My thanks to you for taking the time to read this.
Sincerely,

David Hunt (Movieman)
Eric Hansson (njkid32)
Voor de mensen die XS niet kennen:
Dit is een team zoals DPC, waar we in het verleden al veel mee "geconcureerd" hebben (o.a. op TSC, FaD, DPAD, Rosetta@home, ...). Wat ledenaantal-per-project betreft zijn ze iets minder groot dan DPC, maar de mensen die eraan meedoen, hebben gewoonlijk wel een vrij grote stal aan PC/Servers.

Het lijkt er dus op dat XS wat power gaat overzetten naar WCG, en nieuwe/inactieve leden probeert aan te trekken.
Op het eerste zicht dacht ik "hey leuk, een nieuwe challenge na de Christians". Ik ben echter naar de stats van vandaag gaan kijken en dan zag ik:
Daily
#2 - 3236230 XtremeSystems
#6 - 1065127 Dutch Power Cows
Overall
#3 - 589,992,117 XtremeSystems
#24 - 97,985,916 Dutch Power Cows

Met andere woorden:
De challenge tegen de Christians was een hapje, maar om te meten met XS zullen we toch wel een heel aardig extraatje moeten doen om zelfs maar in de buurt te komen van hun huidige output...

Iemand een idee?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

Volgens mij is XS (momenteel) een maatje te groot voor DPC @ WCG. :/
Maar, verras me, en bewijs mijn ongelijk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
1) Zo te zien komt XS niet WCG maar is ze daar al een tijdje.
2) Laat maar liggen. Zelfs met een stampede breng je maar een druppel op de gloeiende plaat. Het kost te veel power van andere projecten. Voor een maand is daar bij enkelen wel bereidheid, zoals bij een Stampede, maar langer denk ik niet. Het resultaat is daardoor tov XS nihil.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Volgens mij zijn ze na het "einde" van D2OL naar Rosetta gegaan. Daar waren ze het niet eens met de nieuwe puntentelling (of zoiets) en toen zijn ze al naar WCG gegaan. Dit is dus gewoon een oproep om weer meer mensen actief te krijgen.

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:53

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

XS heeft maar een paar projecten waar ze actief zijn, en daar zetten ze dan ook meteen volle kracht op in. Op WCG zijn ze gewoon een tikje te sterk, en compleet out of league... Wellicht in de toekomst eens, als ze besluiten ergens anders mee te doen ;)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, was ook vanplan die mail te posten, heb hem ook in mijn mailbox gekregen. Het lijkt erop dat ze veel extra power zullen krijgen hierdoor, het fanatisme daar is heel aanstekelijk...

De sterkte van XS is dat ze al hun power op 1 project gooien en zo met toch een relatief klein aantal members mooie resultaten bekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:10

Bio1ogics

Logisch toch?

Ze zitten er idd al een jaartje of zo. Grote plannen in het begin om de toenmalige #1 (easynews) even op te rollen.
Een tijdje geleden werden ze zelf voorbijgestoven door Team 2ch, maar ach dat was niet zo erg, want het doel was om easynews voorbij te gaan... 8)7

Maarre _/-\o_ voor de power die ze hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Bio1ogics op 28-08-2007 21:07 ]

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bio1ogics schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:06:
Ze zitten er idd al een jaartje of zo. Grote plannen in het begin om de toenmalige #1 (easynews) even op te rollen.
Een tijdje geleden werden ze zelf voorbijgestoven door Team 2ch, maar ach dat was niet zo erg, want het doel was om easynews voorbij te gaan... 8)7

Maarre _/-\o_ voor de power die ze hebben.
Als je dan toch XS wilt afbreken wees dan zo volwassen om het in ons forum te doen, extra motivatie is altijd welkom :)
XS mikt hoog ja en dat loont, we zijn ook 'maar' begonnen met een output van 1000000 per dag en we wisten dat het zeer moeilijk zou zijn om Easynews in te halen maar niet onmogelijk. Hetzelfde geldt voor Team 2ch.

OT: we zitten al ongeveer een jaar full power op WCG en die mail dat je kreeg was een mail dat njkid32 een heel eind geleden verstuurd heeft naar alle forumleden, ik vind het raar dat je die mail nu nog krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:23
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:44:
[...]

