Toon posts:

Geen of beperkte verbinding, maar wel via netwerkbrug

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje; Sinds kort heb ik internet van UPC. Ik probeer echter al een tijdje om met mijn laptop (een wired) verbinding te maken met internet, maar dit wil maar niet lukken via de lan-verbinding, ik kreeg de hele tijd de melding geen of beperkte verbindingsmogelijkheden te zien. Herstellen van de lan-verbinding werkte ook niet. Ik heb daarop contact opgenomen met de UPC Helpdesk, en deze is met mij een aantal instellingen langsgelopen. Volgens UPC is het signaal van de modem goed, en is er van hun kant niets wat er aan gedaan kan worden. Bij netwerkverbindingen zag ik echter ook een 1394-verbinding staan die wel verbonden was. Ik heb geen idee wat die verbinding precies inhoudt, maar kwam terecht bij netwerkbrug maken. Omdat ik hopeloos was heb ik dit geprobeerd, en kort daarna had ik wel verbinding via mijn lan-verbinding. Het probleem is echter dat de verbinding af en toe wegvalt; ook UPC vertelde me dat dit niet de bedoeling was, en dat ik gewoon rechtstreeks via de lan-verbinding met internet moet kunnen verbinden.

VRAAG: Hoe maak ik direct verbinding via mijn LAN (en waarom kan het momenteel niet via lan maar wel dmv een netwerkbrug via de 1394-verbinding)?

Ik heb geen flauw idee wat ik nu moet doen om de verbinding werkend te krijgen. Ik zal hier kort even aangeven wat ik al heb geprobeerd: Ik heb de instellingen bij internet explorer --> extras --> inetopties langsgelopen en bij lan staat alles op automatisch toewijzen. De hokjes bij proxy en instellingen overnemen staan allemaal uitgevinkt.Ik heb bij de instellingen van de netwerkkaart (op advies elders op dit forum) Qos-pakketplanner uitgevinkt. Ik kan indien ik via de netwerkbrug verbinding maak gewoon pingen naar een willekeurige website, maar zodra ik de netwerkbrug verwijder kan ik niet meer pingen (en heb ik dus geen verbinding). Ik heb winsockxpfix gedownload en gedraaid, en heb Quickfix van de UPC website gedownload en laten draaien, maar die kan het niet oplossen.

Ik hoop dat iemand mij aan advies kan helpen wat ik het beste kan doen.

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 18:37 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nieuwe drivers voor je netwerkaart?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd, maar dit veranderde niets. Ik heb gisteren zelfs XP opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds is het probleem hetzelfde...