Toon posts:

[Vista x64 Ultimate]BSOD bij aansluiten telefoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds afgelopen zaterdag is er in Windows Vista prompt een probleem geslopen als ik mijn Nokia N95 aansluit via de bijgeleverd USB kabel.

Tijdens het aansluiten ziet Windows gewoon dat er een telefoon wordt aangesloten en begint netjes te bijbehorde drivers te installeren, maar na ongeveer 1 min, krijg ik een BSOD.

Ik heb het systeem zo gezet dat Vista niet gelijk restart maar wacht bij een BSOD, helaas wil die niets helpen want er komt geen leesbare tekst op het scherm te staan.

Ik heb in de probleemrapporten de fout opgespoord en dit is wat ik eruit krijg:
Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem (sommige bestanden zijn mogelijk niet meer beschikbaar)
Mini082807-01.dmp
sysdata.xml
Version.txt

Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt.

Extra informatie over het probleem
BCCode: 1000007e
BCP1: FFFFFFFFC0000005
BCP2: FFFFF9800CC1ED99
BCP3: FFFFF9800EFFF3F8
BCP4: FFFFF9800EFFEDD0
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 256_1
Servergegevens: 50e41b90-6c89-4ca9-833b-837606679f81
De foutcode i.c.m. met het woord nokia of n95 leverd niets relevants op.. tenminste in het nederlands of engels that is.

Iemand een idee wat ik verder kan proberen om het probleem te traceren, dit lijkt er weer eentje voor in de boekjes..

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Probeer eens een andere USB kabel?

Zijn je drivers up to date?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Argh heel stom, voordat ik dit topic had geopent heb ik de laatste versie wel geupdate zien worden van de pc suite, maar niet eens het idee gehad om alle nokia drivers en software te verwijderen. En dat zijn nogal wat programma's (als je ze los installeerd en niet allemaal in 1).

Ik heb ze nu verwijdert en daarna aangesloten.. nog geen fout gezien. Dus nu eerst alles herinstalleren. Ik kom er zo op terug. Waarschijnlijk heb ik hetzelf al opgelost.

Heb gecheckt ook hierna nog een BSOD. Bij elke uninstall en install me pc herstart weet dat zulke dingen belangrijk zijn. Toch vreemd omdat het in mij ogen een grove fout is waardoor je pc herstart, terwijl het maar een onschuldige driver lijkt te laden. Gezien dat er geen BSOD te zien is wanneer ik alle drivers verwijder.

Iemand dus alsnog een idee?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 20:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan de kabel trouwens, ik heb het met meerdere kabels geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Verwijderd

Heb je wel X64 drivers ervoor van nokia?
anders mischien ff bellen met nokia morgen, je krijgt vast wel mooie support bij zon hebbedingetje.,..

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 02:44:
Heb je wel X64 drivers ervoor van nokia?
anders mischien ff bellen met nokia morgen, je krijgt vast wel mooie support bij zon hebbedingetje.,..

Suc6
Tja dat is dus het hele probleem, het lijkt me dat dit een windows fout is, en dat de mensen bij Nokia er maar weinig van af weten.

Verwijderd

Topicstarter
Even een update, ik heb het ondertussen weten op te lossen:

Ik heb meerdere malen een deinstallatie gedaan van de software, maar dit heeft mij niet geholpen.
Eer gister toch weer geprobeerd, en gewoon telkens herstarten als er belangrijke software is afgehaald.

Het programma's Error Recovery heeft grotendeels te rest gedaan, je verbaast je echt over hoeveel duizenden bestanden er gewoon in de registry en andere plekken blijven staan die niets meer met de pc te maken hebben.
Dit programma heeft dus een dieptse scan gedaan, en daarna alleen fouten/problemen/rotzooi verwijdert.
Herstarten.. toen de nokia aangesloten, en ik ondervond geen problemen. Windows is toen langzaam alle drivers gaan installeren, en na afloop heb ik weer gerestart en daarna Nokia PC Suite gedownload.

Dat was'em.
Pagina: 1