Als je dan toch XS wilt afbreken wees dan zo volwassen om het in ons forum te doen :)
XS mikt hoog ja en dat loont, we zijn ook 'maar' begonnen met een output van 1000000 per dag en we wisten dat het zeer moeilijk zou zijn om Easynews in te halen maar niet onmogelijk. Hetzelfde geldt met Team 2ch.

OT: we zitten al ongeveer een jaar full power op WCG en die mail dat je kreeg was een mail dat njkid32 een heel eind geleden verstuurd heeft naar alle forumleden, ik vind het raar dat je die mail nu nog krijgt :P
Mja ik kreeg die mail ook vandaag pas... Idd vreemd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien is het toch een nieuwe mail dat ze naar iedereen hebben verstuurd :) Het is me nog niet opgevallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:10:
Zo te zien is het toch een nieuwe mail dat ze naar iedereen hebben verstuurd :)
Is dat de nieuwe techniek van XS; de concurrent murw spammen... :P

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:19

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

XS ken ik nog wel van de stampede bij Rosetta@Home van vorig jaar. En zij kennen mij ook vast nog wel. :P
En dan kan ik je vertellen dat tegen het einde van die stampede XS DPC er dik uit zat te lopen. Oftewel, een stampede op WCG zou nog niet eens voldoende zijn om XS bij te benen. Ze hebben gewoon vrijwel al hun kracht op 1 project draaien, waar DPC een enorme berg kracht over iets van 9 projecten heeft lopen. Bij stampedes vloeit een aardig deel naar 1 project, maar de andere projecten hebben er dan nog over het algemeen niet enorm onder te lijden. DPC is daarvoor te divers om het zo massaal aan te pakken dat het je gaat lukken om XS voor te blijven. Wat dat betreft ook zeker petje af voor hun.

Daarnaast is het een te harde drain op de leden van DPC om zelfs voor het einde van de huidige challenge in een verkapte vorm een oproep te doen voor een mogelijk nieuwe challenge. Er is een reden dat we maximaal 2x per jaar een stampede organiseerden. De laatste jaren was dat zelfs eerder 1x per jaar. Ik weet dat ik zelf bijvoorbeeld op dat moment niet zo meedoen, omdat ik deze maand al voor WCG bezig ben geweest. Ik wil eerst weer even lekker een tijdje draaien op mijn 'eigen' project en ik denk niet dat ik hier de enige in ben.

Ik weet dat ik het hier wat bot in stel, vat het asjeblieft niet te persoonlijk op.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics

Bio1ogics

Logisch toch?

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:44:
[...]

Als je dan toch XS wilt afbreken wees dan zo volwassen om het in ons forum te doen, extra motivatie is altijd welkom :)
XS mikt hoog ja en dat loont, we zijn ook 'maar' begonnen met een output van 1000000 per dag en we wisten dat het zeer moeilijk zou zijn om Easynews in te halen maar niet onmogelijk. Hetzelfde geldt voor Team 2ch.
Afbreken? Er staat niets in mijn post wat niet klopt toch :? Ik vond het juist wel gepast om mijn mening niet in jullie forum te ventileren, zo belangrijk is die tenslotte niet (mijn mening bedoel ik).

Maar ik wil best een draadje starten op XS: Bio1ogics' opinion will demolish XS@WCG :9

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0dka
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07-2021
Nee zo negatief was het niet, maar een ding heb je fout: team2ch gaan we ook pakken. >:)

Easynews leek en onmogelijk opgave in het begin, wij hebben maar een fractie van de leden, maar nu zitten we er qua dagelijkse output niet ver langs. Ok, ze hebben 2 miljard punten dus het wordt een erg lange weg om ze daadwerkelijk te passeren, maar het is allemaal goed voor het project uiteindelijk. Daar gaat het om.

Trouwens, we zijn na Rosetta wel in een aantal projecten gegaan. Het is niet zo dat we 100% in WCG zitten.

edit: hee bubbles! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics

Bio1ogics

Logisch toch?

v0dka schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 09:39:
Nee zo negatief was het niet, maar een ding heb je fout: team2ch gaan we ook pakken. >:)

Easynews leek en onmogelijk opgave in het begin, wij hebben maar een fractie van de leden, maar nu zitten we er qua dagelijkse output niet ver langs. Ok, ze hebben 2 miljard punten dus het wordt een erg lange weg om ze daadwerkelijk te passeren, maar het is allemaal goed voor het project uiteindelijk. Daar gaat het om.
d:)b Helemaal mee eens.

En het zal idd lange adem worden; als Easynews vandaag zou stoppen duurt het nog bijna 1.5 jaar om ze te pakken. Dus misschien moet ik maar es op het XS forum gaan taunten om jullie een beetje 'op te porren' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 19:58

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Ik denk idd dat L0St Pr0PhEt het 1-of-ander verkeerd geïnterpreteerd heeft. Nu ja, dat kan altijd gebeuren. Niemand valt hier niemand aan. Respect tussen beide teams, en een gezonde concurrentie (voor zover je daarvan kan spreken) daar draait het om!

Iig Hartelijk welkom aan L0St Pr0PhEt en v0dka om nog eens binnen te springen :D

En dat mailtje heb ik gisteren ontvangen, alsook Bio1ogics. Dus ofwel heeft die mail er lang over gedaan om tot hier te komen, ofwel is er ergens een lekje in jullie systeem ;)

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bio1ogics schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 09:28:
[...]

Afbreken? Er staat niets in mijn post wat niet klopt toch :? Ik vond het juist wel gepast om mijn mening niet in jullie forum te ventileren, zo belangrijk is die tenslotte niet (mijn mening bedoel ik).

Maar ik wil best een draadje starten op XS: Bio1ogics' opinion will demolish XS@WCG :9
Dan heb ik je post een beetje te negatief opgenomen |:(
Na nog een keer te lezen klinkt het idd niet om af te breken, herexamens beginnen hun tol te eisen zo te zien.

http://www.dc-vault.com/showteam.php?team=311
Hier kun je zien dat we toch aan vrij veel projecten meedoen al spitsen we de meeste kracht wel op 1 project.
Kristof schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:16:
Ik denk idd dat L0St Pr0PhEt het 1-of-ander verkeerd geïnterpreteerd heeft. Nu ja, dat kan altijd gebeuren. Niemand valt hier niemand aan. Respect tussen beide teams, en een gezonde concurrentie (voor zover je daarvan kan spreken) daar draait het om!

Iig Hartelijk welkom aan L0St Pr0PhEt en v0dka om nog eens binnen te springen :D

En dat mailtje heb ik gisteren ontvangen, alsook Bio1ogics. Dus ofwel heeft die mail er lang over gedaan om tot hier te komen, ofwel is er ergens een lekje in jullie systeem ;)
Nee het is dus effectief een nieuwe mail, er is voor het moment tamelijk veel activiteit op ons forum door een aantal nieuwe leden :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v0dka schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 09:39:
Heerlijk positivisme, maar ik zie op lange termijn toch eerder die Japannertjes over Easynews heengaan dan dat jullie hen binnenhengelen.

o.a. het kaliber DDtung is op de dcp-markt niet voorradig en/of elders aan de slag. Die gaan omdat zij bij andere clubs op de eerste plaats staan echt niet overstappen om bij XS met hem in de slag te gaan voor een mogelijke nr.1 positie. Het zal echt van aantallen moeten gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd maar er is zoveel ongebruikte kracht (grote aantallen quadcores) in ons forum. Eerste worden in WCG zal zeer moeilijk worden maar het blijft een leuke uitdaging.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ik stel voor dat we op elk ander project, behalve WCG, XtremeSystems even inhalen :)
Met welke zullen we beginnen? >:)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Mobster schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:03:
Ik stel voor dat we op elk ander project, behalve WCG, XtremeSystems even inhalen :)
Met welke zullen we beginnen? >:)
Volgens mij blijft dan alleen Rosetta@Home over :+

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

R@h it is then :)

* Mobster voegt R@h vast toe aan de diverse BOINC managers...

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

D²OL mag je ook proberen :)

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:50
Tevens hebben jullie nog meerdere namen onder Unassigned staan met 1 lid die nog 180.000 heeft staan dus denk dat het bij proberen blijft ;)

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Is goed, als jullie dan ook DPAD, TSC, OGR-25, RC5-72, SoB, SETI, uFluids gaan proberen......

[ Voor 4% gewijzigd door Frentik op 30-08-2007 11:57 ]

Verwijderd

Cpt00kirk schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:50:
[...]

Tevens hebben jullie nog meerdere namen onder Unassigned staan met 1 lid die nog 180.000 heeft staan dus denk dat het bij proberen blijft ;)
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat Max_Tractor nog terug komt, geen idee waarom want hij heeft niets laten weten.

http://www.xtremesystems.org/forums/member.php?u=21366
Last Activity: 06-05-2007 01:47 PM

XS_Parts was idd wel bedoeld om terug te keren. Voor het moment zie je dus alles wat we hebben (voor zover ik weet natuurlijk).

Verwijderd

Frentik schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:56:
[...]
Is goed, als jullie dan ook DPAD, TSC, OGR-25, RC5-72, SoB, SETI, uFluids gaan proberen......
Het is jullie die begonnen over ons op alle projecten inhalen...
XS heeft geen (grote) interesse in die projecten die je opnoemt, zonder jullie voorsprong in die projecten zou DPC ook geen uitdaging zijn (is niet slecht bedoeld, ik baseer me op vroegere stampedes dus als het totaal niet klopt sorry) gewoon omdat XS liever zich focust op 1 project. Dit is momenteel WCG en zal nog een eind zo blijven wat ik terecht vindt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 12:04 ]

• v0dka
Lang leve het positivisme. ;)

Het is toch ook niet zo dat we morgen een gratis vakantie krijgen omdat we ergens eerste staan. Ik doe het vooral omdat ik weet dat in de vrouwelijke kant van mijn en mijn vriendins familie veel kanker voorkomt. Ik zet dan ook alleen op medische projecten in, Seti of puur wiskundige projecten hebben voor mij geen waarde. Eerste staan in de vault evenmin.

Toch is het competitie element wel leuk, bij ons draait het voornamelijk om veel kracht van weinig gebruikers. Stevig overclockwerk en veel quads.

Hoe dan ook, het lijkt erop dat DPC groter is dan ik dacht. Wat is jullie ledenaantal eigenlijk?
[...]
Dit begrijp ik toch niet helemaal. Je kunt ons passeren daar omdat we nauwelijks nog wat doen in D2OL. Waarom moeten we volgens jou dan in die projecten meedoen?

En kijk je ook even welke projecten XS al in participeert voordat je dit eruit flapt?

• joh14vers6
[...]
Bij SoB staan ze 11e.19e. B-)

[ Voor 3% gewijzigd door joh14vers6 op 30-08-2007 16:24 . Reden: Wanneer mag ik mijn zonnebril af doen en is mijn bril klaar. ]

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Verwijderd

Dit vraagt om een WCG challenge >:)

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Lol tegen 3 meloen per dag kunnen we gewoon niet veel doen... Zoals al vermeld, onze kracht zit in meerdere projecten, en we hebben meer tegenstanders rondlopen ;) Net hier met een en ander afgerekend, maar het wordt echt tijd om weer verder te lopen... Succes met Easynews :)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Bubbles
  • Laatst online: 16:19

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

We hebben er bijna net 1 achter de rug. Vond het wel even weer mooi zo. :)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Verwijderd

Ahja we kunnen elkaar blijven plagen in D²OL :P

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Misschien wel leuk voor volgend jaar. Stampede samen met XS op een ander project :D Next-gen Stampede om een project te ondersteunen :D

• Xaverius
  • Laatst online: 12:47

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Megaflix schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:08:
Misschien wel leuk voor volgend jaar. Stampede samen met XS op een ander project :D Next-gen Stampede om een project te ondersteunen :D
Dat is nog niet eens zo'n gek idee. In plaats van de af-en-toe verwijt eens samen een project gek maken. :D Misschien dat ik dan ook nog wel meedoe!

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Cpt00kirk
Megaflix schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:08:
Klinkt goed en dan vooral op een project wat flink wat steun kan gebruiken.. ( net nieuw of 1 waar het aantal leden erg laag ligt) :D

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

Doe je met zulke acties, als het er ooit van zou komen overigens, wel voorzichtig met net-nieuwe projecten? Die weten niet wat ze overkomt als XS en DPC ineens full-throttle even een challenge komen uitvechten. :)

* CowArt heeft visioenen van lichtjes rokende project-servers en zwaar rokende en gestresste project-admins :P

M'n geheugen begint me echt in de steek te laten, maar volgens mij heb ik anderhalf jaar terug ofzo nog eens een project gedraaid waarbij de wu's steeds op waren en iedereen in het projectforum zat te smeken of er alsjeblieft nog een partijtje werk op de community losgelaten kon worden.
Maar ik kan me toch echt niet meer herinneren welk project dat was. 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door CowArt op 30-08-2007 20:06 ]

• Megaflix
CowArt schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:50:
Doe je met zulke acties, als het er ooit van zou komen overigens, wel voorzichtig met net-nieuwe projecten? Die weten niet wat ze overkomt als XS en DPC ineens full-throttle even een challenge komen uitvechten. :)
Juist die kleine projecten zouden het wel kunnen gebruiken toch? Een net nieuw project zou misschien niet een goed idee zijn, maar een project wat al even bestaat maar nooit de aandacht heeft gekregen van de grote teams zou wel een idee zijn. Ik noem maar even wat, uFluids, heeft niet echt teams gehad die boven 20k daily kwamen. Als daar ineens twee teams besluiten om ieder 300k te doen of zo, dan kom je nog eens ergens. Als je op Boinc-stats kijkt, dan zijn er wel 50 projecten of zo :D

• Pyrus
  • Laatst online: 08:59

Pyrus

Hardknock life

Ja het is zeker goed voor de bekendheid en het project zelf, maar dan moet de server het natuurlijk wel aankunnen. Anders is het ook maar niets gedaan, als na een paar dagen de server op z'n bek ligt omdat er eventjes een vertigvoudiging van rekenkracht langskomt :P (Of omdat een paar koeien een MF'je willen doen ;))

LinkedIn

• Meloentje
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Meloentje

Switcher

Klein project? DPAD Afbeeldingslocatie: http://www.teamswitch.org/images/smiles/ideetje.gif

Programmeren is net als spelen met Lego, alleen maak ik mijn eigen Lego stenen.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:44
Pyrus schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 20:31:
Ja het is zeker goed voor de bekendheid en het project zelf, maar dan moet de server het natuurlijk wel aankunnen.
Is natuurlijk wel leuk om zoiets in nauw overleg met de projectbeheerders te doen.. Hebben zij ook meteen 'n flinke stresstest :)

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Vind het inderdaad wel een goed idee om - over een tijdje - een Stampede en/of Challenge met/tegen XS te doen op een klein project ! Goede PR voor het project en het is weer eens wat anders dan een kortstondige veldslag in een langlopende battle op een bestaand project :)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Leuk idee, ik denk wel dat XS openstaat voor zo'n dingen :)

• Xaverius
  • Laatst online: 12:47

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:10:
Leuk idee, ik denk wel dat XS openstaat voor zo'n dingen :)
Kijk eens aan, dat kan best leuk worden. :) Ter zijner tijd op beide fora een poll voor een project (of een gezamelijke poll) en dan het project inseinen dat er wat leuks aan te komen zit. *O*

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Megaflix
Met XS zou leuker zijn dan tegen. Zie het al helemaal voor me: stampede-subteams met leden uit twee verschillende teams :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megaflix schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 23:31:
Met XS zou leuker zijn dan tegen. Zie het al helemaal voor me: stampede-subteams met leden uit twee verschillende teams :+
Word het dan iets van een megapede? :+

Zullen de project servers leuk vinden... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0dka
In principe een leuk idee. We hebben een deel dat alle rekenkracht in verschillende projecten steekt, die zullen er wel voor in zijn. Maar het grootste deel is zoals bekend 100% WCG dus die zijn wat moeilijker te verplaatsen.

Ik heb geen idee hoe het uit zou pakken, maar het is zeker bespreekbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics

Bio1ogics

Logisch toch?

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:25:
[...]

Word het dan iets van een megapede? :+
Xtremepede :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

of:
Stampede VII - The Xtreme Edition

[ Voor 67% gewijzigd door Frentik op 31-08-2007 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
Frentik schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:44:
[...]
of:
Stampede VII - The Xtreme Edition
I like IT _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 20:03
Prima idee!! d:)b
v0dka schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:20:
Lang leve het positivisme. ;)

Het is toch ook niet zo dat we morgen een gratis vakantie krijgen omdat we ergens eerste staan. Ik doe het vooral omdat ik weet dat in de vrouwelijke kant van mijn en mijn vriendins familie veel kanker voorkomt. Ik zet dan ook alleen op medische projecten in, Seti of puur wiskundige projecten hebben voor mij geen waarde. Eerste staan in de vault evenmin.

Toch is het competitie element wel leuk, bij ons draait het voornamelijk om veel kracht van weinig gebruikers. Stevig overclockwerk en veel quads.

Hoe dan ook, het lijkt erop dat DPC groter is dan ik dacht. Wat is jullie ledenaantal eigenlijk?
[...]

En kijk je ook even welke projecten XS al in participeert voordat je dit eruit flapt?

Geen idee hoe groot DPC eigenlijk is, op de WDO-site is volgens mij niet iedereen geregistreerd.
edit:
(958 geregistreerde members)

We doen het nog niet zo slecht iig: http://www.dc-vault.com/showteam.php?team=8 ook al staan we niet in de top10. (#13) :')
Ook niet als je XS en DPC vergelijkt: http://www.dc-vault.com/compare.php 8)

Ben benieuwd wat een gezamelijke Stampede-challenge voor resultaten zou opleveren.... :Y)

Winter | 1st T-net Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
JohFraEl schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:14:
Prima idee!! d:)b

[...]

Geen idee hoe groot DPC eigenlijk is, op de WDO-site is volgens mij niet iedereen geregistreerd.
edit:
(958 geregistreerde members)

We doen het nog niet zo slecht iig: http://www.dc-vault.com/showteam.php?team=8 ook al staan we niet in de top10. (#13) :')
Ook niet als je XS en DPC vergelijkt: http://www.dc-vault.com/compare.php 8)

Ben benieuwd wat een gezamelijke Stampede-challenge voor resultaten zou opleveren.... :Y)
Misschien is Seventeen Or Bust - Sieve een idee voor een challenge? Ondersteunt meer procs dan SoB zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

joh14vers6 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:07:
[...]

Misschien is Seventeen Or Bust - Sieve een idee voor een challenge? Ondersteunt meer procs dan SoB zelf.
Wat doet dat hele Sieve project zoweizo?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
X-G schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:57:
[...]

Wat doet dat hele Sieve project zoweizo?
Het "sieven" is het uit filteren van k-n combinaties die zeker geen priemgetal opleveren, zodat er minder k-n combinaties getest hoeft te worden met de prime-client. Dit gebeurt bij elk priemgetal project; SoB, Riesel, Prp, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Valt er bij SoB dan nog wat te zeven? (ik bedoel, er is een zeker optimum tot waar het handig is om te zeven, en daarna kun je ze beter gewoon testen. Te vroeg stoppen vreet meer tijd, te laat ook...)

Zeven = = een iets snellere versie van Erathosthenes' zeef , en kan maar op 1 computer tegelijk voor een serie N. (Alleen de geheugenvereisten lopen op, maar ook dat is snel genoeg ondervangen, wat 1 GB RAM vraagt, kost rustig een paar jaar tijd om te testen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
FreezeXJ schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:46:
Valt er bij SoB dan nog wat te zeven? (ik bedoel, er is een zeker optimum tot waar het handig is om te zeven, en daarna kun je ze beter gewoon testen. Te vroeg stoppen vreet meer tijd, te laat ook...)

Zeven = = een iets snellere versie van Erathosthenes' zeef , en kan maar op 1 computer tegelijk voor een serie N. (Alleen de geheugenvereisten lopen op, maar ook dat is snel genoeg ondervangen, wat 1 GB RAM vraagt, kost rustig een paar jaar tijd om te testen ;) )
Op dit moment zijn de lui die het zeven coördineren nog mening dat het nuttig is om te zeven. Het zeven kan voor SoB-sieve en Riesel-sieve gecombineerd worden uitgevoerd. Ik heb zelf mij nog niet bezig gehouden met het zeven, zodat ik in dit discussiepunt geen stelling kan nemen.

Dit discussiepunt kan je het besten in het SoB-Sieve forum posten.

Pagina: 1